You are currently viewing طراحی سایت موبایل;  چگونه با گوشی وب سایت خود را بسازیم؟  – وردپرس جدید

طراحی سایت موبایل; چگونه با گوشی وب سایت خود را بسازیم؟ – وردپرس جدید


بارگذاری…

با توجه به اهمیت تلفن همراه در بین مصرف کنندگان، اکثر افراد ترجیح می دهند تمام کارهای خود را با استفاده از تلفن همراه انجام دهند. از خرید تا وبگردی، خواندن اخبار و حتی طراحی وب سایت. متخصصان و برنامه نویسان فرصت هایی را فراهم کرده اند که حتی شما می توانید با استفاده از تلفن همراه یک وب سایت برای خود ایجاد کنید. اگر شما هم قصد آشنایی با این اثر را دارید پیشنهاد می کنم تا انتها ما را همراهی کنید چرا که قصد داریم آموزش طراحی سایت موبایل به طور کامل در اختیار شما قرار دهد. با ما همراه باشید

ویرایشگر موبایل چیست؟

Mobile Editor یک وب سایت ساز تخصصی است که به شما امکان می دهد با تلفن همراه خود یک وب سایت ایجاد و مدیریت کنید. به طور سنتی، ویرایشگرهای تلفن همراه عملکرد محدودی داشته اند، به این معنی که بیشتر توسعه وب سایت به جای تلفن، بر روی رایانه انجام می شود. با این حال، ویرایشگرهایی وجود دارند که برای سادگی و راحتی طراحی شده اند و به شما این امکان را می دهند که به راحتی انواع وب سایت ها را طراحی و مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: خرابی چیست؟ چقدر طول میکشه که تو سایت باشه؟

نکات مهم برای ایجاد وب سایت با گوشی

هنگام آماده‌سازی برای ایجاد یک وب‌سایت سازگار با موبایل، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید که در زیر به شما توضیح خواهیم داد:

  • رابط کاربر پسند: از آنجایی که شما در حال ساخت وب سایت خود بر روی یک دستگاه صفحه لمسی کوچکتر هستید، برنامه باید به گونه ای طراحی شود که به شما امکان دهد به راحتی به تمام ابزارها و ویژگی های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. رابط کاربر پسند می‌تواند فرآیند ساخت وب‌سایت را آسان‌تر و سریع‌تر کند، به‌ویژه برای کسانی که تازه وارد ساخت وب‌سایت شده‌اند.
  • ویژگی های قوی: یک سازنده وب سایت باید مجموعه ای جامع از ویژگی ها را ارائه دهد تا حداکثر انعطاف پذیری و کنترل بر وب سایت شما را به شما بدهد. این ممکن است شامل مواردی مانند گزینه‌های سفارشی‌سازی، پشتیبانی چند رسانه‌ای (برای تصاویر، ویدیوها و غیره)، ابزارهای SEO، یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر باشد.
  • طراحی تعاملی: مهم است که مطمئن شوید که سازنده وب سایت اجازه طراحی واکنشگرا را می دهد. یک وب سایت واکنش گرا به طور خودکار چیدمان و محتوای خود را متناسب با اندازه های مختلف صفحه نمایش، از تلفن همراه گرفته تا تبلت و رایانه رومیزی، تنظیم می کند.

طراحی سایت موبایل

طراحی وب سایت موبایل با کمک ابزارهای آنلاین بسیار آسان است که بسیاری از آنها به صورت رایگان ارائه می شوند. وب سایت سازهای مختلفی وجود دارند که به شما امکان می دهند با استفاده از تلفن همراه خود یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنید. در زیر بهترین برنامه های طراحی وب خارجی را که می توانید برای ایجاد یک وب سایت استفاده کنید، ارائه می دهیم.

بیشتر بخوانید: الگوریتم محتوای مفید چیست؟

بهترین ابزار طراحی سایت موبایل

به لطف بسیاری از ابزارهای قدرتمند که مخصوصاً برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شده اند، ایجاد یک وب سایت در تلفن شما آسان تر از همیشه است. در زیر 6 ابزار مفید و قدرتمندی که می توانید برای طراحی وب سایت موبایل از آنها استفاده کنید آورده شده است:

1- ابزار Wix

Wix یک پلتفرم محبوب است که به خاطر سازنده وب سایت با قابلیت کشیدن و رها کردن کاربر پسند شناخته شده است. یکی از نقاط قوت اصلی این ابزار، گستره وسیعی از قالب‌هایی است که ارائه می‌کند، که صنایع مختلف از تجارت الکترونیک گرفته تا وبلاگ‌نویسی، نمونه کارها تا عضویت و غیره را در بر می‌گیرد. این قالب ها پایه محکمی را ارائه می دهند که کاربران می توانند آن را مطابق با نیازها و سبک منحصر به فرد خود سفارشی کنند.

