برخی از مبتدیان معمولاً می پرسند اعلان فشار وب چیست و چگونه کار می کند؟ اعلانهای فشار وب پیامهایی هستند که میتوانید پس از عضویت برای افراد ارسال کنید و به آنها اجازه دسترسی به مرورگرهای وب خود را بدهید. اعلانهای فشاری یک تاکتیک بازاریابی قدرتمند است که میتواند به بازگرداندن کاربران به وبسایت شما برای افزایش ترافیک، فروش و تبدیل کمک کند.
در این مقاله توضیح خواهیم داد که نوتیفیکیشن تحت فشار چیست و چگونه کار می کند. همچنین در مورد نحوه افزودن آنها به وب سایت صحبت خواهیم کرد.
پوش نوتیفیکیشن وب چیست؟
اعلانهای فشار وب، پیامهای شخصیشده با پیوندهایی هستند که میتوانید به عنوان اعلان به مرورگرهای وب کاربران ارسال کنید.
کاربران می توانند روی یک وب سایت کار کنند تا این اعلان های فشاری را دریافت کنند. مشترکین می توانند اعلان ها را در مرورگرهای موبایل و دسکتاپ دریافت کنند. به همین دلیل است که به اعلان های فشار وب، اعلان های مرورگر نیز گفته می شود.
شاید بهترین بخش استفاده از اعلانهای فشار وب این باشد که کاربران برای دریافت پوش نوتیفیکیشنها نیازی به حضور در وبسایت شما ندارند. و برخلاف تکنیک های بازاریابی ایمیلی، لازم نیست منتظر بمانید تا کاربران ایمیل شما را بررسی کنند. این اعلانها را میتوان شخصیسازی کرد و در افزایش تعامل کاربران بسیار مؤثر است.
تفاوت بین اعلانهای فشار وب و اعلانهای فشار اپلیکیشن چیست؟
اعلانهای فشار وب از فناوری تعبیهشده در مرورگرهای مدرن استفاده میکنند. تقریباً تمام مرورگرهای برتر بازار از اعلانهای فشار وب پشتیبانی میکنند. هنگامی که کاربر مرورگر وب خود را باز کرده و از دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ استفاده می کند، اعلان های هدفمند با درخواست شبکه فرستاده شده اند
از سوی دیگر، پوش نوتیفیکیشن ها برای اپلیکیشن ها از فناوری اعلان داخلی سیستم عامل گوشی (مانند اندروید یا iOS) استفاده می کنند. با استفاده از این فناوری، اپلیکیشن می تواند بدون اتصال به اینترنت اعلان ارسال کند.
کاربران برای دریافت اعلانهای هدفمند بر اساس برنامه باید برنامه را نصب کنند. از طرف دیگر، آنها برای دریافت اعلان های فشار وب نیازی به نصب برنامه اضافی ندارند.
اعلان های فشار وب چگونه کار می کنند؟
تقریباً همه مرورگرهای مدرن از اعلانهای فشاری پشتیبانی میکنند. این پشتیبانی به صاحبان وب سایت هایی مانند شما اجازه می دهد تا از بازدیدکنندگان خود برای ارسال اعلان های وب هدفمند درخواست کنند.
هنگامی که شخصی این مجوز را به مرورگر می دهد، مرورگر وب آن کاربر می تواند اعلان های هدفمند وب را از آن وب سایت خاص دریافت کند. با این حال، برای ارسال آنها به کاربران، باید برای یک سرویس اطلاع رسانی وب ثبت نام کنید.
سرویس Push Notification این قابلیت را دارد که آن را به گونهای پیکربندی کند که اعلانهای هدفمند را بر اساس معیارهایی که شما مشخص میکنید به مرورگرهای کاربران ارائه دهد. به عنوان مثال، می توانید یک اعلان فشار را در یک زمان خاص برای کاربران بر اساس منطقه زمانی آنها برنامه ریزی کنید.
پس از ارسال پیام، سرور اعلان شما آن را به مرورگر کاربر می فرستد و سپس اعلان را روی صفحه نمایش کاربر نمایش می دهد. بسته به دستگاه یا مرورگر کاربر، این اعلان ها ممکن است کمی متفاوت به نظر برسند، اما پیام یکسان خواهد بود.
مزایا و معایب استفاده از اعلان های فشار وب برای وب سایت
قبل از افزودن اعلانهای فشاری به سایت خود، عاقلانه است که مزایا و معایب استفاده از آنها را در نظر بگیرید.
مزایای:
- اعلانهای فشاری راهی آسان برای ارسال پیامهای به موقع و هدفمند به کاربران در دستگاههایشان است.
- آنها بر روی دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ کار می کنند.
- برخلاف رسانه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، کاربران مجبور نیستند برای دیدن اعلان ها از یک وب سایت خاص بازدید کنند یا یک برنامه اضافی باز کنند.
- آنها به طور متوسط تا 50٪ نرخ تبدیل موثر هستند. این باعث می شود آنها برای ایجاد تعامل در سایت شما بسیار مفید باشند.
