You are currently viewing معرفی بهترین سرویس آمارگیری سایت

معرفی بهترین سرویس آمارگیری سایت


بارگذاری…

شما برای اینکه بتوانید در کسب و کار آنلاین خود موفق باشید، نیاز دارید تا یکسری گزارشات و آمارها را به دست بیاورید. آمار وب سایت فرآیند جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده ها برای درک واقعی و افزایش استفاده از وب می باشد و به شما کمک می کند تا درک بهتری از سایت خود داشته باشید. هم اکنون بسیاری از ابزارها وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید آمارهای مختلفی را از وب سایت خود کسب کنید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین سرویس آمارگیری سایت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

منظور از ابزارهای تحلیل وب چیست؟

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب پلتفرم ها و نرم افزارهایی هستند که داده ها و بازدید های کاربر را در وب سایت شما جمع آوری و به شما نشان می دهد. بسته به نوع ابزار، آنها داده ها را به گونه ای متفاوت ترتیب می دهند تا به شما کمک کنند تا متوجه شوید بازدیدکنندگان چه کاری در سایت شما انجام می دهند. سپس این اطلاعات به شما کمک می کند تا بهتر برای گسترش کسب و کار خود تصمیم گیری کنید.

بهترین سرویس های آمارگیری سایت

خوشبختانه سروریس های مختلفی هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی وجود دارند که می توانید از آنها برای به دست آوردن آمارهای مختلف در سایتتان استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با بهترین ابزارهای آمارگیری سایت آشنا کنیم.

  1. سرویس Google Analytics
  2. سرویس MonsterInsights
  3. سرویس Jetpack
  4. سرویس Statcounter
  5. سرویس HubSpot
  6. سرویس Mixpanel
  7. سرویس Google Search Console
  8. سرویس Hotjar
  9. سرویس SimilarWeb
  10. سرویس Kissmetrics
  11. سرویس PageSpeed
  12. سرویس Chartbeat
  13. سرویس Matomo

در ادامه توضیحاتی در خصوص هریک از این ابزارها در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. امیدوارم تا انتهای این آموزش مارو همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: محتوای ستونی یا pillar content چیست؟

 

1- سرویس Google Analytics | بهترین ابزار آمارگیری سایت

گوگل آنالیتیکس، یکی از معروف ترین و پرکاربردترین ابزارهای تجزیه و تحلیل آنلاین رایگان است که ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که برای بسیاری از انواع وب سایت ها ارزشمند می باشد. با استفاده از یک رابط کاربری ساده و آسان، شما می ‌توانید منبع ترافیک آنلاین، تعداد، فعالیت در سایت، تعداد کلیک‌ها، تبدیل‌ها و موارد دیگر را مشاهده و بررسی کنید. این ابزار نه تنها آمارهای مختلفی در خصوص وب سایت شما ارائه می دهد، بلکه توصیه هایی نیز در مورد چگونگی بهبود نرخ تعامل و بهینه سازی سایت خود برای قرارگیری بهتر در موتورهای جستجو ارائه می دهد. این ها پیشنهاداتی هستند که برای بهبود عملکرد وب سایت، مدیریت محتوا، به دست آوردن بینش در مورد رفتار بازدیدکنندگان و …. استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سرویس ‌های چت آنلاین

2- سرویس MonsterInsights | بهترین سرویس آمارگیری سایت

اگر کاربر وردپرس و گوگل آنالیتیکس هستید، ابزار MonsterInsights نیز می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. در واقع این ابزار مختص ابزار گوگل آنالیتیکس می باشد و به شما این امکان را می دهد تا به راحتی سایت وردپرس خود را با گوگل آنالیتیکس متصل کنید. بنابراین می توانید تمام داده هایی را که بیشترین اهمیت را دارند در داشبورد وردپرس خود مشاهده نمائید.

