You are currently viewing سرعت سایت در سئو چه تاثیری دارد؟

سرعت سایت در سئو چه تاثیری دارد؟


بارگذاری…

سرعت برای هر وب وب سایتی بسیار مهم است، آنقدر که گوگل از آن به عنوان اصلی ترین معیار برای رتبه بندی استفاده می کند. فرقی نمی کند که شما یک سایت فروشگاهی دارید یا شرکتی و… در هر صورت سرعت یک عامل کلیدی عملکرد برای کسب و کار شما محسوب می شود. اگر سایت شما کند باشد، بسیاری از کاربران خود را از دست خواهید داد. زیرا بازدیدکنندگان بالقوه تنها چند ثانیه منتظر بارگذاری سایت شما می مانند، در غیر این صورت وب سایت را ترک خواهند کرد. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با تاثیر سرعت سایت در سئو و همچنین اهمیت سرعت سایت در سئو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

آیا سرعت صفحه بر سئو تاثیر می گذارد؟

سرعت صفحه به صورت مستقیم روی سئوی وب سایت تاثیرگذار است. در واقع سرعت به عنوان یک عامل در رتبه بندی وب سایت محسوب می شود. علاوه بر آن؛ سرعت می تواند روی نرخ پرش کاربران و همچنین درآمد شما نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش نمایش صحیح قیمت محصولات در ووکامرس

منظور از سرعت صفحه چیست؟

سرعت صفحه معیاری در وب سایت ها است که مدت زمان بارگذاری یک صفحه را اندازه می گیرد. برخلاف سرعت سایت که به میانگین زمان بارگذاری کل وب سایت مربوط می شود، سرعت صفحه به یک صفحه خاص اشاره دارد. سرعت صفحه با کیفیت سرور، فشرده سازی تصویر، اندازه فایل و موارد دیگر تعیین می شود.

زمان بارگذاری صفحه وب چیست؟

سرعت صفحه وب مقدار زمانی است که بر حسب ثانیه یا میلی ثانیه طول می کشد تا یک صفحه وب به طور کامل بارگذاری شود. این همچنین به عنوان زمان تا اولین بایت یا زمان پاسخ سرور شناخته می شود. طبق آمارهای به دست آمده از گوگل، اگر سرعت بارگذاری یک وب سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، بیش از 40درصد کاربران وب سایت را ترک خواهند کرد. بنابراین شما باید از هر روشی استفاده کنید تا بتوانید زمان بارگذاری سایت خود را کاهش دهید. صفحات مختلف بسته به عناصر صفحه مانند: تصاویر و کد می توانند سرعت بارگذاری متفاوتی داشته باشند. برخی از عواملی که می تواند روی سرعت بارگذاری یک صفحه تاثیرگذار باشد عبارت هستند از:

  • قالبی که در حال استفاده کردن هستید
  • عملکرد سرور شما
  • ارائه دهنده اینترنت کاربر
  • مرورگر استفاده شده
  • استفاده زیاد از افزونه
  • و…

 

نقش سرعت سایت در سئو

با توجه به اینکه امروزه اکثر کارها به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می شود، داشتن یک وب سایت با بارگذاری سریع می تواند برای هر نوع کسب و کاری ضروری باشد. اگر سرعت بارگذاری وب سایت شما بالا باشد، کاربر با خیال راحت محتواهای شما را بررسی تا به آنچه که می خواهد برسد. اما اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد، به احتمال خیلی زیاد کاربر سریع سایت شما را ترک و وارد سایت رقبای شما می شود. همانطور که قطعاً می دانید، هر چقدر شما تجریه بهتری را در ذهن کاربران بر جای بگذارید، سئوی سایت شما نیز بهینه تر می شود. بنابراین می توان گفت که برای بهبود سئو، یکی از مهم ترین نکات افزایش سرعت سایت می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی اشتباهات رایج در تگ کنونیکال که باید بدانید!

تاثیرات سرعت سایت بر سئو

سرعت سایت یکی از معدود فاکتورهایی است که گوگل به صورت عمومی اعلام کرده است که مستقیماً بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد. هدف اصلی موتورهای جستجو این است که هر کاری که ممکن است انجام دهند تا مطمئن شوند که آنچه را که به دنبالش هستند به کاربران می دهند. درادامه شما را با تاثیر سرعت سایت روی سئو آشنا می کنیم.