۲- ابزار Weebly

Weebly یک پلت فرم بصری با مجموعه ای غنی از الگوها ارائه می دهد که ایجاد یک وب سایت را آسان می کند. علاوه بر این، دارای یک رابط کشیدن و رها کردن است که به کسانی که دانش فنی حداقلی دارند نیز اجازه می دهد تا وب سایت هایی از نظر بصری جذاب طراحی کنند. این برنامه از عناصر چندرسانه ای مانند تصاویر، فیلم ها و نقشه ها پشتیبانی می کند که می توانند به راحتی به وب سایت شما اضافه شوند.

3- ابزار Squarespace

Squarespace به‌خاطر قالب‌های زیبا و ویژگی‌های قدرتمندش شناخته می‌شود که آن را به انتخابی عالی برای خلاقان تبدیل می‌کند. این پلتفرم با ارائه قالب های حرفه ای، شیک و مدرن که واکنش گرا و قابل تنظیم هستند، خود را از سایر ابزارها متمایز می کند. این قالب هایی را ارائه می دهد که برای همه کاربرانی که خواهان جذاب ترین طرح ها هستند ایده آل است.

4- ابزار وردپرس

وردپرس یک پلتفرم قدرتمند و انعطاف پذیر است که بسیاری از توسعه دهندگان از آن استفاده می کنند. چیزی که وردپرس را متمایز می کند، انعطاف پذیری باورنکردنی آن است. این به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی شروع شد اما از آن زمان به یک سیستم مدیریت محتوای کامل تبدیل شده است که می تواند برای طراحی هر نوع وب سایتی مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید هر چیزی از یک وبلاگ شخصی گرفته تا یک سایت فروشگاهی، یک نمونه کار یا حتی یک شبکه اجتماعی در وردپرس ایجاد کنید.

5- ابزار Jimdo

Jimdo روی سادگی تمرکز دارد و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ایجاد سریع و آسان وب سایت ارائه می دهد. این ابزار می تواند با پرسیدن یک سری سوال از کاربران در مورد سبک دلخواه و هدف سایتشان در عرض چند دقیقه یک وب سایت سفارشی ایجاد کند.

6- ابزار Shopify

Shopify یک پلت فرم تجارت الکترونیک پیشرو است که به شما امکان می دهد فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی و مدیریت کنید. Shopify در ارائه یک راه حل کامل برای مشاغل خرده فروشی برتری دارد. چه محصولات فیزیکی، کالاهای دیجیتال یا خدمات بفروشید، ابزارهای مورد نیاز شما را فراهم می کند. این پلتفرم همچنین ایجاد یک فروشگاه آنلاین با قالب های قابل تنظیم را آسان می کند که به شما امکان می دهد فروشگاه خود را مطابق با برند خود طراحی کنید.

بیشتر بخوانید: خطای رد درخواست فهرست را در کنسول جستجوی گوگل حل کنید

معایب طراحی سایت موبایل

اگرچه می توانید با استفاده از برخی از سازندگان وب سایت با تلفن همراه خود یک وب سایت راه اندازی کنید. اما این روش چندان توصیه نمی شود و معایب زیادی دارد که در مقاله بعدی شما را با آنها آشنا می کنیم.

  • عدم مدیریت کامل سایت: در این نوع سایت ساز شما به عنوان مدیر سایت نمی توانید به تمامی بخش ها و هاست خود دسترسی کامل داشته باشید. همچنین زمانی که سایت شما گسترش یابد، مدیریت آن برای شما بسیار سخت خواهد بود.
  • استفاده از ویژگی های شخصی سازی به صورت محدود: برای تغییر ظاهر و سفارشی سازی صفحات باید از ویرایشگر داخلی سایت ساز استفاده کنید که ممکن است محدود باشد و نمی توانید از صفحه سازهای قدرتمند استفاده کنید.
  • هزینه اشتراک ماهانه: اکثر سازندگان سایت برای ساخت وب سایت با تلفن مستلزم هزینه های ماهانه نسبتا بالایی است.

سوالات متداول

آیا می توان با تلفن همراه یک وب سایت حرفه ای ایجاد کرد؟

خیر با استفاده از تلفن همراه نمی توانید یک سایت حرفه ای طراحی کنید، اما می توانید یک وب سایت معمولی برای خود داشته باشید.

چه ابزارهایی برای طراحی سایت موبایل وجود دارد؟

در حال حاضر ابزارهای رایگان و پولی مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد سایت استفاده کنید که برخی از رایج ترین آنها عبارتند از: ابزار Wix، ابزار Squarespace و …

مزایای طراحی سایت موبایل در مقایسه با دسکتاپ چیست؟

تنها مزیت طراحی سایت موبایل این است که شما می توانید سایت خود را در هر کجا که هستید بدون نیاز به کامپیوتر مدیریت کنید.

خلاصه: برنامه های موبایل برای طراحی وب

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اثربخشی سایت های مختلف، بسیاری از کاربران به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین خود خواهند بود. ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد با استفاده از تلفن همراه خود یک وب سایت ساده راه اندازی کنید. اما قطعا این روش نمی تواند برای شما خیلی موثر باشد. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

منبع: browserstack