You are currently viewing ویژگی Recall ویندوز 11 برای پردازنده های پشتیبانی نشده نیز قابل اجرا است

ویژگی Recall ویندوز 11 برای پردازنده های پشتیبانی نشده نیز قابل اجرا است


چند روز پس از معرفی این ویژگی به خاطر آوردن برای ویندوز 11، یک توسعه دهنده نشان داده است که این ویژگی می تواند روی پردازنده های پشتیبانی نشده نیز کار کند. Recall در حال حاضر برای اجرا بر روی کامپیوترهای Copilot+ طراحی شده است. با این حال، به نظر می رسد این به دلایل بیشتری باشد عامل تا سازگاری است.

مایکروسافت با معرفی Recall عصر جدیدی را برای ویندوز آغاز کرد

در این ماه، مایکروسافت طی کنفرانس ساخت خود برای توسعه دهندگان به خاطر آوردن به عنوان یک ویژگی پنجره ها بر اساس هوش مصنوعی معرفی شده است. این نرم افزار به طور مداوم از کارهایی که در رایانه خود انجام می دهید در طول روز اسکرین شات می گیرد. سپس عکس‌ها را در یک جدول زمانی ذخیره می‌کند که اگر به آن نیاز داشتید، کارهایی را که بعدا انجام دادید به شما یادآوری می‌کند. برای مثال، می‌توانید از رایانه‌تان بخواهید ارائه‌ای را که در یک روز خاص روی آن کار کرده‌اید، پیدا کند، یا از زبان طبیعی برای یادآوری جایی که تصویر یک کفش رنگی خاص را دیده‌اید، استفاده کنید.

این واقعیت که رایانه شما می تواند هر کاری را که در طول روز انجام می دهید نظارت کندنظارت” نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را افزایش می دهد. با این حال، مایکروسافت ادعا می کند که این ویژگی 100٪ کامل است آفلاین آثار. این بدان معناست که در تئوری، هیچ یک از عکس‌های ذخیره‌شده دستگاه شما را ترک نمی‌کند. به همین دلیل است که Recall فقط روی رایانه های شخصی در دسترس است Copilot+ این دستگاه ها شامل چیپست هایی با واحدهای پردازش عصبی قدرتمند (NPU) هستند. اسنپدراگون X در حال حاضر) قادر به پاسخگویی به نیازهای پردازشی بالای هوش مصنوعی هستند.

Windows 11 Recall (به سختی) با پردازنده های پشتیبانی نشده سازگار است

با این حال، توسعه دهنده Albacore ثابت کرده است که می توانید Recall را در دستگاه های ویندوزی با پردازنده های پشتیبانی نشده فعال کنید. ویدیوی پیوست شده به پست این شخص در X (توئیتر سابق) این ویژگی را نشان می دهد که روی دستگاهی کار می کند که از سخت افزار ناسازگار ARM64 پشتیبانی می کند.

او در پست خود می گوید:

بهبود عمده در پیاده سازی Recall در CPU بازو64 من آن را ساختم، خبر خوب این است که پردازنده Snapdragon iElite در آن وجود ندارد!✨

تابع ذکر شده از نظر تئوری باید بتواند روی CPU اجرا شود اینتل و AMD باید هم کار کند، اما سازندگان لپ‌تاپ فقط بسته‌های ML خاص Arm64 را دریافت کردند، بنابراین من هنوز نمی‌توانم کار زیادی انجام دهم. این ویدیو همچنین یک پیش نمایش کوچک وجود دارد که نمایشگر را نشان می دهد.

با این حال، این ویدیو همچنین نشان می دهد که چرا Recall روی رایانه کار می کند Copilot+ طراحی شده. در سیستم مورد استفاده Albacore که از Recall پشتیبانی نمی کند، این عملکرد به کندی و با تاخیر زیاد اجرا می شود. دلیل این مشکل قدرتمند نبودن NPU پردازنده مورد استفاده آلباکور است. همچنین ممکن است با گذشت زمان و جمع آوری تصاویر بیشتر و بیشتر از فعالیت خود، عملکرد دستگاه شما حتی بدتر شود.

بنابراین در حالی که شما می توانید با ویندوز تماس بگیرید در دستگاه هایی با پردازنده پشتیبانی نشده فعال کنید، بهتر است این کار را نکنید. یا اگر این کار را می کنید، آن را به عنوان چیزی برای گذراندن اوقات فراغت خود یا یک پروژه شخصی در نظر بگیرید.

نظر شما در مورد ویژگی جدید ویندوز 11 چیست؟ آیا این ویژگی شما را در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی نگران می کند؟