You are currently viewing متا سیستم عامل Horizon OS را عمومی می کند، ایسوس و لنوو اولین پذیرندگان هستند

متا سیستم عامل Horizon OS را عمومی می کند، ایسوس و لنوو اولین پذیرندگان هستند


ممکن است به این فکر کنید که مثلاً وقتی یک شرکت در یک زمینه موفق است، چرا باید وارد بازار دیگری شود؟ به عنوان مثال متا یک غول بلامنازع در فضای شبکه های اجتماعی است، اما چرا تمرکز ویژه ای روی هدفون دارد؟ خوب، شاید به این دلیل که او هدفون را “آینده صنعت” می داند. متا یک سیستم عامل اختصاصی برای این دسته از محصولات به نام Horizon OS دارد. امروز رسماً اعلام شد که متا سیستم عامل Horizon OS را به صورت عمومی عرضه می کند و ایسوس و لنوو اولین پذیرندگان آن هستند.

سیستم عامل Horizon Meta

متا امروز رسما اعلام کرد که این سیستم عامل سیستم عامل Horizon برای استفاده توسط برندهای شخص ثالث موجود است. این سیستم عامل قبلاً در هدست های Oculus موجود بود.

اولین شرکت هایی که سیستم عامل Horizon در هدست های جدید خود، ایسوس و لنوو خواهند بود. گوشی ایسوس نام تجاری ROG و برای گیمرها طراحی خواهد شد لنوو این دستگاه‌های واقعیت ترکیبی را برای بهره‌وری، یادگیری و سرگرمی توسعه خواهد داد.»

متا این واقعیت را برجسته می کند که این دستگاه ها از تراشه های Qualcomm درست مانند هدست های Quest 3 استفاده می کنند، همچنین گفته می شود که یک نسخه محدود “Meta Quest الهام گرفته از Xbox” توسط متا و تیم ایکس باکس ساخته خواهد شد.

فروشگاه متا کوئست به فروشگاه متا هورایزن برای مطابقت بهتر با نام سیستم عامل تغییر نام داد. برنامه موبایل Meta Quest نیز به Meta Horizon تغییر نام خواهد داد.

متا همچنین در حال آغاز روند حذف موانع بین فروشگاه متا هورایزن و آزمایشگاه اپ است. این راه حل به هر توسعه دهنده ای که شرایط اولیه فنی و محتوایی را برآورده می کند اجازه می دهد تا نرم افزار خود را برای این سیستم عامل ارسال کند. عناوین App Lab به زودی در بخش اختصاصی فروشگاه Horizon در دسترس خواهند بود.

متا نیز فروشگاه می کند برنامه های دو بعدی Google Play آن را تشویق می کند تا به سیستم عامل Horizon “جایی که بتواند با مدل تجاری فعلی به کار خود ادامه دهد” بیاید. مشخص نیست که آیا گوگل این دعوت را می پذیرد یا خیر.

سرانجام، متا در حال توسعه یک چارچوب برنامه فضایی جدید یا “چارچوبی برای کاربردهای فضایی” که به توسعه دهندگان موبایل کمک می کند “تجارب واقعیت ترکیبی” ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند از ابزارهایی استفاده کنند که قبلاً با آن‌ها آشنا هستند تا برنامه‌های تلفن همراه خود را به Horizon OS منتقل کنند یا برنامه‌های واقعیت ترکیبی کاملاً جدیدی ایجاد کنند.

با این تصمیم، کاملاً مشخص است که متا چه می خواهد سیستم عامل Horizon برای هدست‌های AR/VR/MR همان چیزی است که ویندوز برای رایانه‌های شخصی و اندروید برای گوشی‌های هوشمند است، پلتفرمی که در دسترس همه سازندگان سخت‌افزار است.

نطر شما چی هست؟ سیستم عامل اکوسیستم هدست به دست کدام شرکت خواهد افتاد؟