3- سرویس Jetpack | بهترین سرویس های آمارگیری سایت

افزونه Jetpack امکان تجزیه و تحلیل اولیه وب و سایر عملکردها را ارائه می دهد و طراحی کاربرپسند آن استفاده از آن را برای تمامی کاربران ساده می کند. با استفاده از این ابزار حرفه ای شما می توانید اطلاعات مختلفی همچون: کل بازدیدهای پست‌های خاص، صفحات محبوب، ردیابی کلمات کلیدی، ردیابی اشتراک‌ها، مکان بازدیدکنندگان، فعالیت در سایت و موارد دیگر را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف گزینه تغییر زبان در صفحه ورود وردپرس

 

4- سرویس Statcounter | معرفی بهترین آمارگیر های سایت

این یکی دیگر از ابزارهای آمارگیر وب سایت است که به شما در افزایش ترافیک اینترنت، تولید سرنخ فروش و شناسایی بازدیدکننده های فیک کمک می کند. همچنین می ‌توانید آن را به گونه ای پیکربندی کنید که هر هفته خلاصه‌های شخصی‌شده را از طریق ایمیل برای شما ارسال کند تا بتوانید یک نمای کلی از نحوه پیشرفت خود در کارهای در اختیار داشته باشید. برخی از قابلیت ها و ویژگی های این ابزار عبارت است از: شمارنده غیرقابل شناسایی، ردیابی فعالیت بازدیدکنندگان قبل و بعد از مشاهده وب سایت شما، نقشه های حرارتی، تجزیه و تحلیل موتورهای جستجوگر، اشتراک گذاری دسترسی و…

 

5- سرویس HubSpot | بهترین ابزارهای آمارگیری سایت

این سروریس مجموعه کاملی از ابزارهای بازاریابی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به بهبود پیشرفت کسب و کارشما کمک کند. برخی از قابلیت های این ابزار شامل: بازاریابی، تجزیه و تحلیل، بازاریابی ایمیلی، چت زنده، صفحات فرود و موارد دیگر می باشد.

 

6- سرویس Mixpanel | بهترین ابزارهای آمارگیری وبسایت ها

Mixpanel یک آمارگیر حرفه ای مبتنی بر محصول است که به طور خاص برای وب سایت های فروشگاهی ساخته شده است. با استفاده از این ابزارمی ‌توانید اطلاعات مختلفی را در خصوص مشتریان خود و اینکه بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند، آنها چه رفتارهایی در فروشگاه انجام می دهند و… کسب کنید. همچنین می توانید با چند کلیک قیف بسازید و به راحتی نرخ تبدیل را تجزیه و تحلیل کنید.

7- سرویس Google Search Console | بهترین ابزار آمارگیری سایت

گوگل سرچ کنسول یک ابزار تجزیه و تحلیل وب عالی و رایگان است که برای بررسی عملکرد وب سایت خود در موتور جستجوی گوگل، به علاوه مشاهده بک لینک های خود، هدایت گوگل به نقشه سایت و موارد دیگر استفاده می شود. این ابزار امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال می توانید مشاهده کنید که چه تعداد بازدیدکننده در ماه های گذشته داشته اید، می توانید تعداد کلیک های انجام شده را مشاهده کنید، می توانید مشاهده کنید که کدام صفحات بیشتری جستجو را داشته اند و بسیاری از موار دیگر.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا برای فروشگاه اینترنتی

8- سرویس Hotjar | بهترین سرویس آمارگیری وبسایت

این یک ابزار نقشه حرارتی است که می تواند به شما نشان دهد که بازدیدکنندگان شما چقدر در صفحات شما اسکرول می کنند و کجا کلیک می کنند. همچنین می تواند بازخورد بازدیدکنندگان شما را در مورد تجربه آنها در سایت شما جمع آوری کند.

