You are currently viewing چگونه سرعت سایت را تست کنم؟  6 ابزار رایگان تست سرعت سایت

چگونه سرعت سایت را تست کنم؟ 6 ابزار رایگان تست سرعت سایت


زمان مطالعه: 6 دقایق

سرعت بارگذاری صفحات وب سایت یکی از معیارهای مهم در رتبه بندی و صد از موتورهای جستجو اگر وب سایت دارید احتمالا با مشکل کندی سرعت آن مواجه شده اید. باز کردن سایت هایی که بسیار کند بارگذاری می شوند برای بازدیدکنندگان هدف شما بسیار ناامید کننده خواهد بود و ممکن است آنها را از ادامه کار باز دارد. حتی اگر بهترین و با کیفیت ترین مطالب را در قالبی زیبا و جذاب جمع آوری کرده باشید. باز هم، کندی وب سایت شما می تواند آنقدر خسته کننده باشد که کاربران را به بازدید از وب سایت های رقبا سوق دهد.

وب سایت شما بازتابی از کسب و کار شماست. آن را تازه و جالب نگه دارید! (جی کنراد لوینسون)

اگر بتوانید وب سایت خود را در کمتر از چند ثانیه با تلفن همراه خود باز کنید، دلیلی وجود ندارد که سایر کاربران نتوانند این کار را در زمان کمتری انجام دهند. برای تعیین سرعت وب سایت، باید از راهکارهای تست سرعت سایت استفاده کنید و سرعت وب سایت خود را با ابزارهای دقیق اندازه گیری کنید. در این مقاله به معرفی چند روش و ابزار برای تست سرعت سایت می پردازیم. همچنین در پایان راهکارهایی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که با استفاده از آنها می توانید سرعت سایت را افزایش داده و سرعت سایت را بهینه کنید.

سرعت سایت یکی از مهمترین معیارهای رتبه بندی و سئو سایت است.

ما بهترین ابزارهای تست سرعت سایت را برای شما آورده ایم

تعدادی ابزار وجود دارد که می توانید برای تست سرعت وب سایت خود از آنها استفاده کنید. از ابزارهای تست سرعت سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بینش سرعت صفحه

اگر به دنبال ابزار تست سرعت سایت رایگان هستید، ما بینش سرعت صفحه شما را معرفی می کنیم. این ابزار تست سرعت سایت یکی از ابزار رایگان گوگل این است که می توان از آن برای اندازه گیری تجربه کاربر همراه با تست سرعت استفاده کرد. این ابزار با نام مخفف آن یعنی PSI این شناخته شده است.

این ابزار تجربه کاربر را اندازه گیری می کند و سرعت وب سایت را بر اساس رتبه بندی و تجربه گوگل آزمایش می کند. در واقع شاخص های اندازه گیری این ابزار همان اندیکاتورهایی هستند که برای رتبه بندی سایت ها استفاده می شوند. شاخص های مورد استفاده برای انجام تست سرعت در PSI فاکتور می شوند. یعنی هر شاخص بسته به ضریب خود، تاثیر کمتر یا بیشتری در امتیاز سرعت وب سایت خواهد داشت. واحد اندازه گیری تاثیر شاخص ها در PSI بر حسب درصد بیان می شود. انجام محاسبات با اندیکاتورهای PSI در نهایت به عددی بین 1 تا 100 منجر می شود.

البته این نتیجه را می توان برای اندازه گیری سرعت وب سایت در موبایل و کامپیوتر به صورت جداگانه به دست آورد که معادل سرعت وب سایت در این دو دستگاه خواهد بود. اعداد بالاتر به معنای سرعت بیشتر وب سایت و تجربه بهتر برای کاربرانی است که از وب سایت شما بازدید می کنند.

Gtmetrix

در رتبه بندی پرکاربردترین ابزار تست سرعت سایت می توانید ماتریس JT دوم قرار گرفت با ابزار GTMetrics می توانید از سه روش اندازه گیری مختلف برای تست سرعت استفاده کنید و گزارش سرعت وب سایت خود را با سه نتیجه متفاوت دریافت کنید. البته این ابزار آمار دقیقی را در اختیار شما قرار نخواهد داد. ما این سه عدد و سه تخمین مختلف را در این بخش برای شما توضیح می دهیم:

Y نتیجه آهسته

این سیستم توسط یاهو برای اندازه گیری عملکرد و سرعت وب سایت استفاده می شود. سیستم YSlow از 23 شاخص عملکرد مختلف تشکیل شده است. همه این شاخص ها به طور یکسان بر نمره نهایی تأثیر نمی گذارند و تأثیرات متفاوتی دارند. این عدد به سرعت سایت بسیار نزدیک است و فاصله کمی با آن دارد.

