You are currently viewing نحوه یادگیری طراحی وب سایت ❤️ راهنمای دقیق 2023

نحوه یادگیری طراحی وب سایت ❤️ راهنمای دقیق 2023


چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم ? با توجه به اینکه روش های مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارد که هر کدام دارای نقشه راه و مسیر یادگیری متفاوتی هستند، مهمترین سوالی که برای علاقه مندان به این رشته در ابتدای کار وجود دارد نحوه یادگیری طراحی وب سایت است.وب سایت! در این مقاله ضمن بررسی انواع روش های طراحی سایت، بهترین روش یادگیری طراحی سایت را ارائه می دهیم.

سوال مهم..! چرا می خواهید طراحی وب را یاد بگیرید؟

قبل از سوال چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم باید ببینیم چرا و با چه هدفی می خواهیم طراحی سایت را یاد بگیریم؟ در زیر چند پاسخ احتمالی و متداول که از شما کاربران عزیز دریافت کرده ایم را در قسمت مشاوره ذکر می کنیم و برای هر کدام بهترین روش یادگیری طراحی سایت را توضیح می دهیم.

من می خواهم برای خودم یک وب سایت طراحی کنم

اگر فقط می خواهید برای خود، دوست یا شرکت خود یک وب سایت ایجاد کنید و نمی خواهید از طراحی سایت درآمد کسب کنید، بهترین راه این است که دوره آموزشی طراحی وب سایت بدون کدنویسی را گذرانده و حدود یک ماه طراحی سایت را یاد بگیرید. . توجه داشته باشید که در این روش کار شما طراحی سایت نیست، شما فقط می خواهید یک سایت شرکتی یا فروشگاهی برای خود طراحی کنید، بنابراین بهترین راه برای راه اندازی سایت، یادگیری کوتاه ترین و ساده ترین روش طراحی سایت و استفاده از آن است. وردپرس و وردپرس طراحی وب سایت بدون کدنویسی.

مهارت هایی که در این شرایط نیاز دارید:

1- نحوه کار با وردپرس را یاد بگیرید

2- آموزش کار با قالب آماده: نام قالب بستگی به نوع وب سایتی دارد که می خواهید طراحی کنید، مثلا اگر می خواهید سایت فروشگاهی طراحی کنید باید آموزشی ببینید که در آن فروشگاه وودمارت از یک قالب + افزونه های رایج مانند Elementor، WooCommerce و Form Builder استفاده می کند

3- آموزش خرید هاست و دامنه و ایجاد سایت در اینترنت

معمولا تمامی موارد فوق در دوره آموزش طراحی وب سایت بدون کدنویسی گنجانده شده است. پس اگر فقط می خواهید برای خود یا دوستانتان یک وب سایت ایجاد کنید و نمی خواهید این حرفه را دنبال کنید یا از آن درآمد کسب کنید، می توانید با گذراندن دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی به هدف خود برسید. برای اطمینان، قبل از شرکت در یک دوره آموزشی، موجود بودن موضوعات فوق را در عناوین دوره بررسی کنید. شما همچنین می توانید از دوره استفاده کنید آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی از Websoft 3 استفاده کنید.

می خواهم طراحی سایت را به عنوان شغل انتخاب کنم و کسب درآمد کنم

چگونه یک طراح وب سایت شویم – اگر می خواهید طراحی وب سایت را به عنوان شغل اصلی یا دوم خود انتخاب کنید و از آن کسب درآمد کنید، تنها داشتن مهارت طراحی وب سایت بدون کدنویسی کافی نیست و باید سطح خود را ارتقا دهید و دانش کدنویسی داشته باشید زیرا طراحی هر نوع وب سایتی خود را دارد. چالش های خود را دارید، بنابراین در بسیاری از موارد شما باید کد بنویسید، بنابراین لازم است علاوه بر کار با ابزارهای وردپرس خارج از جعبه، مهارت های کدنویسی و برنامه نویسی را نیز بدانید تا بتوانید هر نوع پروژه طراحی سایت را انجام دهید. خودتان را به ابزارهای خارج از قفسه محدود نکنید. در زیر به مهارت های مورد نیاز شما در این زمینه می پردازیم…

1- نحوه کار با وردپرس را یاد بگیرید

2- آموزش کار با 2 یا 3 قالب مختلف (ترجیحا فروشگاهی و قالب آموزشی) + افزونه های رایج در طراحی سایت

3- آموزش کد نویسی html و css

4- دانش اولیه زبان برنامه نویسی PHP (از آنجایی که کدها و توابع وردپرس به زبان PHP هستند، لازم است مقداری PHP را بدانید)

5 – آموزش کدها و امکانات وردپرس

6- آموزش طراحی قالب وردپرس اختصاصی

با یادگیری مهارت های فوق علاوه بر تسلط بر طراحی وب سایت بدون کدنویسی، مهارت طراحی قالب دلخواه وردپرس را نیز دارید. همچنین می توانید قالب های آماده وردپرس را بر اساس نیاز خود ویرایش و سفارشی کنید و این کاری است که یک طراح وب سایت حرفه ای انجام می دهد. او به آن نیاز دارد. بهترین دوره آموزشی که می توانید برای یادگیری طراحی سایت شرکت کنید، بدون شک یک دوره تخصصی است آموزش طراحی قالب وردپرس این وب سافت 3 است که به طور اختصاصی با هدف توسعه دستیاران کار ساخته شده است.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نظرات ویدیویی شرکت کنندگان در این دوره بر روی تصویر زیر کلیک کنید…

چرا وردپرس را برای طراحی سایت انتخاب کردیم؟

شاید از خود بپرسید با وجود روش های مختلف یادگیری طراحی وب سایت، چرا در 2 مورد بالا وردپرس را انتخاب کردیم؟ پاسخ واضح است زیرا وردپرس در حال حاضر بهترین گزینه برای طراحی سایت است. با وردپرس می توانید بهترین وب سایت را با بیشترین امکانات در کمترین زمان، کمترین انرژی و کمترین هزینه داشته باشید. به همین دلیل است که آمارها نشان می دهد که حدود 47 درصد از کل وب سایت ها در جهان وردپرس هستند و این تعداد هر روز در حال افزایش است.

وردپرس بهترین گزینه برای راه اندازی وب سایت های خرید، آموزش، اخبار، گردشگری، رستوران ها، املاک، آژانس ها و غیره است. رایج ترین انواع پروژه های بازار طراحی سایت دقیقاً مشابه هستند، بنابراین اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه وارد بازار طراحی سایت شوید و از این زمینه کسب درآمد کنید، وردپرس مهم ترین ابزار یادگیری است. البته به یاد داشته باشید همانطور که در بالا گفتم مهارت کدنویسی به تنهایی برای کار در بازار کار طراحی سایت کافی نیست و باید مهارت های کدنویسی وردپرس را نیز یاد بگیرید که در بالا توضیح دادم. (چگونه یک طراح وب سایت شویم)

حتما این پست را ببینید: درآمد از طراحی وب سایت وردپرس

چه سایت هایی را نمی توان با وردپرس طراحی کرد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، ما می‌توانیم اکثر وب‌سایت‌های رایج در بازار طراحی سایت وردپرس را راه‌اندازی و پیاده‌سازی کنیم، اما هنوز نمی‌توان گفت که وردپرس می‌تواند هر نوع پروژه‌ای را انجام دهد، زیرا پروژه‌های متعددی وجود دارد که وردپرس برای آنها مناسب نیست. یا حداقل بهتر است آنها را به یک زبان برنامه نویسی خاص بنویسید، به عنوان مثال سیستم های دولتی که مبتنی بر فرم های اطلاعاتی هستند، یا وب سایت هایی که به عنوان برنامه های کاربردی وب برای تبادل اطلاعات و گزارش کار می کنند، یا سایت هایی به بزرگی آپارات و یوتیوب. و… استثناهایی وجود دارد که بهتر است از وردپرس استفاده نکنید و آن را منحصراً با یک زبان برنامه نویسی مانند PHP یا Python بنویسید. (ادامه مقاله چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم روی خط بمانید.)

حتما این پست را ببینید: چگونه یک پروژه طراحی وب سایت دریافت کنیم

چه روش های دیگری برای طراحی سایت وجود دارد؟

تا اینجا فقط در مورد طراحی سایت با وردپرس صحبت کردیم که بهترین ابزار برای طراحی سایت است اما روش های دیگری نیز برای طراحی سایت وجود دارد که معمولا از طریق زبان برنامه نویسی انجام می شود. در ادامه به برخی از این روش ها می پردازیم…

طراحی سایت با زبان برنامه نویسی پایتون:

پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا شی گرا، کاربردهای زیادی در دنیای برنامه نویسی دارد که یکی از آنها طراحی وب سایت است. البته زبان پایتون به تنهایی 0 درصد از طراحی سایت را انجام نمی دهد و علاوه بر آن باید از زبان های فرانت اند مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت استفاده کنید و در نهایت از پایتون برای پشتیبان استفاده کنید. پایان و ارتباط پایگاه داده . اما به طور کلی طراحی سایت با پایتون با توجه به اینکه در مقایسه با وردپرس پیچیدگی های زیادی دارد و 0% آن بر عهده برنامه نویس است، نیاز به هزینه بیشتری نیز دارد، بنابراین برای مشتری اصلا مقرون به صرفه نیست. طراحی را به وب سایت توسعه دهنده پایتون خود بسپارید به جز در موارد خاصی که وردپرس برای اجرای این پروژه مناسب نیست. بنابراین یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون برای اهداف طراحی سایت به هیچ وجه توصیه نمی شود.

توسعه وب سایت با زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسی PHP به عنوان پادشاه زبان های وب شناخته می شود و در چند سال گذشته رایج ترین روش طراحی وب سایت بوده است، اما وردپرس آمد و بازار طراحی وب سایت را در اختیار گرفت، بنابراین PHP همان زمین بازی را دارد. پایتون در بازار طراحی وب سایت ها تمام توضیحاتی که در بالا در مورد طراحی وب سایت با پایتون دادیم در مورد PHP نیز صدق می کند، اما ناگفته نماند که PHP نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی مزیت بزرگی دارد، اینکه وردپرس با توسعه دهندگان PHP و وردپرس ساخته شده است. طراحان قالب و افزونه کاربران وردپرس باید PHP را بدانند و این باعث می شود که زبان PHP همچنان یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در وب باشد و افراد زیادی برای یادگیری آن تلاش کنند.

حتما این پست را ببینید: یادگیری طراحی وب سایت چقدر طول می کشد؟

چگونه طراحی وب را یاد بگیریم – خلاصه

تا به حال متوجه شده اید که روش ها و سطوح مختلف یادگیری طراحی وب سایت وجود دارد و بستگی به این دارد که شما می خواهید طراحی سایت را برای چه کاری یاد بگیرید. امیدوارم با خواندن این مقاله پاسخ روشنی برای سوال دریافت کنید چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم و چگونه یک طراح وب سایت شویم در هر صورت اگر سوال یا ابهامی در مورد این موضوع دارید در قسمت نظرات بپرسید، خوشحال می شویم به سوالات شما پاسخ دهیم…