You are currently viewing آموزش بهترین روش های بهینه سازی URL سایت | سئو آدرس صفحات سایت

آموزش بهترین روش های بهینه سازی URL سایت | سئو آدرس صفحات سایت


بارگذاری…

یکی از مهمترین فاکتورها برای بهینه کردن صفحات سایت، بهینه سازی URL سایت می باشد. در واقع URL یک آدرس منحصر به فرد است که موقعیت صفحه وب شما را نشان می دهد. با سئو کردن url های سایت به موتورهای جستجوگر کمک می کنید تا ساده و سریع تر محتوا و صفحات شما را ایندکس کنند. زمانی که شما در سایت خود یک صفحه ایجاد می کنید، یک آدرس منحصربفرد برای آن صفحه ایجاد می شود که به آن URL می گویند. آدرسی که شما برای صفحات خود در نظر می گیرید، باید برای گوگل قابل درک باشد. روش های بهینه سازی URL مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید آدرس صفحات سایت خود را به بهترین شکل بهینه کنید که در ادامه مطلب آنها را به شما معرفی می کنیم.

راهنمای کامل بهینه سازی url سایت

به دلیل آنکه سئو url صفحات سایت برای گوگل حائز اهمیت می باشد، بنابراین شما باید تا حد امکان آدرس های خود را به شکلی مناسب بهینه کنید تا بتوانید در نتایج جستجوگر به یک رتبه مناسب دست پیدا نمائید. روش های مختلفی برای سئو کردن url ها وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش 10 روش افزایش سرعت ووکامرس و رفع کندی سایت فروشگاهی وردپرس

1- محتویات خود را شرح دهید

شما باید یک آدرسی برای صفحه خود وارد کنید که کاربر قبل از آنکه صفحه به صورت کامل برای او باز شود، به سادگی با خواندن URL، محتویات صفحه شما را حدس بزند. بنابراین برای انجام اینکار، بهتر است تا حد امکان در آدرس صفحه خود از کلیدواژه های مرتبط با نوشته استفاده کنید.

2- کلمات کلیدی را در URL ها قرار دهید

یکی از بهترین روش ها برای بهینه سازی URL سایت، درج کلیدواژه در URL صفحات می باشد. همچنین بهتر است مهم ترین بخش کلیدواژه را در ابتدای آدرس قرار دهید، زیرا ربات های جستجوگر گوگل توجه بیشتری به ابتدای آدرس شما دارند و به انتهای آدرس توجه زیادی نمی کنند. به خاطر داشته باشید که در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید. موتورهای جستجوگر پر کردن کلمات کلیدی را تشخیص می دهند و وب سایت شما را به خاطر این اقدامات جریمه می کنند.

3- از خط فاصله برای جدا کردن کلمات استفاده کنید

استفاده از خط فاصله برای جدا کردن کلمات در عبارات URL هم برای خوانایی کاربر و هم برای بهینه سازی سئو سایت مهم است. گوگل استفاده از خط فاصله (-) را به جای زیرخط (_) در URL ها توصیه می کند، زیرا خط تیره به عنوان فاصله بین کلمات در نظر گرفته می شود، در حالی که کلمات متصل شده با زیرخط به عنوان یک کلمه مشاهده می شوند. به عنوان مثال:

آدرس بهینه شده:

آدرس بهینه نشده:

 

4- از حروف کوچک در URL ها استفاده کنید

در URL های خود از حروف بزرگ استفاده نکنید، زیرا گوگل بین حروف کوچک و بزرگ تفاوت زیادی قائل می شود و اگر از حروف بزرگ استفاده کنید ممکن است شما را جریمه کند.

بیشتر بخوانید: تغییر رنگ پنل مدیریت وردپرس با افزونه و بدون افزونه + اضافه کردن رنگ های جدید 

5- از URL های کوتاه استفاده کنید

یکی دیگر از روش های بهینه سازی URL، استفاده از آدرس های کوتاه می باشد. آدرس صفحه شما باید تا حدامکان خلاصه و کوتاه نوشته شده باشد. یک URL کوتاه سریعتر تایپ و خوانده می شود. همچنین، هرچه تعداد کلماتی که در آدرس صفحات استفاده می کنید کمتر باشد، ارزش هر کلمه از نظر ربات های جستجوگر بیشتر می شود.

6- از عبارت های ممنوعه استفاده نکنید

در صورت امکان بهتر است از URL های ثابت و غیرقابل تغییر استفاده کنید همچنین سعی کنید از عبارت غیرضروری و ممنوعه مانند: ؟، &، =، @ و… در آدرس های خود استفاده نکنید، زیرا این عبارات برخلاف استانداردهای گوگل می باشد.

7- محدود کردن پوشه ها در ساختار URL

URL نباید حاوی پوشه های غیر ضروری باشد. فقط از مقدار پوشه ها و کاراکترهای مورد نیاز برای ساختار URL خود استفاده کنید. هر چه ساختار سایت شما خالی تر باشد، بهتر است.

 بیشتر بخوانید: لینک کوتاه در وردپرس + بهترین افزونه کوتاه کننده لینک وردپرس

بهینه سازی آدرس در وردپرس

به صورت پیش فرض، وردپرس برای آدرس های شما یک ساختار انتخاب می کند. شما می توانید از پیشخوان وردپرس خود وارد بخش “تنظیمات” وسپس روی گزینه “پیوندهای یکتا” کلیک کنید. به طور پیش فرض وردپرس این قسمت را روی گزینه “روز و نام” قرار می دهید که شما می توانید آن را به دلخواه تغییر دهید.

بهتر است این بخش را روی گزینه “نام نوشته” قرار دهید. زیرا گوگل آدرس هایی را که حاوی کلمات کلیدی هستند را دوست دارد و رتبه های بهتری برای آنها در نظر می گیرد.

 بیشتر بخوانید: آموزش تغییر آدرس صفحه لاگین وردپرس (ورود به پیشخوان) با افزونه

جمع بندی: آدرس URL بهینه از نظر سئو

سئو کردن url کار بسیار ساده ایت، تنها چند نکته وجود دارد که در هنگام وارد کردن URL باید به آنها توجه داشته باشید.

  • آدرس های شما باید ساده، کوتاه و دقیق باشد. بهتر است از کلماتی در آدرس های خود استفاده کنید که هم کاربر بتواند آنها را درک کند و هم موتورهای جستجوگر.
  • URLها باید تا حد امکان کوتاه و مختصر باشند.
  • در صورت لزوم برای خوانایی بیشتر، از خط فاصله برای جدا کردن کلمات استفاده کنید.در URLها نباید از زیرخط، فاصله یا هر کاراکتر دیگری برای جدا کردن کلمات استفاده نمائید.
  • حتماً از حروف کوچک استفاده کنید. در برخی موارد، حروف بزرگ می توانند باعث ایجاد مشکلاتی در صفحات شما شوند.

منبع: commonplaces