You are currently viewing مقایسه سازندگان وب سایت وردپرس – Server.ir

مقایسه سازندگان وب سایت وردپرس – Server.ir


امروزه اینترنت به بخش بسیار مهمی از زندگی تبدیل شده و حتی الگوی کار را نیز تغییر داده است. کسب و کارها باید وارد دنیای اینترنت شوند تا مشتریان خود را حفظ کنند و به یک برند شناخته شده تبدیل شوند. زیرا روش های قدیمی دیگر جواب نمی دهند.

در این راستا روش های مختلفی برای ایجاد سایت وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها بدون شک وردپرس است. برعکس، برخی از سازندگان سایت وجود دارند.

این سوال همیشه برای بسیاری از طراحان وب سایت پیش می آید که بهتر است از سازندگان سایت استفاده کنید یا وردپرس؟!

در این مقاله سعی داریم سازندگان وب سایت وردپرس را با هم مقایسه کنیم و ذهن شما را برای استفاده از این دو روش باز کنیم.. همچنین در صورت تمایل می توانید برای افزایش سرعت سایت خود مقاله مرتبط را مطالعه نمایید.

انعطاف پذیری

اولین و مهمترین سوالی که هنگام مقایسه سایت سازها با وردپرس مطرح می شود انعطاف پذیری بالای وردپرس در مقایسه با سایت سازها است. عموما سازندگان وب سایت چندان انعطاف پذیر نیستند و فقط می توانند وب سایت های شخصی و کوچک را مدیریت کنند. اگر از سایت سازها برای راه اندازی سایت های بزرگ یا حتی متوسط ​​استفاده کنید، با محدودیت های زیادی مواجه خواهید شد.

یکی از مواردی که در مقایسه سایت سازها با وردپرس باید در نظر داشت این است که برخی از سازندگان سایت فقط به شما اجازه می دهند تعداد مشخصی صفحه در سایت ایجاد کنید که ممکن است پاسخگوی نیازهای آینده سایت نباشد. در این مواقع باید به راهکارهای دیگری مانند ارتقاء پلن کاربری متوسل شوید که ممکن است چالش هایی را برای شما ایجاد کند. از طرفی باید محتوای سایت ایجاد شده با سایت سازها را ویرایش کنید. ویرایش سبک، هدر، پست ها، نمونه کارها، محصولات و همه چیز در سایت می تواند کار دشواری باشد.

استفاده از امکانات جدید

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام مقایسه سایت سازهای وردپرس و محدودیت های سایت سازها از آن آگاه بود، ویرایش و افزودن امکانات جدید به سایت است. سایت سازها گزینه ویرایش خودکار ندارند و این موضوع می تواند مشکلات زیادی را در سایت ها ایجاد کند. وردپرس پلتفرمی است که می توانید افزونه های زیادی به آن اضافه کنید.

استفاده از این افزونه ها باعث می شود سایت شما بتواند به خوبی نیازهای کاربران را برآورده کند. با نصب افزونه های متعدد می توانید تمامی نیازهای سایت های وردپرسی را پوشش دهید. اما همانطور که می دانید امکان نصب افزونه در سایت سازها وجود ندارد و باید تمامی تغییرات را به صورت دستی در سایت انجام دهید. این یک چالش است، به خصوص زمانی که تعداد کاربران در سایت افزایش می یابد.

ویژگی های سایت های وردپرسی

از جمله مواردی که هنگام مقایسه سازندگان وب سایت وردپرس باید در نظر گرفت، ویژگی هایی است که قالب های وردپرس دارند. می توانید از صفحه ساز برای تغییر تمام جزئیات صفحات و نزدیک کردن آنها به مدل های کاربر پسند استفاده کنید. هنگامی که صفحه ساز بر روی تم های وردپرس نصب می شود، می توانید سایت فروشگاه یا وبلاگ را به گونه ای تغییر دهید که به ایده آل شما نزدیک باشد. این باعث می شود سایت شما بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو تغییر کند و در نتیجه توسط روبات ها سریعتر شناسایی شود. انعطاف پذیری سایت وردپرس بسیار بالاست که می تواند به شما کمک کند آنچه را که دوست دارید در سایت خود پیاده سازی کنید.