1- بهبود تجربه کاربر

یک وب سایت با بارگذاری سریع تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. هنگامی که کاربران می توانند به سرعت به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند، به احتمال زیاد در سایت شما باقی می مانند، با محتوای شما درگیر می شوند و ممکن است از شما خرید انجام دهند. اما در مقابل؛ سایت هایی که سرعت بارگذاری آنها کند است، نمی توانند تجربه جالبی را در ذهن کاربران بر جای بگذارند و اکثر کاربران کاربران از آن خارج می شوند که این موضوع در نتیجه باعث افزایش نرخ پرش و کاهش رتبه سایت می شود.

2- رتبه بندی موتورهای جستجو

موتورهای جستجوگر مانند گوگل سرعت سایت را یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی می دانند. الگوریتم گوگل جنبه های مختلف تجربه کاربر را در نظر می گیرد و سرعت سایت یکی از آنهاست. وب سایت های سریع تر به احتمال زیاد در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارند، زیرا گوگل قصد دارد بهترین تجربه کاربری ممکن را به کاربران خود ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش راه های افزایش سرعت وردپرس؛ چطور سرعت سایت وردپرسی را بالا ببریم؟

3- بهینه سازی موبایل

با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای مرور در وب، سرعت سایت برای موبایل نیز بسیار مهم خواهد بود. کاربران تلفن همراه اغلب در مقایسه با کاربران دسکتاپ اتصال اینترنت کندتری دارند، بنابراین یک سایت موبایلی با بارگذاری سریع برای حفظ و جذب بازدیدکنندگان تلفن همراه ضروری است.

4- بهبود کور وب ویتال

گوگل مجموعه ای از معیارهای عملکرد به نام کور وب ویتال یا Core Web Vitals را معرفی کرده است که جنبه های تجربه کاربر از جمله عملکرد بارگذاری، تعامل و ثبات بصری را اندازه گیری می کند. این معیارها می توانند به صورت مستقیم بر روی رتبه‌ بندی جستجوی سایت تأثیر گذار بانشد که سرعت سایت یکی از مؤلفه‌های مهم این معیار محسوب می شود.

5- مزیت رقابتی

در فضای رقابتی آنلاین، یک وب سایت با بارگذاری سریع می تواند به شما برتری نسبت به رقبای با سایت های کندتر بدهد. کاربران به احتمال زیاد وب سایت هایی را انتخاب می کنند که تجربه مرور یکپارچه و سریعی را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: AMP چیست و تاثیر شتاب دهنده نسخه موبایل بر سئوی سایت

6- افزایش نرخ تبدیل

با افزایش سرعت سایت، به احتمال خیلی زیاد کاربران اقدامات مختلف دیگری را از جمله: ثبت نام، خرید و… را در سایت شما انجام می دهند. بنابراین هر چقدر وب سایت شما سریع تر بارگذاری شود، نرخ تبدیل شما نیز افزایش پیدا می کند و مشتریان بالقوه بیشتری کسب خواهید کرد.

7- کاهش نرخ پرش کاربران

اگر سایت شما کند بارگذاری شود، بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد، زیرا اکثر کاربران تحمل کمی دارند و نمی توانند ثانیه ها منتظر بارگذاری وب سایت بمانند. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل باید به فکر بهبود سرعت سایت خود باشید.

سوالات متداول

سرعت سایت در سئو چقدر تاثیر دارد؟

سرعت سایت تاثیر بسیار زیادی روی سئوی سایت خواهد داشت. اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد، این باعث می شود که کاربر سایت شما را خیلی سریع تر کند که این موضوع باعث افزایش نرخ پرش و عدم رضایت کاربران می شود.

بهترین ابزار برای تست سرعت سایت کدام ابزار است؟

ابزارهای مختلفی برای تست سرعت سایت وجود دارد کعه یکی از بهترین آنها GTmetrix می باشد.

بیشتر بخوانید: 12 مورد از بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی

لیست کامل رایج ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ به همراه توضیح ساده آنها

جمع بندی: تاثیر سرعت وبسایت در سئو

همانطور که مشاهده کردید، سرعت سایت می تواند بر سئو و فروش شما تاثیرگذار باشد. بنابراین با بالا بردن سرعت بارگذاری سایت، نه تنها می توانید رضایت کاربران خود را جلب کنید، بلکه می توانید نرخ تعامل و فروش خود را نیز افزایش دهید. ما در این مطلب شما را با تاثیر سرعت سایت در سئو و اهمیت بالا بودن سرعت وب سایت در سئو آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: linkedin