ویژگی کسب و کار اینترنتی موفق با حاشیه سود بالا

به دلیل فعالیت هایم در اینترنت و دنیای مجازی، طی چند سال گذشته شاهد نابودی بسیاری از مشاغل بوده ام.

با توجه به پیشرفت علم و گذر زمان اکثر کسب و کارها جذب کسب و کار اینترنتی می شوند و در این مقاله قصد دارم شما را با ویژگی های کسب و کار اینترنتی آشنا کنم.

کسب و کار اینترنتی در مقایسه با کسب و کار سنتی دارای یکسری ویژگی ها و مزیت ها می باشد که در این مقاله قصد دارم شما را با 10 ویژگی سودآور و پر سود کسب و کار اینترنتی آشنا کنم.

من شخصاً مشاغل زیادی راه اندازی کرده ام اما به موفقیتی که می خواستم نرسیده ام. از طرفی کسب و کارهای زیادی را دیده ام که هر روز رشد چشمگیری داشته اند و در کنار آنها کسب و کارهای دیگری راه اندازی شده است.

درست مانند وب سایت دیجی کالا که پس از مدتی دیجی استایل را راه اندازی کرد.

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی شده اند و پس از مدت بسیار کوتاهی شکست خورده اند، شاید تنها دلیل شکست بیشتر کسب و کارهای اینترنتی عدم هدف و برنامه ریزی باشد.

بسیاری از مشاغلی که فقط برای کسب درآمد بدون هیچ برنامه و هدفی ساخته شده اند، شکست خورده اند.

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار اینترنتی سودآور با حاشیه سود بالا داشته باشید، باید برنامه ریزی و هدف گذاری کنید.

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید از روش های جدید بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

با استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی مانند بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی وب سایت می توانید موفقیت کسب و کار خود را مشاهده کنید.

در این مقاله شما را با 10 ویژگی یک کسب و کار اینترنتی موفق آشنا می کنم. اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید به شما پیشنهاد می کنم این ۱۰ ویژگی کسب و کار اینترنتی را که در ادامه معرفی می کنیم را در کسب و کار خود رعایت کنید.

اگر این ده ویژگی را در کسب و کار خود پیاده کنید، مطمئن باشید که موفقیت کسب و کارتان تضمین شده است.

اما اگر کسب و کار اینترنتی شما این ویژگی ها را ندارد، مطمئن باشید که کسب و کار شما رشد چشمگیری نخواهد داشت. پس پیشنهاد می کنم این مقاله را تا آخر بخوانید.

ویژگی های یک کسب و کار اینترنتی موفق و سودآور

بسیاری از دوستانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی را دارند با من تماس گرفته و به دنبال کسب درآمد از طریق کسب و کار اینترنتی هستند.

وقتی از آنها سوال می شود که هدف اصلی شما از راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست، پاسخی ندارند. کل ایده این افراد این است که از طریق اینترنت پولدار شوند.

درست است که کسب و کار اینترنتی بازار بسیار داغی دارد اما وقتی هدفی نداشته باشید به زودی کسب و کار خود را از دست خواهید داد.

در ادامه می خواهم ویژگی های یک کسب و کار اینترنتی سودآور را به شما بگویم. اگر موارد زیر را در تجارت خود رعایت کنید، مطمئناً نتایج بسیار ارزشمندی خواهید گرفت.

1/ حاشیه سود بسیار بالایی دارند

اولین ویژگی یک کسب و کار اینترنتی موفق، حاشیه سود بالا است. آیا کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید می تواند سودآور باشد؟ اگر روزی نتوانید کاری را انجام دهید آیا کسب و کار شما همچنان سودآور است؟

یک تجارت با رشد بالا سودآور است. یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کرد انتخاب رشته فعالیت است.

زمینه فعالیتی که انتخاب می کنید باید طرفداران زیادی داشته باشد. هر چه مخاطبان شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری می توانید کسب کنید.

در انتخاب رشته فعالیت خود دقت کنید و رشته ای را انتخاب کنید که حاشیه سود بالایی دارد. فراموش نکنید که از ابزار Google Trends برای انتخاب صنعت خود استفاده کنید.

برای اینکه ببینید آیا صنعتی که انتخاب کرده اید مناسب است یا خیر، باید آن را در ابزار Google Trend جستجو کنید و نمودار روند آن را ببینید.

اگر نمودار صعودی است، این نشانه آن است که حوزه فعالیتی که انتخاب کرده اید مخاطبان خاص خود را دارد.

2/ اهداف آنها بلند مدت است

یکی دیگر از ویژگی های یک کسب و کار اینترنتی موفق، داشتن اهداف بلند مدت است. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم، کسب و کارهای اینترنتی بزرگ به دنبال ثروتمند شدن سریع نیستند.

اهداف این کسب و کارها بلندمدت است. مدیران این کسب و کارها اصلا به این فکر نمی کنند که به زودی باید به درآمد اینترنتی بالایی برسند.

برای داشتن چنین کسب و کار سودآوری باید اهدافی را تعیین کرده و برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید.

دوستان عزیز توجه داشته باشید که برنامه ریزی یکی از مهم ترین ویژگی های کسب و کار اینترنتی است.

اگر برای کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید برنامه ای نداشته باشید، خیلی زود شکست خواهید خورد.

برای تمام بخش های کسب و کارتان به خصوص برند برنامه داشته باشید. بحث های بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی محتوا را جدی بگیرید. شما باید برای تمام مراحل کسب و کار خود برنامه داشته باشید.

پیشنهاد می کنم از این مقاله دیدن کنید: چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

3/ رشد ماهیانه کسب و کار

برای اینکه ببینید آیا کسب و کار شما موفق است یا خیر، باید به رشد ماهانه آن نگاه کنید. کسب و کار اینترنتی که هر ماه رشد می کند همیشه سودآور است.

در این مشاغل درآمد سالانه مهم نیست اما درآمد ماهانه بسیار مهم است. درآمدی که هر ماه به دست می آورید را ثبت کنید و آن را با ماه های قبل مقایسه کنید.

اگر هر ماه درصدی به درآمد ماهانه شما اضافه شود، نشانه آن است که در مسیر درستی قرار گرفته اید.

4/ بی جا نیستند

یک گوشه بازار به رشد کسب و کار کمکی نمی کند.

البته این در مورد همه مشاغل صدق نمی کند. اما کسب و کارهای اینترنتی پر حاشیه که خیلی سریع رشد می کنند، گوشه ای برای کسب و کار انتخاب نمی کنند.

درست مانند وب سایت دیجی کالا که محصولات زیادی را در همه زمینه ها به فروش می رساند.

وب سایت های زیادی وجود دارند که به جای کار در یک زمینه در زمینه های مختلف کار می کنند، مانند سایت زومیت و محمد جانبلاغی نحوه کار این وب سایت ها در همه زمینه ها با مخاطب بالا.

پس به این نکته توجه کنید که کسب و کارهای اینترنتی موفق با حاشیه سود بالا هرگز در یک حوزه کار نمی کنند و در اصطلاح منزوی نیستند.

5/ اموالشان رو به فزونی است

یکی از مهم ترین ویژگی های یک کسب و کار اینترنتی موفق این است که دارایی آنها رشد می کند. کسب و کارهای کوچک هرگز به رشد فکر نمی کنند. درآمد اکثر این مشاغل ثابت است و رشد بسیار کمی دارند.

کسب و کارهای اینترنتی موفقی که از رشد بالایی برخوردار هستند، نه تنها خود کسب و کار در حال رشد است، بلکه دارایی های آنها همواره در حال رشد و افزایش است. مثلا:

وب سایت دیجی کالا در ابتدا با 9 نفر از کارکنان من شروع به کار کرد و اکنون چندین هزار کارمند دارد. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا و محمد جانبلاغی که یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است، رشد دیجی کالا و سایت محمد جانبلاغی نیز دیجی استایل را راه اندازی کرد.

بسیاری از شرکت ها در این راه توسعه یافته اند و دارایی های آنها در حال افزایش است. بنابراین اهمیت داشتن یک کسب و کار اینترنتی می تواند شامل افزایش تعداد نیروها، پاداش ها و … باشد.

آیا کسب و کاری که راه اندازی کرده اید شامل این ویژگی ها می شود؟ آیا کسب و کار شما آینده کاری را برای رقبا دشوارتر می کند؟

پیشنهاد می کنم به مقاله چرا در کسب و کار اینترنتی درآمد بالایی نداریم مراجعه کنید

6/ متمایز هستند

کسب‌وکارهای اینترنتی موفق با حاشیه سود بالا، خود را با صحبت کردن مردم در مورد آنها متمایز می‌کنند.

