You are currently viewing همکاری دولت و شهرداری تهران منجر به اجرای قرارداد شد

همکاری دولت و شهرداری تهران منجر به اجرای قرارداد شد


احمد علوی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با چین در حوزه حمل و نقل عمومی که بزرگترین قرارداد تاریخ کشورمان در حوزه حمل و نقل عمومی محسوب می شود، اظهار داشت: این قرارداد در سال 2018 با چین در ارتباط است. گفت: مدیران و برنامه ریزان شهری باید در شهری که حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد و بیشتر مشکلات آن مربوط به حکمرانی شهری است، نگاه جامع و بلندمدت داشته باشند، بنابراین وقتی برنامه ریزی می کنیم باید دید. کلان شهر و به گونه ای عمل کنند که شهر در آینده با مشکلات کمتری مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از این مشکلات مربوط به حمل و نقل عمومی است، ادامه داد: در دهه 90 در حوزه اتوبوسرانی و مترو اقداماتی انجام شد که نزدیک به 15 سال است که از مزایای این اقدامات برخوردار هستیم. در این مدت با توجه به اینکه در 5 سال گذشته اتفاق مهمی در این زمینه نیفتاده است، وظیفه ماست که اقدامات مقتضی را انجام دهیم. در این راستا چه اتوبوس یا واگن مترو در دوره ما قابل تحویل به مردم باشد یا خیر، طوری برنامه ریزی کنیم که تحولی در حوزه حمل و نقل عمومی ایجاد شود.

عضو کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: قرارداد حمل و نقل عمومی شهرداری تهران با چین نیز در همین راستا بود. زیرا در حال حاضر در تعداد واگن های مترو و ناوگان اتوبوسرانی ضعف جدی داریم که با تولید ملی قابل جبران نیست چرا که فرآیند تولید آنها زمان زیادی می طلبد اما قرارداد چینی این مشکل را حل می کند.

وی افزود: بنابراین همه اعم از شهرداری، شورای شهر تهران و دولت باید دست به دست هم بدهند تا با اجرای این قرارداد از مشکلات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی کاسته شود. اکنون شکی نیست که قرارداد مورد نظر نیاز به شفاف سازی دارد، مراجع نظارتی باید بررسی و ملاحظات را در نظر بگیرند، اما شکی نیست که همه ما باید کمک کنیم تا موضوع اصلی بسته شود.

علوی با بیان اینکه امیدواریم دولت همچنان به حمایت و حمایت از این پروژه ادامه دهد، خاطرنشان کرد: معتقدم دغدغه همه مدیران شهری و دولت حل مشکلات مردم است، بنابراین قطعاً همه ما باید دست به کار شویم تا وظیفه ای که ما مسئول آن هستیم به بهترین شکل ممکن انجام شود.

انتهای پیام/