راحتی در استفاده

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام مقایسه سازندگان سایت وردپرس در نظر گرفت، سهولت استفاده است. بسیاری از کسانی که از سایت سازها استفاده کرده اند اظهار می کنند که استفاده از سازندگان سایت نسبت به پلت فرم وردپرس آسان تر است. با سایت سازها به راحتی می توانید عناصر مورد نیاز خود را در سایت خود پیاده سازی کنید و نیازی به دانش طراحی و مدیریت محتوا ندارید. اما باید بدانید که مشکل در وردپرس به این سادگی نیست. برای اینکه بتوانید از تم های وردپرس استفاده کنید، باید نحوه کار با ویرایشگر WYSIWYG را بدانید.

از طرف دیگر، باید در مورد صفحه سازهای گرافیکی اطلاعات داشته باشید و نحوه نصب آنها را بدانید. درست است، واقعی! در اینجا می توانید تصور کنید که استفاده از سایت سازها راحت تر از وردپرس است. اما اگر به مواردی که در نصب وردپرس اشاره کردیم دقت کنید، به خوبی می دانید که این دانش در نصب وردپرس باعث موفقیت بیشتر سایت ها می شود و انتظار هر کارفرمایی همین است.

امکان نگهداری سایت

یکی از مواردی که هنگام بررسی و مقایسه سازندگان وب سایت وردپرس باید در نظر داشته باشید، پشتیبانی وب سایت است. با کمک سایت سازان می توانید سایت خود را در کمتر از یک ساعت آپلود کنید. اما بهتر است به این سوال پاسخ دهید که چرا می خواهید وب سایت داشته باشید؟ دلیلش این است که می خواهید محتوا را در سایت قرار دهید و با آن دیده شوید. اما باید بدانید که سایت سازان هیچ برنامه ای برای مدیریت محتوای سایت و نگهداری سایت ندارند و در نتیجه پس از راه اندازی سایت با مشکلات زیادی با سایت سازان مواجه خواهید شد. البته باید بدانید که برخی از شرکت های سایت ساز پشتیبانی ویژه ای از سایت های خود در نظر می گیرند اما این پشتیبانی برای کار گسترده بر روی آنها کافی نیست.

پشتیبانی قدرتمند از سایت های وردپرسی

اگر بخواهیم در مبحث مقایسه سایت سازها با وردپرس در مورد نگهداری سایت صحبت کنیم باید بگوییم که وردپرس قابلیت نگهداری بسیار قوی دارد و می تواند سایت ها را به خوبی نگهداری کند.

سایت‌های وردپرسی می‌توانند با عضویت در انجمن‌ها و سایت‌های آموزشی پاسخ مناسبی برای سوالات خود پیدا کنند. همچنین اگر قالب وردپرس یا افزونه آن را از مراکز معتبر تهیه کنید; حامیان این مرکز می توانند شما را معرفی کنند. برخی از افراد فکر می کنند که تعمیر و نگهداری سایت مشکل بزرگی نیست، اما زمانی که مشکلی در سایت وجود دارد، این سوال مطرح می شود که نگهداری سایت چقدر اهمیت دارد.

طراحی و ظاهر سایت

یکی از مسائلی که هنگام مقایسه سازندگان وب سایت وردپرسی باید با آن دست و پنجه نرم کنیم، طراحی و ظاهر سایت است. بهتر است بدانید سایت سازها قالب های پیش فرض آماده ای دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. تنوعی که در سایت سازها می بینید به تنوع و خلاقیت آن شرکت بستگی دارد که در بیشتر موارد به چند ده دمو بیشتر نمی رسد. این مشکل تا حد زیادی شما را محدود می کند و نمی توانید به آنچه می خواهید برسید.

اما باید بدانید که وردپرس هزاران قالب دارد که طراحان می توانند بر اساس نوع وب سایت آن ها را انتخاب کنند. زمانی که می خواهید از قالب وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنید، ابتدا باید موضوع وب سایت را مشخص کنید. مثلاً می خواهید یک فروشگاه موبایل ایجاد کنید یا می خواهید یک سایت آرایشگاه داشته باشید! همه این موارد می تواند به شما در انتخاب بهترین تم از بین هزاران قالب وردپرس کمک کند. حتی اگر شرکت بزرگی هستید که به دنبال راه اندازی سایت خود هستید، می توانید قالبی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. در نظر داشته باشید که پوسته وردپرس خود را باید از یک مرکز معتبر خریداری کنید تا از گارانتی چند ماهه تا یک ساله بهره مند شوید.

