بودجه خزیدن سئو خود را با 4 روش اساسی افزایش دهید


در مقاله قبلی به تفصیل توضیح دادیم که بودجه خزنده چیست و چرا اهمیت دارد. در آنجا ما در مورد این واقعیت صحبت کردیم که بودجه خزیدن به تعداد صفحاتی اطلاق می شود که ربات گوگل در یک بازه زمانی مشخص از سایت شما می خزد. وقتی این بودجه به حداکثر ظرفیت خود رسید، ربات برای مدتی کار خود را متوقف می کند و به سایت دیگری می رود.

در این مقاله می خواهیم در مورد میزفا صحبت کنیم برای بهبود و افزایش بودجه کرال چه کار کنیم و چه کار نکنیم؟

با ما همراه باشید و در نهایت هر سوالی دارید در قسمت نظرات پایین صفحه بپرسید تا بتوانیم بیشتر به شما کمک کنیم.

عناوین پست

روش های مختلفی برای افزایش بودجه خزیدن سایت شما

اگر بخواهیم بدانیم چگونه بودجه خزیدن سایت را افزایش دهیم، ابتدا باید مهم ترین عوامل موثر بر بودجه خزیدن سایت را بشناسیم.

1. افزایش سرعت سایت خود را جدی بگیرید

افزایش سرعت سایت به خزنده گوگل اجازه می دهد تا صفحات بیشتری از سایت شما را در مدت زمان کوتاه تری بخزد. در واقع، خود گوگل می گوید که افزایش سرعت سایت، تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند و بودجه خزیدن را بهبود می بخشد. بیایید بگوییم که اگر سرعت بارگذاری صفحه شما پایین است، به این معنی است که زمان ارزشمندی را از ربات ها می گیرید. بنابراین احتمال کمتری دارد که از سایت شما بازدید کنند و صفحات شما را بخزند.

نمی دانید چگونه سرعت سایت را افزایش دهید؟ مهم نیست! مقاله نحوه افزایش سرعت سایت وردپرس را بررسی کنید.

2. از لینک های داخلی استفاده کنید

ربات های گوگل به آن دسته از صفحات سایت که لینک های داخلی زیادی دارند و بک لینک دریافت کرده اند اولویت می دهند. اما آیا امکان دریافت بک لینک برای تمامی صفحات سایت وجود ندارد؟

بنابراین در اینجا مسئله پیوند داخلی مطرح می شود. زیرا در هر صفحه ای قابل انجام است. لینک های داخلی سایت شما به ربات این پیام را می دهد که صفحات مختلفی در سایت شما وجود دارد که می خواهید ایندکس شوند.

3. اجازه ندهید سایت شما صفحات یتیم داشته باشد

صفحات یتیم! این اسم بامزه ای است، اینطور نیست؟ منظور از صفحات یتیم صفحاتی است که هیچ لینک داخلی برای آنها انجام نداده ایم و هیچ بک لینکی دریافت نکرده ایم. صفحات تنها و دور از دیگران.

پیدا کردن این صفحات برای گوگل اصلا آسان نیست. بنابراین اگر می خواهید بودجه کرال خود را افزایش دهید، حتما حداقل یک لینک داخلی به هر صفحه بدهید.

4. محتوای تکراری یا کپی شده را محدود کنید

محتوای تکراری به این معنی است که دو یا چند صفحه از سایت شما دارای محتوای یکسان هستند. محدود کردن و کاهش صفحات کپی و محتوای تکراری کار بسیار هوشمندانه ای است.

بدیهی است که محتوای تکراری به بودجه خزیدن شما آسیب زیادی می زند. چرا؟ زیرا گوگل نمی خواهد شما منابعی را که در اختیار دارد هدر دهید. این نیز با نمایه سازی محتوای ثابت و یکسان در چندین صفحه تکراری.

بنابراین، شما باید 100% مطمئن باشید که سایت شما دارای محتوای ارزشمند و محتوای با کیفیت است و این در هر صفحه از سایت شما صدق می کند. چگونه چنین محتوایی ایجاد کنیم؟ این هم مهم نیست! کافیست قسمت آموزش تولید محتوا میزفا را دنبال کنید.

البته این کار برای سایت هایی با بیش از 10000 صفحه آسان نیست. اما بهینه سازی و بهبود بودجه خزیدن سایت ضروری است.

نتیجه گیری: نیازی به نگرانی در مورد خزش بودجه نیست

افزایش بودجه سئوی خزنده می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید برای سایت خود انجام دهید. در واقع، بدون ایندکس شدن صفحات، نه سئو، نه تولید محتوا و نه حتی تبلیغات به شما نتیجه نمی دهد. به همین دلیل است که ما بر این موضوع تاکید زیادی داشته ایم و طی این دو مقاله اهمیت و روش های افزایش بودجه خزیدن وب سایت خود را به شما آموزش داده ایم.

در نهایت، اجازه دهید تاکید کنیم که خزش بودجه چیزی نیست که بخواهید بیش از حد نگران آن باشید. شما فقط باید به عوامل موثر بر بودجه کرال خود توجه کنید و یک سری کارها را انجام ندهید. به عنوان مثال، محتوای با کیفیت، محتوایی است که دارای پیوندهای مناسب باشد. در نتیجه، با ایجاد محتوای با کیفیت، به طور همزمان بودجه خزیدن خود را بهینه می کنید. یا مثلا سرعت سایت یکی از عوامل مهم در تعیین رتبه و عملکرد سایت شماست. با افزایش سرعت و بهینه سازی تصاویر وب سایت، همزمان بودجه خزیدن را بهینه می کنید.

پس زیاد نگران نباشید و سعی کنید همه چیز را اصولی انجام دهید. به این ترتیب خدا از شما مشتری و البته ربات گوگل راضی است.