You are currently viewing نیروی استخدام فروشگاه اینترنتی مورد نیاز است

نیروی استخدام فروشگاه اینترنتی مورد نیاز است


یکی از مهم ترین مسائل در هر کسب و کاری، نیروی کار آن کسب و کار است. برای ارائه خدمات بهتر، فروشگاه اینترنتی نیاز به استخدام کارمندان برای بخش های مختلف دارد.

اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید اما نمی دانید چه موقعیت هایی را استخدام کنید، من را در این پست دنبال کنید.
در این ویدیوی چند دقیقه ای دقیقا به شما آموزش می دهم که یک فروشگاه اینترنتی باید چه موقعیت هایی را استخدام کند و در پایان ویدیو مشخص می کنم که کدام یک از این موارد برای یک فروشگاه کوچک و تازه تاسیس مورد نیاز است.

قطعات اصلی منبع تغذیه در فروشگاه اینترنتی

1- تحویل

2- پردازش

3- تحویل و خدمات پس از فروش

4- اداری

قسمت اول: نیروهای فروشگاهی لازم در بخش تامین

هر فروشگاهی که محصولات خود را در اینترنت می فروشد باید بخشی برای تحویل کالا داشته باشد. این بخش وظیفه تامین کالا از بازار یا از عمده فروشان یا سایر شرکت ها را بر عهده دارد. در بسیاری از موارد، بخش تدارکات علاوه بر آماده سازی بازار، وظیفه شناسایی و عرضه محصولات جدید را نیز بر عهده دارد.

بخش دوم: نیروهای لازم برای کار در بخش پردازش فروشگاه اینترنتی

بخش پردازش یکی از مهم ترین بخش های فروشگاه اینترنتی است.

کلیه اقدامات از لحظه تحویل کالا تا لحظه ارسال کالا در واحد پردازش انجام می شود.

این قسمت پردازشی زیر مجموعه های مختلفی دارد و قدرت های زیادی را در بر می گیرد.

اولین نقطه قوت فنی وب سایت است. وب سایت شما باید دارای بخش فنی باشد تا در صورت وجود مشکل در وب سایت، آن را برطرف کنید.

* مقام دوم عکاسی و فیلمبرداری است. فروشگاه اینترنتی باید دارای اختیارات عکاسی و فیلمبرداری از محصولات به منظور انتشار در وب سایت و شبکه های اجتماعی باشد.

* نکته سوم قدرت سئو و تولید محتوای وب سایت است. تولید محتوا رگ حیات یک وب سایت است و برای کسب و کارهای آنلاین ارزش زیادی دارد. از این رو، برای کار بر روی سئو و رتبه بندی در گوگل به یک متخصص سئو و تولید محتوا نیاز دارید.

همچنین بخوانید: نحوه ایجاد محتوای وبلاگ در فروشگاه آنلاین (فیلم)

* عنصر چهارم نیاز به افراد برای بازاریابی و تبلیغات است.

* عنصر پنجم قدرت مدیریت شبکه های اجتماعی است. فروشگاه اینترنتی به قدرت مدیریت اکانت اینستاگرام، تلگرام و … نیاز دارد.

* عنصر ششم گرافیست است. در فروشگاه اینترنتی شما همیشه به تبلیغات بنری، بنر فروش جشنواره و … نیاز دارید و برای این کار به کمک یک طراح گرافیک نیاز دارید.

* عنصر هفتم یک متخصص رابط کاربری و ux است. به طور معمول، یک متخصص ux رویدادهایی را که در فروشگاه اتفاق می‌افتد و رفتار کاربران را در قالب بازخورد جمع‌آوری می‌کند و سپس این موارد را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بفهمد چگونه می‌توان از این بازخوردها به نحو مفیدی استفاده کرد تا سایت شرایط بهتری داشته باشد و کاربران شرایط بهتری داشته باشند. یک تجربه وب سایت بهتر پس از تعیین این عناصر توسط ux expert، متخصص Ui این تغییرات را در سایت اعمال می کند.

* عنصر هشتم پشتیبانی پیش فروش است. نقاط قوت این بخش پاسخگویی به سوالات مشتریان در زمینه خرید، محصول، روش ارسال و … می باشد.

همانطور که می بینید، پردازش مهمترین بخش فروشگاه اینترنتی از نظر تامین نیروی کار است.

در واقع فروش تا این قسمت انجام می شود و از این قسمت به بعد مربوط به خدمات پس از فروش است.

قسمت سوم: نیروهای لازم جهت تحویل و اقدامات پس از فروش

* بخش اول ذخیره سازی است. این دپارتمان در فروشگاه های بزرگ اهمیت زیادی دارد و وظیفه کارکنان این دپارتمان است که ورود و خروج انبار، تعداد و موجود بودن محصولات و … را بررسی کنند.

* قسمت دوم بسته بندی و ارسال است. کارکنان این بخش محصولات را بسته بندی می کنند و سپس به پست تحویل می دهند و یا می توانند با پیک به دست مشتری برسانند.

* قسمت سوم قسمت برگشت است. هر فروشگاه اینترنتی دارای بخش برگشت است، در این بخش به نیرویی برای تحویل کالای مرجوعی، رفع مشکل، تعویض و استرداد وجه نیاز داریم.

