You are currently viewing چگونه بهترین زمان برای انتشار پست وبلاگ را پیدا کنیم و چگونه آن را آزمایش کنیم

چگونه بهترین زمان برای انتشار پست وبلاگ را پیدا کنیم و چگونه آن را آزمایش کنیم


آیا به دنبال بهترین زمان برای ارسال مقالات خود هستید تا بیشترین تعامل را داشته باشید؟ یافتن زمان مناسب برای ارسال می‌تواند به شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتر، نظرات، اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی و ارجاع‌های بیشتری داشته باشید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا ببینید مخاطبان شما چه زمانی فعال هستند و شانس شما را برای بازاریابی ویروسی افزایش می دهد. در این مقاله، بهترین زمان برای انتشار یک پست وبلاگ و چگونه می توانید آن را برای وب سایت خود آزمایش کنید، به اشتراک می گذاریم.

بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ

اگر به تازگی وبلاگی را راه اندازی کرده اید، احتمالاً به دنبال راه هایی هستید که افراد بیشتری مطالب شما را بخوانند. در حالی که راه های زیادی برای افزایش ترافیک وبلاگ شما وجود دارد، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا ارسال محتوا در زمان و تاریخ خاصی می تواند به شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید؟

در طول سال ها تحقیقات زیادی برای یافتن زمان مناسب برای انتشار یک پست وبلاگ انجام شده است. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که 70 درصد از مردم وبلاگ‌ها را صبح می‌خوانند و متوسط ​​بهترین زمان برای انتشار پست‌های وبلاگ برای حداکثر ترافیک، دوشنبه حدود ساعت 11 صبح به وقت شرقی است.

با این حال، مطالعه دیگری که میلیون‌ها پست وبلاگ را تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد که تفاوتی در تعداد اشتراک‌گذاری‌ها یا ترافیک در روزهای مختلف هفته وجود ندارد. پس از تجزیه و تحلیل همه مطالعات مختلف، متوجه شدیم که نکته کلیدی این است که بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ برای هر وب سایت متفاوت است. یک وبلاگ ممکن است با ارسال پست در روز دوشنبه در ساعت 11 صبح بیشترین بازدید را داشته باشد، در حالی که وبلاگ دیگری ممکن است با ارسال در شنبه شب ترافیک بیشتری داشته باشد.

همه چیز به مخاطب شما بستگی دارد

شما نمی توانید یک روز از هفته را برای ارسال تمام محتوای خود انتخاب کنید و امیدوار باشید که بر اساس یک نظرسنجی تعامل بیشتری داشته باشید. این به این دلیل است که اکثر نظرسنجی ها نمای کلی از صنایع مختلف را ارائه می دهند.

بهتر است آزمایش خود را انجام دهید و دریابید که کدام ساعت و روز بهترین بازخورد را برای وب سایت شما می دهد. می‌توانید روزها و زمان‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه زمانی بیشترین ترافیک، اشتراک‌گذاری اجتماعی و نظرات را دریافت می‌کنید.

خبر خوب این است که آزمایش زمان ارسال پست وردپرس بسیار آسان است. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ وردپرس خود را پیدا کنید.

چگونه بهترین زمان برای ارسال پست در وردپرس را آزمایش کنیم

ساده ترین راه برای یافتن بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ در وردپرس استفاده از MonsterInsights است. این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و بیش از 3 میلیون کسب و کار از آن استفاده می کنند.

با MonsterInsights، می‌توانید بهترین زمان برای ارسال پست را از طریق ویژگی ابعاد سفارشی آن که داده‌های بازدیدکننده را ردیابی می‌کند، آزمایش کنید. بیایید هر دو روش را برای آزمایش بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ بررسی کنیم.

تجزیه و تحلیل زمان انتشار را اجرا کنید

پیش فرض، تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل زمان انتشار پست وبلاگ شما را ردیابی نمی کند. با این حال، می‌توانید از MonsterInsights برای اضافه کردن این ردیابی با استفاده از یک بعد سفارشی استفاده کنید. ابعاد سفارشی به ردیابی داده های اضافی مانند نویسندگان محبوب، نوع پست محبوب و بهترین زمان برای ارسال در Google Analytics کمک می کند.

بهترین بخش استفاده از MonsterInsights این است که برای افزودن ردیابی ابعاد سفارشی به وب سایت خود نیازی به نوشتن کدی ندارید.

توجه: شما همچنین به نسخه MonsterInsights Pro نیاز دارید زیرا شامل افزونه ابعاد سفارشی است. شما همچنین سایر ویژگی‌های پیشرفته گزارش‌دهی و ردیابی داشبورد، از جمله گزارش‌دهی بلادرنگ را دریافت می‌کنید.

ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید. پس از فعال سازی، از داشبورد وردپرس خود به Insights منتقل خواهید شد و صفحه اصلی MonsterInsights را مشاهده خواهید کرد. ادامه دهید و روی دکمه “Launch Wizard” کلیک کنید تا Google Analytics را به سایت خود اضافه کنید.

سپس می توانید از داشبورد وردپرس خود به Insights » Addons بروید و سپس به افزونه «Dimensions» بروید. سپس بر روی دکمه “نصب” کلیک کنید و افزونه به طور خودکار فعال می شود. تغییر وضعیت از Not Installed به Active را مشاهده خواهید کرد.

پس از فعال شدن افزونه، می توانید به Insights » Settings بروید. سپس به تب “تبدیل ها” بروید.

سپس به قسمت Custom Sizes بروید. در اینجا باید روی دکمه Add New Custom Dimension کلیک کنید تا ردیابی زمان ارسال را اضافه کنید.

سپس به سادگی بعد «منتشر شده در» را از منوی کشویی انتخاب کنید. فراموش نکنید که پس از اتمام، تغییرات خود را ذخیره کنید.

اکنون باید ابعاد سفارشی را در Google Analytics اضافه کنید. ما به شما نحوه ایجاد ابعاد را در نسخه های قدیمی Google Analytics (معروف به Universal Analytics) و نسخه جدید Google Analytics 4 نشان خواهیم داد.

ابعاد سفارشی را در Universal Analytics اضافه کنید

ابتدا باید به وب سایت Google Analytics بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. به سادگی ویژگی وب سایت خود را از منوی بالا انتخاب کنید.

سپس به صفحه مدیریت بروید. سپس بر روی گزینه های “Create Dimension” و “Custom Dimension” در زیر ستون “Property” کلیک کنید.

سپس می توانید بر روی دکمه “+ New Custom Dimension” کلیک کنید.

در صفحه بعد، یک نام برای بعد سفارشی خود وارد کنید. سپس روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.

اکنون کدهای مربوط به اندازه های دلخواه خود را خواهید دید. فقط روی دکمه “انجام شد” در زیر کلیک کنید.

بهترین زمان برای ارسال

بعد سفارشی شما اکنون در Google Analytics ایجاد می شود. فقط مطمئن شوید که شماره فهرست در Google Analytics با شناسه ابعاد سفارشی در MonsterInsights مطابقت دارد. اگر این اولین بعد سفارشی است که تنظیم می کنید، هر دو به طور خودکار “1” خواهند بود، بنابراین نیازی به تنظیم آن ندارید.

افزودن یک بعد سفارشی در گوگل آنالیتیکس 4

برای تنظیم ابعاد سفارشی در Google Analytics نسخه 4، وارد حساب خود شوید. سپس باید از منوی سمت چپ به Configure بروید.

سپس از منوی سمت چپ به گزینه Custom Dimensions رفته و سپس بر روی دکمه Create Custom Dimension کلیک کنید.

اکنون باید جزئیات بعد سفارشی جدید خود را وارد کنید. فقط یک نام برای بعد وارد کنید و یک توضیح برای مرجع اضافه کنید. ما بعد سفارشی جدید را “بهترین زمان انتشار” می نامیم. هنگام انتخاب دامنه، “رویداد” را از منوی کشویی انتخاب کنید. در نهایت، پارامتر رویدادی را که می‌خواهید بعد مورد استفاده قرار گیرد و در گزارش‌ها نمایش داده شود، مانند “publication_time” وارد کنید.

پس از وارد کردن این جزئیات، پس از اتمام کار، حتما دکمه “ذخیره” را کلیک کنید. شما با موفقیت یک بعد سفارشی در گوگل آنالیتیکس ایجاد کرده اید تا بهترین زمان برای ارسال در وب سایت ثبت شود.

اکنون می توانید بهترین زمان برای ارسال پست در سایت خود را ببینید و ببینید چه زمانی بیشترین ترافیک را دریافت می کنید. با MonsterInsights، می توانید گزارش ابعاد را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. به سادگی از داشبورد وردپرس خود به Insights » Reports بروید و سپس به گزارش «Dimensions» بروید.

با استفاده از داده های داشبورد آمار، می توانید بازدیدهای صفحه را در تاریخ ها و زمان های مختلف مشاهده کنید. پست های وبلاگ خود را در بهترین زمان برای ارسال و افزایش ترافیک وبلاگ خود برنامه ریزی کنید.

بازدیدکنندگان را در زمان واقعی برای بهترین زمان برای پست نظارت کنید

همچنین می‌توانید گزارش‌های بی‌درنگ را در MonsterInsights مشاهده کنید تا ببینید بلافاصله پس از انتشار و تبلیغ یک پست وبلاگ چه تعداد بازدیدکننده دریافت می‌کنید. برای مشاهده گزارش کافی است به Insights » Reports و سپس گزارش Realtime بروید.

سپس می توانید پس از انتشار یک پست، گزارش را رصد کرده و با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می کند بهترین زمان برای انتشار پست وبلاگ خود را پیدا کنید.

انتشار پست های وبلاگ خود در زمان مناسب تنها راه افزایش ترافیک شما نیست. اگر پست های وبلاگ شما به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، در طول زمان، مدت ها پس از انتشار، ترافیک بیشتری دریافت خواهند کرد. با گذشت زمان، این امر ترافیک بیشتری را نسبت به زمانی که در یک روز یا زمان خاص پست می‌کردید، دریافت می‌کند. یکی دیگر از راه های اثبات شده برای دریافت ترافیک بیشتر به پست های وبلاگ جدید، استفاده از اعلان های فشاری است.

امیدواریم این مقاله به شما در درک و آزمایش بهترین زمان برای ارسال وبلاگ کمک کرده باشد. سپس می توانید راهنمای ما را در مورد نحوه انتخاب بهترین هاست وردپرس بررسی کنید یا از بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی ما را بررسی کنید.

منبع: wpbeginner