You are currently viewing پیام نمایندگان مردم به فعالان اقتصادی در مناطق آزاد

پیام نمایندگان مردم به فعالان اقتصادی در مناطق آزاد


به گزارش اکوایران، بر اساس مصوبه صبح امروز یکشنبه 18 اردیبهشت، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی که مالکیت املاک آنها کمتر از پنج سال در مناطق است، باید بر اساس قاره مالیات پرداخت کنند. اما اگر مدت تحصیل دارایی های آنها پنج سال یا بیشتر باشد، مالیات ناشی از نقل و انتقال این دارایی ها به نرخ صفر می رسد.

متن ماده ۲۶ قانون مالیات بر تجارت و سفته بازی که نمایندگان پس از اصلاح ایرادات شورای نگهبان به تصویب رساندند. به شرح زیر است:

ماده 26- دو تبصره به شرح ذیل به ماده (132) قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود.

تبصره 3- چنانچه مدت تملک داراییهای موضوع بند (1) ماده (46) این قانون متعلق به اشخاص تجاری دارای پروانه کسب از مراجع ذیصلاح در مناطق آزاد تجاری – صنعتی کمتر از پنج باشد. سالها، سود سرمایه ناشی از انتقال این دارایی ها طبق قوانین قاره مشمول مالیات می شود. در صورتی که مدت تحصیل این دارایی ها پنج سال یا بیشتر باشد، عایدی سرمایه حاصل از انتقال این دارایی ها مشمول مالیات با نرخ صفر خواهد بود.

تبصره 4- عواید سرمایه ناشی از نقل و انتقال دارایی های موضوع بند (2) ماده (46) این قانون متعلق به اشخاصی است که دارای مجوز فعالیت اقتصادی از مراجع ذیصلاح در مناطق تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی می باشند. که فاقد شماره سریال ویژه مناطق آزاد تجاری و صنعتی هستند و همچنین دارایی های موضوع بندهای (3) و (4) ماده (46) این قانون متعلق به این اشخاص مشمول مالیات می شوند. قوانین بخش سرزمین اصلی

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)