قیمت توسعه سایت

یکی از مهمترین مواردی که هنگام بررسی و مقایسه سازندگان وب سایت وردپرس مطرح می شود، هزینه طراحی وب سایت است. به طور معمول، سازندگان وب سایت، بخشی از هاست خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند یا هزینه کمی را دریافت می کنند. با توجه به اینکه گزینه های سایت سازان بسیار محدود است، تعجبی ندارد که کارمزد کمی از سوی کارفرما دریافت شود.

وردپرس یک بخش رایگان دارد که می توانید آن را خریداری و استفاده کنید. اما امکانات این قالب ها معمولا محدود است و باید به دنبال نسخه پریمیوم آن باشید. قیمت نسخه پریمیوم بستگی به ویژگی هایی دارد که در قالب وردپرس موجود است. جای تعجب نیست که برای خرید یک قالب وردپرس که دارای ویژگی های زیادی است، باید هزینه خوبی بپردازید. توصیه می شود در هنگام خرید قالب وردپرس دارای امکاناتی مانند فروشگاه و فروش مرحله به مرحله، گالری تصاویر، صفحه ساز، امنیت و سئو، پیام خصوصی باشد. این امکانات می تواند رضایت کاربران شما را جلب کند و در نتیجه موفقیت های زیادی کسب کنید.

فن آوری

یکی از مسائلی که هنگام مقایسه سازندگان وب سایت وردپرس بسیار مهم است، تکنولوژی مدرن است. باید بدانید که دنیای برنامه نویسی مدام در حال پیشرفت است و با معرفی برنامه های مختلف دنیا را غافلگیر می کند. کسانی که می خواهند سایت خود را با آخرین فناوری ها ارتقا دهند باید از قالب های وردپرس استفاده کنند. اما سایت سازان محدود هستند و هرگز با علم و فناوری روز جلو نمی روند. این مشکل باعث پیشرفت سایت شما می شود.

امنیت

امنیت یکی از مسائلی است که در دنیای اینترنت وجود دارد و یکی از حقوق اولیه کاربرانی است که وارد سایت شما می شوند. این سوال در هنگام مقایسه سازندگان وب سایت وردپرس به شکل مهمی مطرح می شود. بهتر است بدانید که امنیت سایت های وردپرسی بسیار بالاست و می توانید بستری امن برای کاربران خود ایجاد کنید. اما سازندگان سایت پلت فرم امنی ندارند و مشکلات امنیتی خاصی ممکن است در هر زمانی در سایت شما رخ دهد.

سئو دوستانه

پس از راه اندازی سایت یکی از مشکلاتی که به وجود می آید رشد سایت بر اساس الگوریتم های گوگل می باشد. تا زمانی که سایت شما توسط ربات های گوگل شناسایی نشود، نمی توانید موفق باشید. بر این اساس باید به دنبال سایت هایی باشید که بر اساس الگوریتم های گوگل ساخته شده اند. این مشکل هنگام مقایسه سازندگان سایت با وردپرس رخ می دهد. بهتر است بدانید که با نصب افزونه Yost در سایت وردپرسی خود می توانید محتوای خود را بر اساس الگوریتم های گوگل تبلیغ کنید. اما این قالب در سایت سازها وجود ندارد و سئو پسند نیستند.

آخرین کلمه

تا اینجا سعی کردیم نکات مهمی در مورد مقایسه سایت سازهای وردپرسی به شما ارائه کنیم. وب سایت سازها انعطاف بالایی ندارند و امکاناتشان بالا نیست. اما سایت های وردپرسی بسیار منعطف هستند و می توان از آنها به خوبی استفاده کرد. این موضوع هنگام استفاده از سایت سازها یا وردپرس بسیار مهم است. بهتر است قالب هایی را انتخاب کنید که بر اساس آخرین تکنولوژی ها چیده شده باشند و بتوانند امکانات گسترده ای را برای راه اندازی سایت در اختیار شما قرار دهند. این به رشد سایت شما کمک می کند.