معایب:
- در صورت استفاده نادرست، اعلانهای فشار وب میتوانند کاربران سایت شما را ناامید یا آزار دهند.
- ممکن است برخی از کاربران شما قبلاً اعلانهای فشار وب را در تنظیمات مرورگر خود غیرفعال کرده باشند، که ممکن است دسترسی شما را محدود کند.
با در نظر گرفتن این عوامل، تا زمانی که به درستی از آنها استفاده شود، مزایای بسیار بیشتری نسبت به معایب دارند. نرخ تعامل بالا به تنهایی دلیل خوبی برای اضافه کردن آنها به هر وب سایتی است.
چه مشاغلی به اعلان های فشار وب نیاز دارند؟
اعلان های فشار وب برای بازگرداندن کاربران به وب سایت شما بسیار مفید هستند. این باعث می شود آنها برای همه نوع وب سایت ها ضروری باشند. به عنوان مثال، اگر وبلاگی را اجرا می کنید، اعلان های فشار وب می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت دنبال کنندگان وفادار و بازدیدکنندگان بیشتری به دست آورید.
برای یک فروشگاه اینترنتی آنلاین، اعلانهای فشاری میتوانند به بازگرداندن مشتریان فعلی و تشویق بازدیدکنندگان جدید به خرید کمک کنند. برای یک وبسایت تجاری معمولی، اعلانهای فشاری میتوانند به شما کمک کنند مشتریان را با پیشنهادات جدید درگیر نگه دارید و به شما کمک کند فروش بیشتری داشته باشید.
چگونه اعلان های فشار وب را به وب سایت خود اضافه کنیم
ابتدا باید PushEngage برای بهترین سرویس اطلاع رسانی وب در بازار ثبت نام کنید.
PushEngage به شما امکان می دهد اعلان ها را به راحتی برنامه ریزی کنید، اعلان های مبتنی بر رویداد را تنظیم کنید، اعلان های سبد خرید رها شده را ارسال کنید و موارد دیگر.
توجه: PushEngage همچنین دارای یک طرح اعلان فشار وب رایگان است که به 200 مشترک و حداکثر 30 کمپین محدود می شود.
پس از ثبت نام، به داشبورد حساب PushEngage خود منتقل خواهید شد. از اینجا باید به صفحه تنظیمات » تنظیمات سایت » تنظیمات نصب بروید.
ابتدا باید عنوان و آدرس سایت خود را وارد کرده و سپس لوگوی سایت را آپلود کنید. سپس فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی دکمه Update کلیک کنید.
مرحله بعدی ساخت API است. این کلیدهای API به وب سایت شما اجازه می دهند تا با حساب شما در وب سایت PushEngage ارتباط برقرار کند.
کافیست به صفحه تنظیمات » تنظیمات سایت » کلیدهای API در داشبورد PushEngage خود بروید و روی دکمه کلیک کنید «کلید ایجاد کنید API جدید » کلیک کنید:
PushEngage اکنون کلید API را به شما نشان می دهد که رشته ای از حروف، نمادها و اعداد است. شما باید این کلید API را در یک ویرایشگر متن کپی و جایگذاری کنید. اکنون برای اتصال PushEngage به وب سایت خود آماده هستید.
ابتدا باید به بخش مدیریت وب سایت وردپرس خود بروید و سپس افزونه PushEngage وردپرس را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید. پس از فعال شدن، روی منوی PushEngage در نوار کناری مدیریت وردپرس خود و سپس روی برگه کلیک کنید من در حال راه اندازی هستم من دارم میروم
در اینجا باید کلید API را که در مرحله قبل کپی کرده بودید Paste کنید و سپس روی دکمه ارسال کلیک کنید.
PushEngage اکنون به وب سایت وردپرس شما متصل است. اکنون می توانید برای پیکربندی تنظیمات افزونه به بخش گفتگوی اشتراک بروید.
PushEngage با بسیاری از سبک های جعبه پیام برای انتخاب ارائه می شود. این همان چیزی است که کاربران شما به عنوان یک پیام در تحویل اعلان وب شما خواهند دید. در زیر می توانید پیامی را که پس از اولین کلیک کاربر روی Allow در صفحه نمایش داده می شود را تغییر دهید.
سپس می توانید به “تنظیمات اعلان خوش آمدگویی” من دارم میروم این اعلانی است که کاربران پس از دادن مجوز در کشوی اعلان شما خواهند دید.
فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی دکمه Update کلیک کنید.
ارسال اعلانهای فشار برای مشترکین
PushEngage ارسال اعلانهای فشار وب را برای مشترکین بسیار آسان میکند. ابتدا می توانید این افزونه وردپرس را در سایت خود پیکربندی کنید تا به طور خودکار این اعلان ها را برای اطلاع مشترکین از پست های جدید ارسال کند.