ابزار آزمایشگاه زرد

ابزار آزمایشگاه زرد امروزه وب‌مسترها چندان از آن استفاده نمی‌کنند، اما اطلاعاتی مانند برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند که سایر ابزارهای تست سرعت وب‌سایت ندارند. این ابزار همچنین شامل شاخص هایی مانند اندازه صفحه، تعداد درخواست ها و پیکربندی سرور می باشد آ در حالی که خوب به وب سایت امتیاز دهید

WebPageTesتی

پنجمین سرویس یا ابزار رایگان تست سرعت سایت، ابزار WebPageTest است. با کمک این ابزار می توانید اطلاعاتی در مورد سرعت بارگذاری محتوای سایت و کندی آن به دست آورید. جالب است بدانید که امکانات این ابزار به این محدود نمی شود و با استفاده از آن می توانید مسائلی مانند مسائل امنیتی، منابع اضافی، تصاویر با حجم بالا و … را پیدا کنید. این ابزار از قابلیتی شبیه به Page Speed ​​برای تست سرعت و اندازه گیری سرعت سایت استفاده می کند. این ابزار انتخاب های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، از جمله امکان انتخاب مکان یا انتخاب مرورگرهای مختلف تلفن همراه. نکته جالب استفاده از این ابزار این است که با استفاده از WebPageTest اطلاعاتی را در 8 بخش مختلف شامل خلاصه گزارش، جزئیات، بارگذاری محتوا، اسکرین شات، تجزیه و تحلیل تصویر و نقشه سرعت بارگذاری به دست خواهید آورد.

کنسول جستجو

این ابزار به عنوان سرویسی شناخته می شود که علاوه بر وظایف و کارکردهای اصلی خود می تواند تست سرعت را در وب سایت شما انجام دهد. برای استفاده از این قابلیت می توانید به تب Core Web Vitals رفته و عملکرد و سرعت وب سایت خود را به روشی مشابه با سرعت صفحه گوگل تست کنید.

روش های تست سرعت سایت

انجام تست سرعت سایت با هر یک از ابزارهای ذکر شده در قسمت های قبل امکان پذیر خواهد بود. اما بهتر است بدانید که عوامل مختلفی در تجربه کاربران مختلف از سرعت وب سایت شما دخیل خواهد بود که می تواند منجر به تجربیات کاملا متفاوتی شود. به عنوان مثال، ممکن است فایل های خود را با یک اتصال اینترنتی بسیار قوی آپلود کرده باشید و فقط چند ثانیه طول کشیده است تا این کار را انجام دهید. از طرف دیگر کاربری وجود دارد که با وجود سرعت پایین اینترنت سعی می کند فایل های حجیم شما را باز کند. در این صورت خواهید دید که کاربران مختلف بسته به سرعت و شرایط اینترنت سرعت و وضعیت متفاوتی را تجربه می کنند. در کنار این سوال بهتر است به یک نکته مهم دیگر نیز توجه کنیم و آن این است تست سرعت باید برای تمام صفحات وب سایت انجام شود. باز به صفحه اصلی سایت یا تعداد محدود صفحات با سرعت بالا و قابل قبول به این معنی نیست که سرعت کلی سایت شما بالاست، بلکه مخاطب می خواهد همه صفحات را سریع باز کند.

بطور کلی روش های تست سرعت سایت این موارد شامل موارد زیر است که اگر به طور جداگانه انجام شود همه آنها مفید خواهند بود:

  • انجام تست با کامپیوتر شخصی و اینترنت
  • تست با سرور قدرتمند با پهنای باند بالا
  • میانگین سرعت تعداد زیادی از کاربران

چند راهکار برای افزایش سرعت سایت

در این قسمت به طور خلاصه چند راهکار موثر برای افزایش سرعت سایت را به شما معرفی می کنیم. چند ترفند برای افزایش سرعت سایت عبارتند از:

  • تعداد درخواست های HTTP را کاهش دهید
  • استفاده از ابزارهای تست سرعت
  • از کش استفاده کنید
  • حجم تصاویر آپلود شده را کاهش دهید
  • بهینه سازی CSS
  • انتخاب دقیق مکان میزبان سایت

آخرین کلمه!

در این مقاله با شما در مورد ابزارهای تست سرعت وب سایت صحبت کردیم که می توانید از آنها استفاده کنید افزایش سرعت سایت و بهینه سازی سرعت سایت خودتان تدابیری اتخاذ کنید. اگر می خواهید یک توسعه دهنده یا مدیر وب سایت حرفه ای شوید، حتما سرعت وب سایت خود را بررسی کنید و اقدامات لازم را برای بهبود عملکرد و سرعت آن انجام دهید. این به شما کمک می کند منابع اضافی و محتوای اضافی را در وب سایت خود شناسایی کنید و با حذف آنها مشکل کندی سایت را تا حد زیادی حل کنید. به خصوص اگر می خواهید در زمینه سئو کسب و کار داشته باشید، تسلط بر کار ابزارهای تست سرعت سایت به شما کمک می کند تا در موقعیت مناسبی استخدام شوید.