9- سرویس SimilarWeb | بهترین سرویس آمارگیری سایت

آیا می خواهید از رقبای خود مطلع شوید؟ این ابزار به شما این امکان را می دهد تا به سادگی هر سایت یا برنامه ای را متصل کرده و سپس بینش ترافیک و عملکرد را به دست آورید و با سایت های دیگر مقایسه کنید. در واقع؛ می توانید رتبه جهانی وب سایت، رتبه ملی، رتبه دسته بندی و بازدیدکنندگان را بر اساس کشور پس از وارد کردن آدرس آن بررسی کنید. همچنین می‌ توانید مجموع بازدیدکنندگان دسک ‌تاپ و تلفن همراه را در شش ماه گذشته، به تفکیک زمان در سایت، صفحات در هر بازدید، و نرخ پرش تقسیم ‌بندی و مشاهده کنید.

10- سرویس Kissmetrics | بهترین سرویس های آمارگیری سایت

این یک ابزار تجزیه و تحلیل وب برای شرکت های فروشگاهی است که به جای بازدیدهای ناشناس بر روی کاربران و تعامل آنها با سایت شما تمرکز می کند. این ابزار به شما کمک می کند تا بینشی در مورد نحوه استفاده مشتریان از وب سایت برای خرید کسب کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی پلتفرم رایچت و قابلیت های سرویس گفتگوی آنلاین رایچت

11- سرویس PageSpeed | معرفی بهترین آمارگیر های سایت

PageSpeed یک ابزار رایگان گوگل است که به شما این امکان را می دهد تا سرعت بارگیری (یا کندی) وب سایت های خود را بررسی کنید. همانطور که می دانید سرعت یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت و جذب مشتریان محسوب می شود. بنابراین باید به صورت مداوم آن را بررسی کنید.

 

12- سرویس Chartbeat | بهترین ابزارهای آمارگیری سایت

Chartbeat یک مجموعه نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل محتوای ناشر است. این می تواند به شرکت های رسانه ای در شناسایی موضوعات و مطالبی که در بین مخاطبانشان محبوب است کمک کند. بعد از اینکه محتوای خود را تولید کردید، می توانید از این ابزار برای آزمایش سرفصل ها و تصاویر و همچنین اجرای بهینه سازی در صفحه استفاده کنید. این می تواند به افزایش تعامل و تبدیل خوانندگان معمولی به خوانندگان متعهد کمک کند.

 

13- سرویس Matomo | بهترین سرویس های آمارگیری سایت

Matomo یکی دیگر از بهترین ابزارهای آمارگیری وبسایت ها  و یک ابزار اندازه گیری ترافیک صفحه وب و رفتار کاربر می باشد. این راه حل منبع باز ممکن است بر روی سرور شما یا در یک نصب وردپرس میزبانی شود. این به شما کمک می کند تا اطلاعات مختلفی را بررسی کنید. این ابزار همچنین دارای گزینه های گزارش فروشگاهی است که به شما امکان می دهد فعالیت ها و منابع ترافیک خاصی را که منجر به تراکنش های موفق می شوند مشخص کنید.

 

سوالات متداول

سرویس آمارگیری سایت چیست؟

سرویس های آمارگیری سایت نرم افزارهایی هستند که داده ها و بازدید های کاربر را در وب سایت شما جمع آوری و به شما نشان می دهند که شما می توانید از آنها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

بهترین سرویس آمارگیری سایت کدام است؟

سرویس های آمارگیری مختلفی وجود دارند که برخی از بهترین عبارت هستند از: گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول، اسماش، سیمیلاروب و…

بیشتر بخوانید: بهترین DNS های رایگان و پرسرعت 2022 برای ایران؛ 17 دی ان اس سریع

جمع بندی: معرفی بهترین آمارگیر های سایت

با استفاده از ابزارهای آمارگیری سایت می توانید اطلاعات مختلفی را همچون تعداد بازدیدکنندگان، نرخ کلیک ها، گزارشات فروش و… را کسب کنید. بعد از به دست آوردن این اطلاعات قطعاً می توانید بهتر روی گسترش کسب و کار خود کار کنید. ما در این مطلب 13 مورد از بهترین سرویس های آمارگیری سایت را جمع آوری و در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: monsterinsights