به سادگی روی منوی PushEngage در قسمت مدیریت وردپرس کلیک کنید و سپس به تب تنظیمات عمومی بروید. از اینجا باید به “تنظیمات پست وردپرس“من دارم میروم.
همچنین می توانید به صورت دستی اعلان های سفارشی بنویسید و آنها را برنامه ریزی کنید یا فوراً ارسال کنید. برای این کار باید به داشبورد PushEngage رفته و روی منوی Notifications » Create » New Notification کلیک کنید.
از اینجا باید عنوان(ها)، پیام و URL را ارائه دهید. این نشانی اینترنتی است که میخواهید کاربران وقتی روی اعلان کلیک یا ضربه میزنند به آنجا بروند. به طور پیش فرض، لوگوی سایت شما در اعلان ها استفاده می شود، اما می توانید آن را با هر تصویر سفارشی که می خواهید جایگزین کنید.
پیش نمایش زنده اعلان خود را در مرورگرهای مختلف در ستون سمت راست خواهید دید.
همچنین می توانید یک اعلان پیش نمایش به مرورگر خود ارسال کنید. هنگامی که از اعلان راضی شدید، می توانید ادامه دهید و آن را ارسال کنید یا برای ارسال آن برنامه ریزی کنید.
در اینجا نحوه ظاهر آن در رایانه macOS و Google Chrome شما آمده است.
بهینه سازی اعلان های فشار برای تبدیل های بالاتر
اعلان های فشار وب در جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما بسیار موثر هستند. با این حال، با چند تغییر در کمپینها، کادر انتخاب و تنظیمات، میتوانید نرخ کلیک اعلانهای خود را بیشتر کنید. در اینجا چند نکته امتحان شده و آزمایش شده وجود دارد که به شما کمک می کند اعلان های فشار وب خود را بهینه کنید.
انواع مختلف جعبه های اشتراک را امتحان کنید
PushEngage همچنین گزینه های جعبه اشتراک بسیاری را ارائه می دهد. برخی از آنها ممکن است در وب سایت شما بهتر عمل کنند. انتخاب اول معمولا برای بسیاری از سایت ها به خوبی کار می کند. با این حال، نقطه ضعف این است که وقتی کاربران روی دکمه مسدود کردن کلیک می کنند، در تنظیمات مرورگر آنها ذخیره می شود و ممکن است برای مدت طولانی آن تنظیمات را بازنشانی نکنند. این هوشمندانه است که سبک های مختلف را امتحان کنید تا ببینید چگونه بر نرخ تبدیل شما تأثیر می گذارد.
از ویژگی های اتوماسیون استفاده کنید
PushEngage دارای ابزارهای اتوماسیون عالی برای ارسال خودکار اعلان های هدفمند برای مشترکین شما است. این شامل اعلانهای رها کردن سبد خرید، پاسخهای خودکار، رها کردن مرور، راهاندازها و موارد دیگر میشود.
مخاطبان خود را برای اعلانهای هدفمند شخصیشدهتر تقسیم کنید
با PushEngage، می توانید مخاطبین را دسته بندی کنید تا به طور خودکار یک تجربه شخصی برای کاربران خود ایجاد کنید. PushEngage به شما این امکان را میدهد تا کاربران را بر اساس صفحهای که در آن مشترک شدهاند، صفحاتی که در وبسایت شما مشاهده کردهاند، نوع دستگاه، موقعیت مکانی و غیره بهطور خودکار تقسیمبندی کنید.
یک برنامه منظم برای اعلان های فشاری تنظیم کنید
اعلانها میتوانند بسیار مفید باشند، اما اگر بیش از حد استفاده شوند، میتوانند به راحتی برای مشترکین شما آزاردهنده شوند. اطمینان حاصل کنید که اعلان های وب را هفته ای یک بار تنظیم کرده اید. نه آنقدر که کاربران را آزار دهد و نه آنقدر کم که کاربران برند شما را کاملا فراموش کنند.
تبدیل اعلان های وب هدفمند را تجزیه و تحلیل و پیگیری کنید
هنگامی که شروع به دریافت مشترکین اعلان فشار کردید، باید مراقب نحوه تبدیل آنها باشید. معیارهایی که میخواهید ردیابی کنید، نرخ کلیک است تا ببینید چه تعداد از مشترکین روی اعلانها و تبدیلها کلیک میکنند تا ببینید آیا بعد از ورود به وبسایت شما خریدی انجام میدهند یا خیر.
PushEngage دارای تجزیه و تحلیل داخلی برای ورود، تعامل کاربر و ردیابی هدف است. همچنین می تواند با WooCommerce برای ردیابی تبدیل ادغام شود.
با این حال، بهترین راه برای به دست آوردن یک تجزیه و تحلیل کامل، استفاده از MonsterInsights است. این افزونه بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس است و به شما این امکان را می دهد تا به راحتی گوگل آنالیتیکس را روی وردپرس نصب کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد اعلان های فشار وب و نحوه کار آنها بیشتر بدانید.
منبع: wpbeginner