مهمترین نکات در طراحی سایت حرفه ای

نکات زیادی برای ایجاد یک سایت کاربرپسند وجود دارد، از انتخاب هاست و دامنه مناسب که بر سرعت سایت تاثیر می گذارد تا دکمه هایی که مشتریان برای خرید خدمات یا محصولات یا تماس با شما نیاز دارند.

طراحان وب و متخصصان سئو باید با یکدیگر همکاری کنند تا مشتریان را جذب کنند و باعث جذب مشتری شوند. در این مقاله 16 نکته مهم در طراحی سایت را به شما ارائه کرده ایم.

لحظات مهم در طراحی سایت

1- انتخاب دامنه و هاست

نام دامنه در واقع صدای برند شماست و اشتباه گرفتن آن غیرممکن است. هنگام انتخاب نام دامنه باید بسیار مراقب باشید 4 نکته بسیار مهم برای طراحی سایت حرفه ای زیرا هم برای موتورهای جستجو و هم برای هویت برند شما مهم است. مشاغلی که همیشه به صورت آنلاین در دسترس هستند و سرعت بارگذاری صفحه آنها سریع است، مشتریان بیشتری را جذب می کنند، بنابراین در انتخاب هاست دقت کنید.

وقت آن است که انتخاب کنید، به ماهیت وب سایت و کسب و کار خود فکر کنید، آیا وب سایت غنی از رسانه، با تعداد زیادی عکس و ویدیو خواهد بود؟

آیا پشتیبانی فنی داخلی دارید یا نیاز به پشتیبانی سریع از ارائه دهنده سایت خود دارید؟ ترافیک سایت خود را بررسی کنید و ببینید که آیا شرکت هاستینگ شما به آن پاسخ می دهد؟ امنیت یکی از مهمترین مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

2- سیستم مدیریت محتوا

بسته به ویژگی هایی که برای سایت خود می خواهید، می توانید بسته به خود و نیازهای طراحی وب سایت خود، یک سیستم مدیریت محتوای آماده یا سخت کد را انتخاب کنید. در مقاله ای جداگانه ویژگی های سیستم مدیریت محتوای آماده و کدنویسی وردپرس را به شما معرفی کردیم.

3- طراحی

یکی از مهمترین نکاتی که در طول فرآیند توسعه وب سایت باید به خاطر بسپارید، ایجاد یک طراحی تمیز و جذاب است. طراحی با کیفیت جذاب است و با ناوبری بصری به راحتی قابل خواندن است. مهمتر از همه، یک طراحی تمیز به بینندگان کمک می کند تا بر ارزش و محتوای برند شما تمرکز کنند تا اینکه با گرافیک و متن پرت شوند.

اغلب، مشتریان طراحی وب سایت را با کیفیت یک شرکت یا محصول خاص مرتبط می دانند. بنابراین، طراحی تمیز برای ارائه یک تجربه کاربری مثبت که باعث بازگشت مشتریان می شود بسیار مهم است.

مقاله UI/ux چیست؟ تفاوت بین Ui و ux چیست؟ می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

4- انتخاب رنگ مناسب

رنگ در طراحی سایت مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. رنگ های مختلف توانایی برانگیختن واکنش هایی مانند آرامش، شادی یا شادی را دارند و در انتخاب گزینه خرید محصول توسط مصرف کننده موثر هستند. مقاله انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

5- استفاده از لوگو و برند

برندسازی برای همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک مهم است. طراحی و قرار دادن لوگوی برند شما به برداشت کلی بیننده کمک می کند. لوگوهای حرفه ای طراحی شده با موفقیت چشم مشتری را جلب می کنند و تصویری واضح از صدای منحصر به فرد برند ارائه می دهند.

مکانی را در سایت خود انتخاب کنید که به راحتی برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده باشد، مانند گوشه بالا سمت چپ، زیرا این جایی است که چشم به طور طبیعی شروع به اسکن یک وب سایت می کند.

6- عملکرد

برای اینکه بدانید سایت شما عملکرد خوبی دارد، بهتر است چند سوال از خود بپرسید. آیا وب سایت کاربردی است؟ آیا مشکلات بارگیری یا اتصالات خراب وجود دارد؟

آیا ویژگی های امنیتی سایت برای شما کافی است؟ آیا فرم های تماس، نظرسنجی ها و بازخورد مشتریان در جای مناسبی قرار گرفته اند؟ سرعت بارگذاری صفحه چقدر است؟

7- ناوبری

پیمایش سایت نباید سخت و گیج کننده باشد و کاربر سایت را جایی ترک کند که نتواند هر چیزی را که می خواهد پیدا کند. جدیدترین راهکار های طراحی سایت اینترنتی در سال 2024 لطفاً همه چیز را بررسی کنید زیرا شما یک بازدیدکننده جدید هستید. همچنین صفحه بندی مناسب سایت شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا رتبه شما را افزایش دهند.

8- دعوت به اقدام

یک پیشنهاد دوستانه مانند “امروز با ما تماس بگیرید” نشان می دهد که کسب و کار شما می خواهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.

مهم است که فراخوان ها برای اقدام مناسب با سطح تعامل بازدیدکنندگان با شرکت شما باشد. صرف نظر از اینکه می‌خواهید بازدیدکنندگان چه کاری انجام دهند، در هر صفحه یک فراخوان برای اقدام قرار دهید.

9 – زمان شارژ کوتاه

در قسمت های قبل گفتیم که سرعت سایت را فراموش نکنید. هنگام جستجوی اطلاعات آنلاین، هیچ چیز بیشتر از زمان بارگذاری کند بازدیدکنندگان را آزار نمی دهد.

برای افزایش حفظ مشتری و اطمینان از تجربه کاربری مثبت، به صورت دوره ای زمان بارگذاری وب سایت خود را پس از راه اندازی و راه اندازی ارزیابی کنید. زمان بارگذاری کوتاه به مشتریان اطلاعاتی را که می خواهند می دهد. اگر سایت شما نتواند ارائه دهد، سایت رقیب این کار را انجام خواهد داد.

10 – وبلاگ فعال

داشتن وبلاگی که به روز شده باشد و اطلاعات قابل اعتمادی در مورد آخرین محصولات و خدمات شرکت ارائه دهد، کمک زیادی به مشتریان شما خواهد کرد.