همچنین بخوانید: 5 تکنیک برای کاهش بازده و بازده فروشگاه اینترنتی

* قسمت چهارم قسمت پشتیبانی و خدمات است. وظیفه کارکنان این بخش پشتیبانی از مشتریانی است که انتقاد می کنند یا سوالاتی مانند دیر رسیدن محصول، آسیب دیدگی محصول یا مراحل نصب محصول دارند.

بند 4: کارکنان ضروری فروشگاه اینترنتی جهت امور اداری

* قسمت اول امور مالی است که به مالیات، مزایای کارکنان و مواردی از این دست می پردازد.

* قسمت دوم بخش تامین است. در هر صورت، هر شرکتی به افرادی برای بخش تدارکات برای تمیز کردن یا مراقبت از کارکنان خود نیاز دارد.

* قسمت سوم منابع انسانی است. وظیفه بخش منابع انسانی یا منابع انسانی رسیدگی به امور کارکنان و استخدام است.

کارمندان یک سازمان قلب تپنده آن سازمان هستند

تا اینجا تمام نیروهای مورد نیاز برای کار در یک فروشگاه اینترنتی را ذکر کردیم که شامل 4 قسمت کلی بود.

همانطور که خواندید، هر بخش شامل بخش های فرعی بود. با رشد فروشگاه، به هر یک از این زیر مجموعه ها اضافه می شود. به عنوان مثال، یک کارشناس برندینگ و یک متخصص تجزیه و تحلیل داده ها به بخش بازاریابی و تبلیغات اضافه خواهند شد.

یا در قسمت فنی وب سایت یا سئو ممکن است نیاز به استخدام چندین نفر باشد.

همچنین، زمانی که فروشگاه بسیار بزرگتر می شود، باید مدیران برای هر بخش استخدام شوند.

اما نکاتی که تا اینجا ذکر شد برای فروشگاه های اینترنتی بزرگ بود و شاید برای شخصی که می خواهد یک فروشگاه جدید و کوچک راه اندازی کند کمی ترسناک باشد.

طبیعتاً اگر بخواهید اقلام ذکر شده را برای یک مغازه کوچک اجاره کنید، احتمالاً ابتدا باید بیش از 100 میلیون تومان بپردازید!

راه حل استخدام برای یک فروشگاه اینترنتی کوچک

من همیشه bootstrapping را برای مشاغل کوچک توصیه می کنم. در روش استارت آپ مدیر کسب و کار سعی می کند بیشترین کار را با کمترین هزینه و نیروی انسانی انجام دهد. بنابراین طبیعی است که بسیاری از وظایف را به تنهایی انجام دهد یا از تکنیک چندوظیفه ای استفاده کند و چندین کار مختلف را به کارمندان خود محول کند.

فرض کنید شما فردی هستید که می خواهید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و سرمایه زیادی برای تامین نیرو ندارید.

در ابتدای کار برای تحویل کالا نیازی به برق ندارید و خودتان می توانید محصولات را تحویل دهید.

اگر وب سایت خود را با وردپرس و ووکامرس راه اندازی کنید، فعلاً نیازی به بخش فنی ندارید و می توانید مشکلات سایت را با حداقل هزینه در سایت های فریلنسری مانند Punisha و Parskders حل کنید.

شما می توانید خودتان با یادگیری برخی از تکنیک های عکاسی این کار را انجام دهید.

همچنین می توانید خودتان محتوا ایجاد کنید یا از فریلنسرها کمک بگیرید.

بازاریابی و تبلیغات را می توان توسط کارگران از راه دور یا با خواندن مقالات خود انجام داد. شبکه های اجتماعی هم همینطور.

همچنین، در مغازه‌های کوچک، به طراح گرافیک، ux و UI نیاز ندارید، زیرا ما هنوز اطلاعات کافی برای نیاز به یک متخصص ux برای تجزیه و تحلیل نداریم.

شما همچنین می توانید تماس ها را خودتان مدیریت کنید.
واحد تحویل و پس از فروش در فروشگاه جدید که روزانه 5 الی 20 سفارش دارد بر عهده مدیر فروشگاه می باشد.

در مورد امور اداری، برای یک مغازه کوچک فعلا نیازی به امور اداری و نیروی انسانی و غیره نیست.

بنابراین، اگر یک فروشگاه اینترنتی کوچک هستید، می توانید تقریباً همه این کارها را خودتان به همراه یک یا دو کمک کننده مانند اعضای خانواده، دوستان یا در نهایت یک یا دو نفر استخدام کنید.

همچنین می توانید برخی از کارهای فنی را که فریلنسرها در سایت های فریلنسر انجام می دهند انجام دهید و با بزرگتر شدن مغازه و افزایش فروش شما برای داشتن مدیریت بهتر، افراد را در سمت های مختلف استخدام کنید تا فروش و نیروها که گفتیم تکمیل شود و اجرا شد.

با عضویت در خبرنامه ایمیل ما می توانید گامی موثر در رشد کسب و کار خود بردارید!

(avangpress_form id = “10026”)