You are currently viewing پیج رنک چیست؟ آموزش افزایش پیج رنک گوگل

پیج رنک چیست؟ آموزش افزایش پیج رنک گوگل


بارگذاری…

آیا می دانید که بیش از 68 درصد از کلیک هایی که در نتایج جستجو انجام می شود، مربوط به پنج خط اول نتایج است! بنابراین اگر شما هم می خواهید ترافیک ارگانیک سایت خود را بالا ببرید، باید بتوانید رتبه سایت خود را به صفحات برتر نتایج برسانید. برای رسیدن به یک جایگاه مناسب، باید به صورت مداوم رتبه صفحه گوگل خود را با استراتژی هایی مانند سئو بهبود ببخشید. حال شاید این سوال در ذهن شما باشد که پیج رنک چیست ؟ در واقع این سیستمی برای رتبه بندی صفحات وب به نام لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل است که امتیاز صفحات شما را نشان می دهد.

اگر می خواهید با پیج رنک گوگل بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنم که حتماً تا انتهای این مطلب مارو همراهی کنید، زیرا قصد داریم به تعریف PageRank چیست و آموزش افزایش پیج رنک گوگل بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

الگوریتم پیج رنک چیست ؟

زمانی که قصد دارید رتبه سایت خود را در نتایج جستجوگر بهبود ببخشید، ضروریست که بدانید چگونه رتبه خود را به دست می‌آورید. سهم قابل توجهی از رتبه شما مربوط به پیج رنک گوگل می باشد. به عبارتی؛ الگوریتم پیج رنک یکی از الگوریتم های گوگل است که ارزش صفحه شما را با مشاهده کمیت و کیفیت سایر صفحاتی که به صفحه شما پیوند می دهند تعیین می کند. گوگل ارتباط صفحه وب شما را تعیین می کند. اگر گوگل فکر می کند سایت شما ضروری است و اطلاعات باکیفیتی ارائه می دهد، رتبه وب سایت شما را بالاتر از یک سایت کم اطلاع رسانی می کند.

در حالی که این تنها عاملی نیست که گوگل برای تعیین رتبه استفاده می کند، اما نقش مهمی در تصمیم گیری اینکه وب سایت شما در نتایج جستجو کجا قرار می گیرد، دارد. تعداد و کیفیت لینک های خروجی به سایت شما را در نظر می گیرد. اگر می خواهید رتبه خوبی داشته باشید، باید لینک های خروجی با کیفیتی را به وب سایت خود کسب کنید.

به عبارت دیگر؛ Google PageRank فرمولی است که ارزش یک صفحه را بر اساس تعداد صفحات دیگری که به آن پیوند دارند و ارزش آن صفحات ارزیابی می کند. این برای کمک به تعیین میزان مرتبط یا اهمیت یک صفحه به یک موضوع یا شبکه خاص به منظور توجیه ارائه آن در نتیجه در SERP ها کار می کند.

چرا رتبه شما در گوگل اهمیت دارد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که نیاز است حتماً رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجوگر بالا ببرید که در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

بیشتر بخوانید: دی ان اس چیست؟ چگونه dns یک سایت را تغییر دهیم؟

1- باعث افزایش ترافیک سایت می شود

اکثر کاربران حتی پس از جستجوی چیزی در گوگل صفحه اول را پایین نمی آورند، چه رسد به اینکه به صفحه دوم یا سوم بروند. بنابراین وب‌ سایت‌هایی که در نتایج ابتدایی گوگل هستند، قطعاً بیشترین کلیک را دریافت می کنند که این موضوع باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود. پس اگر هدف شما تولید سرنخ‌های ارگانیک بیشتر است، پس قرار گرفتن در یکی از 10 نقطه برتر باید اولویت بالایی داشته باشد.

2- اعتبار بیشتری دریافت کنید

از آنجایی که گوگل بر اساس این که یک صفحه چقدر مرتبط، ارزشمند یا آموزنده است، نتایج را ارائه می دهد، کاربران تمایل دارند به صفحات با رتبه بالاتر بیش از سایرین اعتماد کنند. تصور آنها این است که هر چه رتبه یک وب سایت پایین تر باشد، آن سایت کیفیت و اعتبار کمتری دارد. تنها چیزی که آنها می دانند این است که به گوگل اعتماد دارند تا ابتدا نتایج مهم را به آنها نشان دهد، بنابراین وب سایت ها و کسب و کارهایی که در صفحه اول ارائه می شوند قابل اعتمادتر و ارزشمندتر به نظر می رسند.

