You are currently viewing واریز کلان به حساب مستمری بگیر طی چند روز آینده

واریز کلان به حساب مستمری بگیر طی چند روز آینده


اقتصاد 100 – محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که مابه التفاوت حقوق بازنشستگان محاسبه و در قضاوت آنها لحاظ شود و مابه التفاوت فروردین تا اردیبهشت ماه خرداد پرداخت شود.

وی گفت: با توجه به ابلاغ نشدن مفاد برنامه هفتم، تناسب ادامه خواهد داشت. حقوق بازنشستگان در میدان می ماند، آیا در نیمه اول سال محقق می شود؟ زمان پیش بینی شده برای این اصلاح چه زمانی است، گفت: این نکته مورد سوال مستمری بگیران است و مدت هاست که رصد می کنند. در قانون برنامه هفتم همین ماده به تصویب رسید. ما وارد شدیم و پیشنهاد دادیم 90 درصد حقوق بازنشستگان کشوری، ارتش، تامین اجتماعی، فولاد و همه اینها افزایش یابد که ظرف 3 سال اتفاق بیفتد و این کار باید انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه برنامه هفتم نهایی نشده و تصمیمات آن رسمی نیست، مانند همه مصوبات بودجه ای که گاهی در اردیبهشت می آید و مابه التفاوت می دهد، ما پیشنهاد تطبیق حق بازنشستگان با مابه التفاوت محاسبه شده و درج شده در احکام مستمری بگیران است، اکنون با 2 ماه تاخیر مابه التفاوت فروردین تا اردیبهشت ماه باید در خرداد پرداخت شود.

وی افزود: خبری که من دارم این است که بررسی برنامه هفتم رو به اتمام است و به زودی ایرادات شورای نگهبان برطرف می شود و قطعا پس از تصویب به مجلس می آید و آقای کلیباف نیز به رئیس جمهور تذکر خواهد داد. بنابراین پیش بینی ما این است که آنچه در قانون آمده محقق شود.

پورابراهیمی گفت: این یک موضوع اعتباری و مالی است که طبیعتا باید با دولت بنشینیم و آن را حل کنیم و این فرصتی است که در راستای تورم به مستمری بگیران داده شده است، معیشت بازنشستگان و کاهش درآمد در شرف است. جبران کرد.

منبع: آرمان ملی

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)

لینک کوتاه خبر: