You are currently viewing هشدار جدید درباره افزایش نرخ سود سپرده های بانکی + متن بخشنامه

هشدار جدید درباره افزایش نرخ سود سپرده های بانکی + متن بخشنامه


اقتصاد 100- معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور نسبت به رعایت نرخ سود سپرده های بانکی به شبکه بانکی کشور هشدار داد و از برخورد با تخلفات مدیران عامل بانک ها در صورت تخلف از بخشنامه های مرکز خبر داد. بانک سود سپرده های بانکی.

ستار شیرعلی با توجه به آثار و پیامدهای منفی عدم رعایت مصوبات بخشنامه های هیات پول و اعتبار و بانک مرکزی در خصوص نرخ سود سپرده ها؛ معاون اقتصادی سازمان بازرسی در کشور طی نامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری یادآوری می‌کند که بانک‌ها باید موارد فوق را رعایت کنند.

وی در این نامه آورده است: افزایش نرخ سود سپرده خدمات بانکی در برخی از بانک ها و عدم رعایت مقررات بانک مرکزی در این خصوص (بخشنامه های منتهی به 280373/01 مورخ 11/10/1401) علاوه بر افزایش قیمت پول، رقابت ناسالم در شبکه بانکی را برای برای به حداکثر رساندن استفاده از منابع؛ به گونه ای که برخی بانک ها بدون توجه به تبعات ناگوار و جبران ناپذیر افزایش نرخ سود سپرده های سپرده گذاران بر تراز مالی بانک، علیرغم هشدارهای قبلی، در راستای حفظ و افزایش سهم خود از منابع سپرده، همچنان به دنبال این هستند جذب سپرده با افزایش نرخ سود سپرده‌ها که در نهایت منجر به افزایش نارضایتی در برخی بانک‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مفاد نامه مذکور موضوع نحوه پرداخت سود سپرده های بانکی در سطح کلیه بانک ها و سراسر کشور برای سال 1403 در دستور کار سازمان رسیدگی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع در شرایط موجود در حال حاضر در سیستم بانکی در صورت مشاهده تخلف از بخشنامه های بانک مرکزی، این سازمان اقدامات قانونی لازم را در رابطه با کار غیرقانونی مدیران و اعضای هیئت مدیره بانک انجام خواهد داد.

وی از بانک مرکزی خواست تا به طور مستمر بر عملکرد شبکه بانکی در این زمینه نظارت داشته و اقدامات این بانک را به سازمان بازرسی کل کشور گزارش کند.

همچنین مردم می توانند تخلفات احتمالی را به بانک ها و موسسات اعتباری در بندر 136 اطلاع دهند تا در صورت لزوم به تخلفات در این زمینه رسیدگی شود.

منبع: آرمان ملی

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)

لینک کوتاه خبر: