چرا فروش محصولاتمان از طریق سایت کم است؟

چرا فروش محصولات ما از طریق سایت کم است؟

بسیاری از سایت های خرید ایرانی فروش بسیار کمی دارند. این کم بودن فروش سایت به حدی است که گاهی باعث ناامیدی صاحب وب سایت می شود و کسب و کار فروش اینترنتی را متوقف می کند.

امروز به بررسی دلایل اصلی و مهم فروش کم در این سایت ها می پردازیم و راهکارهایی برای رفع این مشکلات در اختیار شما قرار می دهیم.

1- بازدید و بازدید سایت کم است

برای توضیح این موضوع، یک مثال واقعی را در نظر بگیرید:

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه فیزیکی هستید. آیا می توانید تا زمانی که شخص یا افرادی وارد فروشگاه شما شوند، فروش انجام دهید؟

بنابراین، اولین قدم برای موفقیت فروشگاه شما این است که مردم را به ورود به آن جلب کنید.

همین امر در مورد فروشگاه اینترنتی و وب سایت نیز صدق می کند. یعنی تا زمانی که افراد و بازدیدکنندگان کافی به سایت شما نیایند، فروش شما کم و نزدیک به صفر خواهد بود. در حالت ایده آل حدود 1/. تا 1% از بازدیدکنندگان سایت شما خرید می کنند.

البته این سوال به نوع محصولات و خدمات، قیمت محصولات، معتبر بودن سایت و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.

بنابراین اگر روزانه فقط 100 بازدید کننده واقعی داشته باشید، نمی توانید امیدوار باشید که با فروش یک محصول ارزان، سود خوبی کسب کنید.

دو راه برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد: ۱- ترافیک پولی ایجاد کنید ۲- ترافیک رایگان ایجاد کنید.

برای مطالعه بیشتر می توانید از طریق لینک بازخورد به ((دو قسمت کلیدی بازاریابی اینترنتی)) مراجعه کنید.

سعی کنید هر روز در مورد راه های افزایش ترافیک تحقیق کنید و همیشه نکات جدیدی یاد بگیرید. از تمام رسانه های موجود برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید.

البته یکی از موفق ترین راه ها برای افزایش بازدید سایت در دنیای امروز بازاریابی محتوا است. سعی کنید در این زمینه بیشتر بیاموزید و با ایجاد محتوای رایگان با کیفیت برای مخاطبان خود، افراد زیادی را به سمت سایت خود سوق دهید.

2- طراحی و فرمت سایت

چرا فروش محصولات ما از طریق وب سایت دشوار است؟

گاهی اوقات وقتی به یک فروشگاه مراجعه می کنید، حس خوبی نسبت به آن فروشگاه ندارید، اگرچه ممکن است محصولات خوبی در آن فروشگاه وجود داشته باشد و قیمت مناسبی داشته باشد، اما بدون توجه به محصولات، آن فروشگاه را ترک می کنید. در مورد فروشگاه و وب سایت کاملاً همینطور است.

گرافیک و ظاهر سایت نقش تعیین کننده ای در میزان توجه بازدیدکنندگان به سایت و در نتیجه فروش سایت دارد.

شما باید با اصول اولیه گرافیک وب سایت آشنا باشید. سعی کنید از رنگ های کمی در سایت خود استفاده کنید.

دو سه رنگ کافی است. همچنین، شما در انتخاب رنگ‌ها آزاد نخواهید بود. شما نمی توانید رنگ مورد نظر را برای سایت انتخاب کنید.

ابتدا رنگ های هماهنگ (همراه) را در گوگل جستجو کنید تا به جداول رنگ ها برسیم و سعی کنید در انتخاب رنگ سایت از این جداول کمک بگیرید.

از طرفی رنگ سایت باید با موضوع سایت مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر سایتی با استخر آبی دارید، اما رنگ بدنه سایت شما نارنجی است، بدیهی است که حس خوبی برای کاربر ایجاد نمی کند، زیرا خنکی آب را منتقل نمی کند.

پس عملاً می توان گفت که فروش آنلاین بلیط استخر شما در این سایت نه تنها با شکست مواجه می شود، بلکه مشتری فکر می کند که وضعیت استخر شما هم همینطور است و برای دیدن استخر شما لحظه ای به هیچ وجه مسیر خود را تغییر نمی دهد.

همچنین در انتخاب فونت و عناصر گرافیکی سایت خود علاوه بر رنگ باید نکاتی را رعایت کنید.

تعداد فونت ها باید تا حد امکان کم باشد، بهترین تعداد فونت برای یک سایت 2 فونت است، در متن های سایت از یک فونت و عنوان ها از فونت دیگری استفاده شده است.

البته لازم به ذکر است که فونت هایی که انتخاب می کنید باید با موضوع سایت مطابقت داشته باشد.

3- مکالمات در سایت با کاربر

بهترین سایت های دنیا همیشه روی بهبود پیام رسانی سایت به کاربر کار می کنند.

مشکل عدم انگیزه دادن پیام ها در سایت به کاربر از آنجا ناشی می شود که بیشتر پیام ها و جملات توسط برنامه نویسان ساخته می شوند.

نه از بازاریابان اینترنتی. فرض کنید شخصی قبلا عضو سایت شما بوده و او را فراموش کرده است، حالا بعد از مدت ها دوباره به سایت شما سر می زند و می خواهد خرید کند.

وقتی وارد صفحه ثبت نام می شود و ایمیل و مشخصات خود را وارد می کند با این پیام مواجه می شود. : ((با عرض پوزش! این ایمیل قبلا در سایت استفاده شده است.)) این جمله یک پیام سیستمی کاملا صحیح است و می گوید چنین کاربری در پایگاه داده این سایت وجود دارد و امکان ثبت نام مجدد با این ایمیل وجود ندارد.

اما این پیام خشک و خام است و نیاز به بهبود دارد. به عنوان مثال می توانیم بنویسیم: ((شما قبلاً در این سایت ثبت نام کرده اید

برای هر سایت فروشگاهی لازم است متن توضیحات محصول برای سایت تهیه شود. شما باید بتوانید متن های حرفه ای توصیفی و تبلیغاتی بنویسید که کاربر را به خرید از سایت هدایت کند در این صورت به نکات و توصیه های زیر توجه کنید:

1- متن صفحه توضیحات محصول را تا حد امکان طولانی بنویسید. نگران نباشید که بازدیدکننده ممکن است کل متن را نخواند. ا

کثر افرادی که محصول را خریداری می کنند، تمام توضیحات محصول را نمی خوانند، اما زمانی که مشاهده می کنند که توضیحات در صفحه محصول بسیار طولانی است، راحت تر اعتماد می کنند.

2- چند سطر اول متن توضیحات و همچنین چند سطر آخر توضیحات کلیدی ترین قسمت متن توضیحات خواهند بود. سعی کنید مهمترین مطالب و مزایای محصول را در این قسمت ها بنویسید. چرا؟

برای یافتن پاسخ این سوال می توانید به (5 سوال مهم در مورد نوشتن محتوای صفحه محصولات وب سایت)) مراجعه کنید.

5- سختی فرآیند خرید

شاید شما هم جزو آن 90 درصد جمعیت ایران باشید که محصولی را به سبد خرید خود اضافه می کنند اما قبل از تکمیل خرید آن را ناتمام رها می کنند.

این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد اما یکی از دلایل اصلی این مشکل سختی فرآیند خرید است.

زمانی که بازدید کننده بر روی دکمه خرید کلیک می کند، می بیند که باید اطلاعات زیادی را وارد کند و همچنین فرم های طولانی را پر کند که باعث انصراف کاربر از خرید می شود.

یکی از ساده ترین کارها کاهش فیلدهایی است که کاربر باید هنگام خرید پر کند. نکته دیگر طراحی فرم به گونه ای است که بازدیدکننده با وارد کردن اطلاعات ساده تری شروع و در پایان اطلاعات پیچیده تری را وارد کند.

شما می توانید از فروشگاه اینترنتی یا وب سایت خود نیز کسب درآمد کنید، اما برای کسب این درآمد باید اصول و قوانینی را رعایت کنید، در صورت نادیده گرفتن این قوانین ممکن است نتیجه دلخواه را نبینید.

سعی کنید از نکات این مقاله برای افزایش فروش محصولات در سایت خود استفاده کنید.