هدف اکثر این کسب و کارها رفع نیازهای جدی مردم است. آنها می خواهند نیازهای مردم را به طور کامل و اساسی برطرف کنند و اصلاً نمی خواهند مانند اسنپ پول دربیاورند.

به عنوان مثال تاکسی اینترنتی اسنپ با این تفاوت که ارزانتر است و مهمتر از همه – خیلی سریع به درخواست های مردم پاسخ می دهد.

یا سوپرمارکت های آنلاین که مانند سایر سوپرمارکت ها تمامی محصولات را به صورت آنلاین در اختیار عموم و مردم قرار می دهند.

و پس از مدت بسیار کوتاهی محصولات به دست مردم می رسد با این تفاوت که برای خرید محصولات بیشتر نیازی به مراجعه به سوپرمارکت ندارید.

7/ روی افزایش درآمد تمرکز کنید

درآمد کسب و کارهای موفق همیشه بلندمدت و رو به رشد است. این شرکت ها دارای مدل پیش بینی درآمد هستند. اکثر کسب و کارهایی که درآمدشان افزایش نمی یابد معمولاً بر اساس پروژه با مشتریان خود تعامل دارند. ممکن است تا چند ماه دیگر پروژه ای نداشته باشند و درآمدشان کاهش یابد.

اگر به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید، بهتر است ابتدا به فکر رفع درآمد ماهانه خود باشید و سپس برنامه ای برای افزایش درآمد اینترنتی خود داشته باشید.

کسب و کارهای اینترنتی بزرگ از مشتریان خود درآمد کسب می کنند، به همین دلیل هر سال درآمد آنها افزایش می یابد.

کسب و کارهایی که رشد بالایی دارند درآمد ماهانه مشخصی دارند و به همین دلیل برنامه ریزی دقیقی برای افزایش درآمد خود خواهند داشت.

وظیفه شما این است که درآمد خود را ثابت نگه دارید و بر افزایش درآمد خود تمرکز کنید.

8/ برندسازی حرفه ای

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک کسب و کار اینترنتی موفق، برندسازی است. برای تبلیغ کسب و کار خود، باید روی برندسازی به خوبی کار کنید. مردم برندهایی را برای سرمایه گذاری دوست دارند.

اکثر کسب و کارهای بزرگی که می بینید روی برندسازی خود کار می کنند. اگر قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشید، باید روی برندسازی خود کار کنید.

بسیاری از مردم فکر می کنند که باید پول زیادی برای برندسازی بپردازند. اما اصلا اینطور نیست. در کسب و کار اینترنتی، نیازی به پرداخت هزینه زیادی برای برندسازی ندارید.

با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ می توانید با کمترین هزینه ممکن کسب و کار خود را برندسازی کنید.

9/ ایجاد یک تیم قدرتمند

داشتن یک تیم قوی و قدرتمند یکی از ویژگی های یک کسب و کار اینترنتی است. موفقیت یک کسب و کار و استارتاپ به تنهایی غیرممکن است.

برای راه اندازی یک کسب و کار موفق، باید به فکر تشکیل یک تیم باشید. البته در ابتدا نیازی به داشتن تیم نیست.

10/ استفاده از هک رشد

اکثر کسب و کارهای موفق و بزرگ از هک رشد برای جذب مشتری استفاده می کنند. برای هک رشد، باید خلاق باشید و از خلاقیت خود برای شروع ایده های سودآور در کسب و کار خود استفاده کنید.

هک رشد به معنای جذب مخاطب بیشتر با هزینه و سرمایه بسیار کم است. این به این دلیل است که تجارت های بزرگ به هزینه های بالای استفاده از رسانه های جمعی فکر نمی کنند. هک رشد یکی از بهترین روش های برندسازی است.

نتیجه:

در این مقاله شما را با 10 ویژگی کسب و کار اینترنتی آشنا کرده ایم. اگر می خواهید یک کسب و کار اینترنتی سودآور راه اندازی کنید، باید تا حد امکان سعی کنید این 10 ویژگی کسب و کار اینترنتی را در کسب و کار خود پیاده کنید.

با رعایت این نکات در کسب و کار خود، موفقیت شما تضمین می شود.