You are currently viewing برندینگ یا برندسازی چیست + بررسی اهمیت Branding

برندینگ یا برندسازی چیست + بررسی اهمیت Branding


بارگذاری…

چه شما صاحب یک فروشگاه آنلاین باشید و یا به دنبال ارتقای کسب و کار فعلی خود به سطح بعدی هستید، قدرت برند شما نقش مهمی در موفقیت بالقوه شما دارد. اینکه چگونه در چشم مشتریان، رقابت و جامعه به شما نگاه می شود به برند شما بستگی دارد. ساختن یک برند معتبر و قوی چیزی نیست که بتوانید با بررسی چند مورد در لیست کارهایتان به آن برسید. درعوض، باید با درازمدت در نظر گرفته شود. اما برند سازی چیست؟ به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با تعریف برندینگ چیست و نحوه برندسازی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

برندسازی چیست؟

برند محصول، خدمات یا مفهومی است که به طور عمومی از سایر محصولات، خدمات یا مفاهیم متمایز می شود تا بتوان به راحتی با آن ارتباط برقرار کرد و معمولاً به بازار عرضه شد. برندسازی فرآیند ایجاد و انتشار نام برند، ویژگی ها و شخصیت آن است. نام تجاری می تواند برای کل هویت شرکت و همچنین برای محصولات و خدمات یا مفاهیم فردی اعمال شود.

در ابتدایی ترین سطح، برندسازی از نام و لوگوی شرکت و همچنین طراحی بصری تشکیل شده است. اما هویت برند شما با کیفیت محصولات، خدمات مشتری و حتی نحوه قیمت گذاری محصولات یا خدمات شما نیز تعیین می شود.

طراحی تبلیغاتی، انتخاب رنگ ‌های خاص و مرتبط با کسب و کار، ساخت یک لوگو و نشان دادن آن در تمام حساب‌های شبکه های اجتماعی و … همه اینها به بهبود برند و برندسازی کسب و کار شما کمک می کنند. به این معنا که شما در حال شکل دادن به نحوه و چگونگی برداشت مردم از کسب و کارتان هستید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های پرینت برای وردپرس 

آموزش برند سازی

تقویت برندسازی یک شرکت مستلزم یک استراتژی قبلی است که ارزش های برند را برجسته می‌کند و باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می‌شود. برای بهبود برند باید حداقل جنبه‌های زیر باید در این استراتژی در نظر گرفته شود:

  • متمایز بودن: شما باید بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید، به همین دلیل است که باید تصویری از اصالت و اصالت منحصر به فرد به نمایش بگذارید.
  • هویت بصری: همه آن عناصر بصری مرتبط با نام تجاری مانند لوگو، ایزوتایپ یا نماد، تایپوگرافی، رنگ‌‌ها و غیره برای پیکربندی نحوه ارتباط ما با مردم حیاتی هستند. زبان بصری سریعتر از هر زبان دیگری تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل است که تا حد زیادی بخشی از اولین برداشتی را که آنها از ما ایجاد می کنند تعیین می‌کند.
  • وفاداری: هدف تولید حداکثر ارزش ممکن برای مشتریان است تا وفاداری به برند را توسعه دهند.

هدف از ایجاد برندسازی این است که به سادگی و به راحتی به مشتریان خود کمک کند تا از طریق موقعیت یابی موثر، آنچه را که ارائه می‌دهید و چگونه ارائه می‌دهید، درک کنند.

مزایای ایجاد یک Branding چیست؟

سرمایه گذاری روی هویت برند شما فقط برای سرگرمی نیست، بلکه دارای مزایای دنیای واقعی بسیاری است که می تواند به رشد و موفقیت شرکت شما در مقیاس کمک کند. برخی از مزایای یک برند قوی عبارتند از:

  • افزایش فروش
  • بهبود وفاداری و شناخت مشتری
  • کمک به ایجاد یک مأموریت یا هدف روشن و الهام بخش در سطح گسترده
  • جذب استعدادهای با کیفیت بالا برای کمک به رشد بیشتر کسب و کار شما
  • و…

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های اسکرول نرم، افقی و نامحدود وردپرس 

اهمیت برند سازی چیست؟

نام تجاری شما بدون شک یکی از مهمترین دارایی های سازمان شما است. این به سازمان شما هویت می بخشد، کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند، مصرف کنندگان را تشویق می کند از شما خرید کنند، از بازاریابی و تبلیغات شما حمایت می کند و باعث افتخار کارمندان شما می شود.

– تاثیرگذاری بر تصمیمات خرید

نام تجاری می تواند عامل تعیین کننده برای مصرف کنندگان در هنگام تصمیم گیری برای خرید باشد. مطالعات انجام شده در سال 2021 نشان داد که 82٪ از مصرف کنندگان مورد بررسی از برند هایی خرید می کنند که مأموریت یا هدف بزرگ تری دارند.

– برای کسب و کار شما هویت ایجاد می‌کند

یک نام تجاری فراتر از محصول یا خدمات یک شرکت است. برندسازی به کسب و کار شما هویت می‌بخشد که این باعث می شود مشتریان محصولات و خدمات شما را بهتر خریداری کنند.

– به مشتریان کمک می‌کند تا کسب و کار شما را به خاطر بسپارند

برندسازی کسب و کار شما را به یاد ماندنی می‌کند و باعث می شود که کسب و کار شما بهتر در ذهن مشتریان بماند.

– برندینگ تبلیغات و بازاریابی را تقویت می‌کند

برندسازی از تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما پشتیبانی می‌ کند. این به تبلیغ شما کمک می‌کند تا آن ضربه اضافی را با تشخیص و تأثیر بیشتر انجام دهد.

سوالات متداول

برندینگ چیست؟

برندسازی فرآیند ایجاد هویت برند یک شرکت است. این فرآیند همچنین موادی را ارائه می ‌کند که از برند پشتیبانی می ‌کنند، مانند لوگو، شعار، طراحی بصری یا لحن صدا. به طور خلاصه، برندسازی فرآیند تحقیق، توسعه و به کارگیری یک ویژگی متمایز یا مجموعه ای از ویژگی ها در سازمان شما است تا مصرف کنندگان بتوانند برند شما را با محصولات یا خدمات شما مرتبط کنند.

آیا برندیگ با برند سازی تفاوت دارد؟

برند هویت و داستان یک شرکت است که آن را از رقبای فروش محصولات یا خدمات مشابه متمایز می کند.

جمع‌بندی

بهبود برند یکی از مهم‌ترین تکنیک های افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر است. ما در این مطلب شما را با تعریف برندینگ چیست و همچنین اهمیت برند سازی آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: blog.hubspot