You are currently viewing تاثیر تحریم های ثانویه آمریکا بر صادرات و درآمد نفت روسیه

تاثیر تحریم های ثانویه آمریکا بر صادرات و درآمد نفت روسیه


به گزارش اکوایران، بانک مرکزی روسیه روز جمعه (4 ژوئن) اعلام کرد که تحریم های گسترده تر علیه روسیه و فشار بیشتر بر کشورهای مورد علاقه مسکو به درآمدهای صادراتی شرکت های روسی آسیب رسانده و باعث ایجاد مشکلاتی در پرداخت نفت شده است.

به گزارش رویترز، روسیه با موجی از تحریم های مرتبط با اوکراین مورد هدف آمریکا قرار گرفته است و واشنگتن بانک های خارجی را که به تجارت با مسکو کمک می کنند با تحریم های ثانویه تهدید کرده است. این امر باعث شده است که برخی از بانک های چینی معاملات خود را با شرکت های روسی محدود کنند.

بانک مرکزی روسیه در گزارشی درباره ثبات مالی در بخشی با عنوان آسیب پذیری های کلیدی اعلام کرد: گسترش تحریم ها و فشار بر کشورهای دوست باعث کاهش درآمدهای صادراتی شرکت ها می شود.

مسکو بین کشورهای “دوست” و “دشمن” که به دلیل جنگ در اوکراین تحریم هایی را علیه روسیه یا هیچ تحریمی اعمال نکرده اند، تمایز قائل می شود.

این بانک گفت: کشورهای غیردوست نه تنها مانع فروش هیدروکربن ها می شوند، بلکه مانع اجرای پروژه های بزرگ سرمایه گذاری نیز می شوند. به دلیل تحریم‌های ثانویه، زنجیره‌های تامین و مکانیسم‌های پرداخت پیچیده‌تر شده و منجر به افزایش قیمت‌های واردات و اختلال در عرضه شده است.

بانک مرکزی روسیه همچنین اعلام کرد که تهدید تحریم های ثانویه باعث کاهش رشد تعداد حساب های کارگزاری بانک های روسیه در کشورهای دوست شده است. به گفته این بانک، از ابتدای سال 2022 تعداد حساب های کارگزاری به دلار آمریکا و یورو 55 درصد کاهش داشته است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده اخیراً اعلام کرد: «اختیارات جدید واشنگتن برای اعمال تحریم های ثانویه بر بانک هایی که تراکنش های مرتبط با ارتش روسیه را تسهیل می کنند، به ناکام گذاشتن تلاش های روسیه برای تأمین کالاهای مورد نیاز برای درگیری در اوکراین کمک کرده است.»

یلن گفت: «نگران‌کننده‌ترین فعالیت‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها از طریق چین، امارات متحده عربی و ترکیه انجام می‌شود. وی افزود: خزانه داری آمریکا در تلاش است برای جلوگیری از تحریم ها از آسیای مرکزی تا قفقاز و سراسر اروپا مانعی ایجاد کند.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)