3- فرصت های بهتری کسب کنید

اگر از کلمات کلیدی و محتوای مناسب استفاده می ‌کنید تا مخاطبان مختلفی را هدف قرار دهید، گوگل زمان بهتری برای ارائه صفحات شما به مشتریان ایده‌آل برای کسب‌ وکار شما دارد. اگر بتوانید برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بالایی کسب کنید، می توانید تعداد بیشتری از مشتریان ایده‌آل یا سرنخ‌های واجد شرایط را جذب کنید و فرصت‌های بهتری برای کسب ‌وکار به دست آورید.

بیشتر بخوانید: صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) چیست؟

نحوه افزایش پیج رنک گوگل

تا اینجای مطلب شما را با تعریف پیج رنک چیست و مزیت های آن آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم شما را با طریقه افزایش پیج رنک گوگل آشنا کنیم. امیدوارم تا انتهای این مطلب مارو همراهی کنید.

1- تجربه کاربر را بهبود بخشید تا سرنخ های بیشتری کسب کنید

تجربه کاربری نقشی حیاتی در تعیین اینکه آیا سرنخ ها در صفحه شما باقی می مانند یا آن را به یک رقیب واگذار می کند، ایفا می کند. بنابراین بسیار مهم است که هنگام بازدید از سایت شما، تجربه مثبتی را برای مخاطبان خود فراهم کنید. در صورتی که مخاطبان شما تجربه مثبتی در سایت شما نداشته باشند، قطعاً خیلی سریع سایت شما را ترک می کنند که این باعث افزایش نرخ پرش می شود. حال هر چقدر نرخ پرش سایت شما بالا باشد به گوگل نشان می دهد که اطلاعات شما با نیازهای کاربر مطابقت ندارد. سپس گوگل رتبه مناسبی برای شما در نظر نخواهد گرفت.

به عبارتی، سایتی که شما طراحی کرده اید برای مخاطبان است. این مرکزی است که به مخاطبان شما کمک می کند تا کسب و کار، محصولات، خدمات و موارد دیگر شما را بشناسند. بنابراین شما باید به آنها یک تجربه مثبت بفروشید تا آنها به شناخت کسب و کار شما و آشنایی با برند شما ادامه دهند. وقتی گوگل سایت شما را رتبه بندی می کند، بازدید از وب سایت، زمان حضور در سایت و صفحات در هر جلسه را در نظر می گیرد. اگر مردم زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند و به صفحات مختلفی از سایت شما بروند، سیگنال مثبتی به گوگل ارسال می کند که وب سایت شما مرتبط است که این باعث بهبود عملکرد و رتبه سایت شما خواهد شد.

روش های مختلف بهبود تجربه کاربری

  • ناوبری خود را برای کاربران ساده و آسان کنید.
  • از تصاویر جذاب در صفحات مختلف استفاده کنید.
  • افزودن دکمه‌های فراخوان برای هدایت مخاطبان به مرحله بعدی در قیف فروش
  • سایت شما حتماً باید ریسپانسیو طراحی شده باشد تا کاربر بتوانید تمامی جزئیات را در صفحه نمایش های مختلف به خوبی مشاهده کند.
  • به طور مداوم وب سایت خود را برای بهبود عملکرد آن آزمایش کنید
  • و…

اینها تنها چند روش تجربه کاربری هستند که می توانید برای بهبود سایت خود از آنها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت لندینگ پیج در وردپرس + 5 افزونه صفحه فرود وردپرس

2- سرعت صفحه خود را بهبود بخشید

83 درصد کاربران انتظار دارند که وب سایت در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری شود و سرعت بارگذاری پایین می‌تواند به شدت رتبه و جایگاه سایت را تحت تأثیر قرار دهد. برای جلوگیری از از دست دادن کاربران به رقبا، بهبود سرعت صفحات سایت مهم است و ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights به شما کمک می‌کنند تا عملکرد سایت خود را بررسی و بهبود دهید. این ابزار به شما کمک می کند تا درک کنید که وب سایت شما در حال حاضر چگونه کار می کند و کجا می توانید برای ایجاد یک وب سایت بهتر پیشرفت هایی انجام دهید.

