You are currently viewing توقف ترانزیت کالا از اقلیم کردستان به عراق؛  آنها هزینه کامیون های جدید را متوقف کردند

توقف ترانزیت کالا از اقلیم کردستان به عراق؛ آنها هزینه کامیون های جدید را متوقف کردند


به گزارش اکو ایران؛ عوارض جدید اعمال شده تنها شامل کامیون های باری نمی شود، بلکه کامیون های یدک کش حامل خودروهای سواری نیز مشمول وظایفی هستند که اقلیم کردستان عراق ارائه می کند.

گمرک ایران صبح امروز در خصوص علت توقف صادرات و ترانزیت از گمرکات مرزی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که کامیون های حامل کالا به مقصد اقلیم کردستان عراق باید در صادرات جدید مبلغ 15 هزار دینار به یک شرکت پرداخت کنند. روال ترانزیت برای صدور بارنامه و در صورت عدم پرداخت عوارض مورد نظر طرف مقابل از پذیرش کامیون ها خودداری می کند. پس از آن تصمیم رانندگان ایرانی و عراقی مبنی بر دریافت 15 هزار دینار به عنوان بارنامه و از صبح امروز هیچ کامیون عراقی وارد مناطق ترانزیتی گمرکی نشده و روند صادرات و ترانزیت به اقلیم کردستان عراق فعلا متوقف شده است.

بر اساس این گزارش، اقلیم کردستان عراق نیز برای هر تردد کامیون (محموله) 15000 دینار علاوه بر دریافت مبلغ مذکور برای خود کامیون مطالبه می کند، بنابراین از صبح امروز هیچ تردد کامیونی برای اعتراض انجام نمی شود. آنها از کشور خارج نشدند و در میدان های تیراندازی و گمرک متوقف شدند.

گمرک و مقامات طرف عراقی در حال رایزنی با صاحبان محموله های عراقی و اتحادیه کامیون داران در مورد این موضوع هستند، اما هنوز به نتیجه ای نرسیده اند. از سوی دیگر، طبق پیگیری‌ها، این وضعیت در گمرک باشماق مریوان در استان کردستان، گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه و تمرچین پیرانشهر در استان آذربایجان غربی رخ داده است.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)