You are currently viewing اولین آسیاب هیبریدی طراحی و روانه بازار شد

اولین آسیاب هیبریدی طراحی و روانه بازار شد


اقتصاد ایرانی: محققان دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای و پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به طراحی اولین آسیاب هیبریدی و رساندن آن به مرحله تجاری سازی شدند.

به گزارش خبرگزاري اقتصاد ايران، دكتر محمد محمدي مسعودي، عضو هيات علمي دانشكده علم و صنعت و رئيس آزمايشگاه تحقيقات نانوبيوفوتونيك دانشگاه تهران در تشريح اين دستاورد علمي گفت: اين دستگاه در حوزه نانوتكنولوژي و فناوري نانو پيشنهاد شده است. روشی آسان، ساده و مقرون به صرفه برای تولید نانوپودرها و پوشش‌های سرد بر روی بسترهای فلزی است.
وی افزود: تهیه نانو پودر با توزیع اندازه مناسب و در عین حال با راندمان بالا و حفظ خواص مطلوب همواره دغدغه محققین بوده است تا از حفظ خواص اطمینان حاصل شود.
عضو هیئت علمی دانشکده علم و صنعت دانشگاه تهران، مزیت این دستگاه را راندمان بالا و همچنین کنترل اندازه نانوذرات با تغییر فرکانس و زمان آسیاب برشمرد و اظهار داشت: این دستگاه نانوذرات را در یک جهت خرد می کند. و با این دستگاه می توان آلیاژسازی مکانیکی انجام داد.
وی قابلیت های دیگر این دستگاه را قابلیت نفوذ نانوذرات به زیرلایه های فلزی و تهیه پوشش و بهبود خواص سطحی برشمرد و گفت: از این رو این دستگاه می تواند برای صنایع مختلف از جمله متالورژی، فوتونیک، قطعه سازی و خودروسازی مورد استفاده قرار گیرد.
محمدی مسعودی افزود: مزیت دیگر این دستگاه این است که شدت و عمق نفوذ نانوذرات داخل بستر فلزی با تغییر فرکانس قابل تغییر است و همچنین عایق داخل دستگاه به گونه ای طراحی و ساخته شده است که صدا را به حداقل می رساند.
به گفته دکتر محمد محمدی مسعودی، آسیاب هیبریدی ساخته شده معادل داخلی و خارجی ندارد و این دستگاه با کمک محققان داخلی و حاصل همکاری دانشکده علوم و فناوری نوین دانشگاه تهران طراحی و ساخته شده است. ، دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسه تحقیقات مواد و انرژی.
وی یادآور شد: این دستگاه به مرحله تجاری سازی رسیده و آماده فروش به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است و تا سه سال گارانتی دارد.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)