حال شاید این سوال در ذهن شما باشد که چطور می توان سرعت بارگذاری یک صفحه را افزایش داد؟ خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام اینکار وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم:

  • لینک های خراب در سایت خود را تعمیر کنید
  • هر فضای خالی غیر ضروری را در کدنویسی خود حذف کنید
  • تعداد ریدایرکت ها را کاهش دهید
  • متراکم کردن اندازه فایل های تصویری
  • میزبانی ویدیوها در سیستم عامل های خارجی
  • و…

اینها برخی از روش هایی هستند که می توانند به شما در افزایش بارگذاری سرعت یک وب سایت کمک کنند تا تجربه بهتری برای مخاطبان خود فراهم کنید. اگر می خواهید با روش های دیگر افزایش سرعت سایت آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنم که مطلب “آموزش 15روش افزایش سرعت ووکامرس و رفع کندی سایت فروشگاهی وردپرس” را مشاهده نمائید.

بیشتر بخوانید: برای طراحی لندینگ پیج چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

3- محتوای بهینه شده برای سئو ایجاد کنید

بازاریابی محتوا یکی از جنبه های مهم سئو است. وقتی محتوا تولید می کنید، این فرصت را برای کسب و کار خود ایجاد می کنید تا ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت و لینک های مرتبط بیشتری کسب کند. وقتی محتوا تولید می کنید، دانش و تخصص خود را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید که این به شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی نمائید.

تولید محتوا در اشکال متعددی انجام می‌شود، از جمله نوشتن وبلاگ، ساخت فیلم، طراحی اینفوگرافیک، و نوشتن کتاب الکترونیک. برای شروع، باید یک موضوع انتخاب کنید و با تحقیق در مورد کلمات کلیدی، لیستی از آن‌ها را تهیه کنید. کلمات کلیدی طولانی می‌توانند ترافیک ارزشمندی را به سایت شما هدایت کنند. همچنین بازاریابی محتوا به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک می‌کند و با جذب سرنخ‌های مرتبط با موضوعات شما، ترافیک بیشتری به سایت شما می‌آورد. همچنین محتوا می‌تواند زمان صرف شده در صفحه را افزایش دهد و رتبه سایت را بهبود بخشد. به طور کلی، تولید محتوا به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع آیکون + معرفی 8 سایت دانلود آیکن رایگان

4- سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

بیش از نیمی از کاربران وب سایت‌ها از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند، بنابراین سایت شما باید برای موبایل بهینه شود. این باعث می‌شود که محتویات سایت شما بر روی موبایل به خوبی نمایش داده شود و سؤالات تلفن همراهی روزانه بیشتر شوند. گوگل هم اهمیت تجربه موبایل را تأیید کرده و سایت‌های موبایل نامناسب را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای بهینه‌سازی سایت برای موبایل، بهترین راه استفاده از طراحی واکنش‌پذیر (ریسپانسیو) است که سایت را با هر دستگاهی سازگار می‌کند و محتویات آن را به صورت مناسب برای انواع صفحه‌نمایش تنظیم می‌کند.

طراحی ریسپانسیو بهترین روش برای اطمینان از سازگاری وب سایت شما برای کاربران تلفن همراه است. این به شما کمک می کند تا عناصر طراحی سازگار با موبایل، مانند منوهای همبرگر و صفحات قابل پیمایش را ادغام تا تجربه تلفن همراه بهتری داشته باشید. بنابراین با تطبیق وب سایت خود با موبایل، کسب و کار شما در نتایج جستجو عملکرد بهتری خواهد داشت که این موضوع رتبه سایت شما را برای افزایش ترافیک بهبود می بخشد. همچنین اگر با طریقه ریسپانسیو کردن سایت آشنا ندارید به شما پیشنهاد می کنم که مطلب “نحوه ریسپانسیو کردن وردپرس؛ چگونه سایت وردپرس خود را ریسپانسیو کنیم؟” نمائید.

