You are currently viewing ماجرای دوچرخه های مشترک جدید پایتخت/ کار بدون مجوز شهرداری

ماجرای دوچرخه های مشترک جدید پایتخت/ کار بدون مجوز شهرداری


روز چهارشنبه یکی از اساتید دانشگاه تهران که خود نیز دوچرخه سوار است در کانال تلگرامی خود اعلام کرد دوچرخه های برقی که اخیرا در تهران محدود شده است به گونه ای طراحی شده است که خانم ها نمی توانند از آن استفاده کنند.

این اظهار نظر واکنش های زیادی را در پی داشت تا اینکه امروز اعلام کرد استفاده از این دوچرخه ها منحصر به خانم ها نیست و فقط استفاده از موتورسیکلت های برقی نیاز به گواهی دارد.

به گفته مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی، قانون اجازه صدور گواهینامه موتور سیکلت را نمی دهد. امروز یکی از کارکنان شهرداری اعلام کرد که این شرکت هنوز برای فعالیت با شهرداری تفاهم نامه امضا نکرده است.

حسن رضایی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص عکس های درج شده در فضای مجازی فعالیت اشتراک دوچرخه در شهر تهران گفت: شهرداری تهران در حال حاضر با هیچ شرکتی قراردادی در این خصوص ندارد. استفاده از دوچرخه های مشترک یا موتورهای الکتریکی بدون قرارداد.

وی ادامه داد: بر این اساس تردد هرگونه دوچرخه مشترک در سطح شهر بدون اخذ مجوز و بر اساس ضوابط و مقررات شهرداری تهران خلاف مقررات و غیرقانونی است.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران برنامه ای برای استفاده از دوچرخه های مشترک تهیه کرده است که به زودی بر اساس ضوابط و مقررات اجرایی می شود، افزود: اطلاعات بیشتر در این باره متعاقبا اعلام می شود. شهروندان به زودی می توانند از این نوع حمل و نقل استفاده کنند.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)