You are currently viewing آخرین خبر افزایش بیمه اجتماعی مستمری بگیران بانک رفاه در 20 فروردین

آخرین خبر افزایش بیمه اجتماعی مستمری بگیران بانک رفاه در 20 فروردین


به گزارش نالب بازار، هر ساله در فروردین ماه محاسباتی برای افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می شود اما امسال مابه التفاوت افزایش مزد در آن ماه به حساب مستمری بگیران در خرداد ماه واریز می شود.
بر اساس اطلاعیه های شورای نگهبان، مصوبه برنامه هفتم توسعه مبنی بر انطباق حقوق بازنشستگان با موازین شرعی و قانون اساسی به رسمیت شناخته نشد و بر اساس آن مقرر شد بازنشستگان ظرف سه سال 90 درصد حقوق کارگران را دریافت کنند.
این خبر بارقه امیدی را در دل بازنشستگان می اندازد اما حاشیه مستمری بازنشستگان در سال های اخیر تمام نشده است، معضل برقراری مستمری مستمری بگیران که بیش از 5 دهه از عمر آن می گذرد اخیرا آنها را به اعتراض واداشته است. بسیاری از بازنشستگان به این ارقام معترض بودند و معتقد بودند که باید به تاخیر در بازنشستگی رسیدگی شود. با پیگیری مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش های اساسی پیش روی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ بر اساس بخشنامه صندوق بازنشستگی کشوری به کلیه واحدهای تابعه و ادارات استانی، تأخیرهای چند ماهه در صدور احکام مستمری مستمری بگیران کشوری ناشی از عدم ارسال مدارک از سوی نهادها، رفع شد. نقص مدارک مستمری بگیران در صورت وجود نقص در مواردی مانند; تاخیر در انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات خدمت و اشتباه در زمان معافیت از کسر سنوات، به مدت چهار ماه و به میزان 75 درصد از میانگین حقوق و پاداش مشمول انصراف. کسورات بازنشستگی در دو سال آخر خدمت به نسبت خدمت به بازنشسته به عنوان حق بیمه موقت پرداخت می شود. با این اقدام مشکل تاخیر پنجاه ساله در برقراری حقوق مستمری بگیران در کشور بسیار زیاد بود. با اعتراض مستمری بگیران عزیز، طی سوابق خدمت مستخدم قبل از صدور حکم بازنشستگی توسط مرجع ذیربط مقرر گردیده است. با اقدامات بعدی سازمان بازرسی کل کشور، مراتب اصلاح ایراد توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامه ای خطاب به کلیه دستگاه های اجرایی مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین شد. در آخرین روزهای آذرماه سال گذشته، سخنگوی شورای نگهبان همسان سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کرد. بر اساس اعلام شورای نگهبان، مصوبه برنامه هفتم توسعه مبنی بر تناسب حقوق بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی به رسمیت شناخته نشده است و بر این اساس مستمری بگیران باید 90 درصد حقوق بازنشستگان را دریافت کنند. کارگران ظرف 3 سال این خبر بارقه امیدی را در دل بازنشستگان می اندازد اما حواشی مستمری بازنشستگان در سال های اخیر تمام نشده است، مشکل برقراری مستمری بازنشستگان که بیش از 5 دهه از عمر آن می گذرد دلیل اعتراض آنها بود. بخش بزرگی از بازنشستگان نسبت به ارقام دریافتی معترض هستند و معتقدند که تاخیر در اعطای مستمری باید با پیگیری مستمر و برگزاری جلسات کارشناسی با نمایندگان مجلس از صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش های اصلی کشور برطرف شود. بازنشستگان زمینه فنی؛ تاخیرهای بعضا چند ماهه در صدور احکام تعیین مستمری مستمری بگیران کشور که ناشی از عدم ارسال مدارک از سوی نهادها بود، رفع شده است.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)