5- ساختار محتوا را در موقعیت صفر قرار دهید

یکی از موقعیت های عالی برای افزایش ترافیک سایت، موقعیت صفر گوگل می باشد. در واقع؛ قطعه برجسته کادر اطلاعاتی است که در بالای نتایج جستجو مشاهده می کنید، چیزی همانند تصویر زیر:

حال شاید این سوال در ذهن شما باشد که چگونه محتوا را در قطعه برجسته یا همان موقعیت صفر قرار دهیم؟ در پاسخ باید بگویم که هیچ راه یا فرمولی برای ورود به قطعه برجسته وجود ندارد. بهترین راه برای نشان دادن محتوای خود در قطعه این است که به سؤالات واضح و مستقیم در محتوای خود پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب و کار با افزونه Rank Math (رنک مث)

6- سایت شما قابل خواندن باشد

یکی دیگر از روش های افزایش رتبه سایت این است که اطمینان حاصل کنید که سایت شما قابل خواندن است تا سرنخ ها را برای مدت طولانی تری در آن نگه دارید. شما زمان و تلاش خود را صرف هدایت سرنخ ها به صفحه خود خواهید کرد. اگر سرنخ ها در سایت شما قرار بگیرند و نتوانند اطلاعات شما را بخوانند، در صفحه شما باقی نمی مانند. خوانایی یک عامل مهم در درگیر نگه داشتن سرنخ ها با محتوای شما است.

بنابراین اگر قصد دارید سرنخ‌ها را در صفحه خود نگه دارید، باید صفحاتی بسازید که به راحتی قابل خواندن باشند. در ادامه شما را با روش هایی برای بهبود خوانایی صفحات سایت آشنا می کنیم:

  • رنگ فونت مناسب را انتخاب کنید: اگر می خواهید مردم اطلاعات شما را بهتر بخوانند، باید بتوانند کلمات را بهتر مشاهده کنند. شما نمی خواهید رنگ فونتی را انتخاب کنید که با پس زمینه شما خیلی روشن باشد. رنگ فونت خود را تست تا مطمئن شوید که می توانید محتوای خود را به راحتی مشاهده کنید.
  • اندازه فونت مناسب را انتخاب کنید: هنگامی که سایت خود را طراحی می کنید، مطمئن شوید که اندازه فونت شما به اندازه کافی بزرگ است تا مخاطبان شما بتوانند محتوای شما را بخوانند. به طور کلی، متن سایت شما باید 16ptو بالاتر باشد.
  • از سرفصل‌ها برای جدا کردن متن استفاده کنید: عنوان‌ ها و فهرست‌های گلوله‌ای به شما کمک می ‌کنند محتوای سایت خود را بهتر برای کاربران تجزیه کنید. این کار باعث می شود که مخاطبان شما به راحتی مطالب شما را مرور و اطلاعات مهم را دریافت کنند.
  • محتوا را به پاراگراف های کوچکتر تقسیم کنید: اگر محتوای شما به بخش های 1 تا 3 جمله ای تقسیم شود، خواندن و هضم آن برای مخاطبان شما آسان تر خواهد شد.

 

سوالات متداول

پیج رنک گوگل چگونه کار می کند؟

پیج رنک گوگل فرمولی است که ارزش یک صفحه را بر اساس تعداد صفحات دیگری که به آن پیوند دارند و ارزش آن صفحات ارزیابی می کند.

چه عواملی بر پیج رنک گوگل موثر است؟

برخی از عواملی که بر پیج رنک گوگل موثر می باشد عبارت هستند از: سرعت بارگذاری سایت، ظاهر سایت، طراحی ریسپانسیو و…

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال آسان اطلاعات از یواست سئو به رنک مث

جمع بندی: رتبه صفحه چیست؟

رتبه بندی گوگل شما برای کمک به کسب و کار شما برای هدایت ترافیک ارزشمندتر بسیار مهم است. با بهینه سازی رتبه گوگل می توانید جایگاه وب سایت خود را در نتایج جستجوگر گوگل بهبود تا در نهایت ترافیک بیشتری کسب کنید. ما در این مطلب شما را با تعریف پیج رنک چیست و آموزش افزایش پیج رنک گوگل آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: webfx