You are currently viewing واکنش چمران به خروج 7 عضو شورا از اتاق: مهلت قانونی تمام شده است.

واکنش چمران به خروج 7 عضو شورا از اتاق: مهلت قانونی تمام شده است.


مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران که در یکی از برنامه های تلویزیونی حضور داشت با بیان اینکه در شورا کار زیادی روی زمین مانده ایم، گفت: مدتی است که کار متوقف شده است، بنابراین حرکت بعد از مدتی طول می کشد. متوقف کردن. خودرویی که متوقف می شود برای راه اندازی به انرژی و توان زیادی نیاز دارد و قطعا عملکرد متفاوتی نسبت به خودرویی که در حال حرکت است دارد. در دوره های قبل موفقیت های زیادی داشتیم که یکی از آنها حاصل مدیریت مستمر و تثبیت مدیریت ما بود که توانستیم این اقدامات را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این مدت وجود داشت از سرگیری برخی کارها از جمله امور مربوط به حمل و نقل عمومی بود که بنا به دلایلی همکاری لازم با مسئولان این حوزه از سوی دولت صورت نگرفت. به عنوان مثال برای افزایش واگن های مترو قراردادهایی منعقد شد که بر اساس آن مقرر شد 630 واگن خریداری و به ایران آورده شود و به بهره برداری برسد. البته این قبل از قرارداد بود، اما قرارداد اولیه در این زمینه بسته شد، اما تا زمانی که هزینه لازم پرداخت نشود، شرکت های طرف قرارداد شروع به کار نمی کنند و این قانون همه دنیاست. دولت قبل درصد مورد نیاز را پرداخت نکرد، بنابراین در ابتدای دوره جدید یکی از مهم ترین خواسته های ما افزایش تعداد واگن های مترو و تعداد اتوبوس ها است، چرا که از دیدن صف های طولانی شهروندان خجالت می کشیم. ایستگاه های اتوبوس

چمران با بیان اینکه با تعداد 2000 دستگاه اتوبوس قصد داریم 10 میلیون نفر را در کلانشهری مانند تهران جابه جا کنیم، گفت: اقداماتی که در حوزه حمل و نقل در سال جاری و سال گذشته انجام شده، اعتبار این حوزه را افزایش داده است. مبلغ 10 هزار میلیارد در بودجه شهرداری بوده است. این مبلغ مربوط به سال گذشته بود، امسال نیز مقرر شد در صورت اتمام بودجه 15 هزار میلیارد تومانی، اعتبار فقط برای حوزه حمل و نقل عمومی افزایش یابد، به این ترتیب نزدیک به نیمی از کل بودجه شهرداری هدایت می شود. به میدان در حمل و نقل عمومی. تلاش شده است گام های سریع تری برداشته شود، به امید خدا سایر دستگاه های دولتی مانند بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و …. دست در دست هم برای رسیدن به این هدف.

چمران در خصوص برنامه های شورای ششم برای حل معضل آلودگی هوا گفت: طرح ترافیک امسال تغییر نمی کند، در رابطه با رفع آلودگی هوا چه می توان کرد در واقع بزرگترین و بهترین اقدام است. برای حل مشکلات حمل و نقل عمومی به این معنی است که می توانیم حمل و نقل را تمیز کنیم و مردم کمتر از وسایل شخصی استفاده کنند که 60 درصد از آلودگی هوا را تشکیل می دهد. برای حل این مشکل، مردم باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما این وسایل نقلیه به تعداد کافی ارائه نمی شود، به خصوص که ما به دنبال وسایل نقلیه تمیز بودیم. به عنوان مثال مترو یک حمل و نقل عمومی پاک محسوب می شود، اگر هزاران واگن مترو تامین و به ناوگان حمل و نقل اضافه شود، تعداد خودروها دو برابر می شود و این می تواند حرکت بسیار خوبی در جهت کاهش آلودگی هوا باشد. در رابطه با اتوبوس نیز تلاش اولیه خرید هزار اتوبوس برقی و اضافه شدن به تعداد اتوبوس های قبلی بود که این اقدامات می تواند تاثیر بسزایی در رفع آلودگی هوا داشته باشد.

رئیس شورای شهر در خصوص نظارت شورای شهر بر کار شهرداری و در حاشیه دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر توضیح داد: معمولاً اختلاف نظر وجود دارد که طبیعی است. اینکه برخی از اعضا در پایان جلسه را ترک کردند به دلیل اتمام زمان رسمی جلسه بود و برخی از اعضا که ماندند به درخواست من بودند. به عنوان مثال در بحث ترافیک و حمل و نقل اختلاف نظر وجود داشت و یکی از نمایندگان انتقاداتی مبنی بر عدم آماده سازی زیرساخت های لازم برای استفاده از خودروهای برقی داشت که این انتقاد بجاست و قراردادها برای نحوه بیان و ارائه انتقادات باید تخصصی و کارشناسی شده باشد و بحث ها به نتیجه برسد.

وی افزود: نظارت بر فعالیت شهرداری از وظایف شورا است که باید انجام شود و راه های مختلفی برای آن وجود دارد. یکی از راه ها کسب اطلاعات عمومی است. به عنوان مثال، مردم گزارش می دهند که چه اتفاقی می افتد. روش دیگر حسابرسی قانونی است که حسابرسان رسمی شورا کلیه جزئیات مالی شهرداری را مورد بررسی قرار می دهند و گزارش آن به همه اعضای شورا ارائه می شود، در مرحله بعدی گزارش حسابرس بررسی و در صورت لزوم تصمیمات ارائه شده را می دهند. روش دیگر بازدیدهای میدانی کمیسیون ها است که در این بازدیدها از تمامی پروژه ها بازدید می شود و در صورت عدم پیشرفت هر 6 ماه یکبار گزارش با حضور معاونین مربوطه ارائه می شود.

چمران ادامه داد: روش دیگر حضور سرزده یا غیر سرزده اعضای شورا در مناطق است و در این روش پروژه ها به مدت چند ساعت به دقت رصد و بررسی می شود. نظارت ها در این دوره از شورا سخت و جدی و تا حد زیادی مطالبه گر بود. رئیس شورا درباره پروژه های بزرگ عمرانی شهر و زمان بهره برداری از آنها نیز گفت: تعریض بزرگراه یادگار امام یکی از ابرپروژه های شهر تهران است که در دوره قبل آغاز شد اما متوقف شد. تداوم تکمیل این پروژه هم اکنون در دستور کار و در حال انجام است که درصد قابل توجهی از این پروژه در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از بزرگراه شهید بروجردی باز است و قسمت دیگر نیز تا پایان سال تکمیل و افتتاح می شود. یکی دیگر از پروژه های بزرگ تکمیل بزرگراه شهید شوشتری است که جنوب و شمال تهران را به هم متصل می کند. فاز اول این پروژه امسال تکمیل می شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)