You are currently viewing مراحل طراحی وب سایت وردپرس ❤️ Websoft 3

مراحل طراحی وب سایت وردپرس ❤️ Websoft 3


مراحل طراحی سایت وردپرسی این آموزش به روشی آسان در 4 مرحله توضیح می دهد. اگر قصد دارید یک سایت وردپرسی راه اندازی کنید، با انجام این مراحل می توانید سایت خود را در کمتر از یک ساعت راه اندازی کنید. همچنین بسیاری از نکات مهمی که باید پس از راه اندازی سایت انجام دهید ذکر شده است. بنابراین برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای، مراحل طراحی سایت وردپرسی تا انتها دنبال کنید.

چرا وردپرس؟

امروزه وردپرس اولین گزینه و انتخاب اکثر افراد برای ایجاد وب سایت است. زیرا این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند می تواند شما را در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به کدنویسی صاحب وب سایت خود کند.

علاوه بر این، صفحه سازهای قدرتمند امروزی مانند Elementor به شما این امکان را می دهند که با کشیدن و رها کردن عناصر مورد نظر در صفحه، سایتی را به دلخواه خود ایجاد کنید. علاوه بر این، افزونه های مختلف ایجاد شده برای وردپرس تقریباً هر نیازی را که ممکن است داشته باشید برآورده می کند.

برخی از دلایل محبوبیت وردپرس در زیر آورده شده است:

  • راه اندازی سایت رایگان، سریع و آسان
  • امکان شروع هر نوع کسب و کار (شخصی، شرکتی، فروشگاهی و …)
  • امکان ایجاد صفحات سفارشی بدون کدنویسی
  • بهینه شده برای موتورهای جستجو
  • و…

مراحل طراحی سایت وردپرسی

اگر مراحل طراحی سایت وردپرسی آموزش زیر را دنبال کنید، می توانید در پایان آموزش یک سایت برای خود داشته باشید. اما در نظر داشته باشید که در این آموزش فقط یاد خواهید گرفت که چگونه یک وب سایت را به ساده ترین شکل ممکن راه اندازی کنید و به معنای یادگیری طراحی سایت نیست. برای یادگیری، باید موضوعات بیشتری مانند آموزش کار با وردپرس، یادگیری کار با قالب های آماده، یادگیری استفاده از صفحه ساز Elementor، یادگیری کار با فروشگاه ساز ووکامرس و غیره را یاد بگیرید که زمان بیشتری می برد. می توانید در مورد آن مقاله بنویسید. یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ به این نگاه کن

مرحله اول: خرید دامنه و هاست

اولین مراحل ساخت سایت با وردپرس خرید دامنه و هاست. دامنه نام سایت شما و هاست فضایی است که سایت خود را در آن مدیریت می کنید. در واقع اطلاعات و فایل های سایت شما در هاست ذخیره می شود

دامنه: ابتدا باید یک نام برای سایت خود انتخاب کنید. لطفا توجه داشته باشید که این نام، هویت و برند شماست و در آینده قابل تغییر نیست. بنابراین نام منحصر به فردی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کار شما باشد.

میزبان: پس از انتخاب نام، به فضایی در اینترنت نیاز دارید که بتوانید سایت خود را در آن راه اندازی کنید، به این فضاها هاست می گویند. مقدار فضای مورد نیاز شما بستگی به اندازه کسب و کار شما دارد، اما من پیشنهاد می کنم برای شروع یک هاست اولیه با حداقل فضا تهیه کنید و با رشد سایت خود به تدریج هاست خود را ارتقا دهید.

سایت های زیادی در اینترنت برای خرید هاست و دامنه وجود دارد که با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید یکی از آنها را برای هاست خود انتخاب کنید. فقط ترجیحا هاست و دامنه را با هم از یک شرکت بگیرید تا ارتباط این دو تنظیمات به صورت پیش فرض برقرار شود. با یک دنباله مراحل طراحی سایت وردپرسی همراه باشید

مرحله دوم: یک قالب وردپرس خریداری کنید

پس از خرید هاست و دامنه، باید انتخاب کنید که سایت شما چگونه خواهد بود؟ برای به دست آوردن ظاهری که می خواهید، باید قالبی را خریداری کنید که مطابق با نیاز و سلیقه شما باشد. برای خرید قالب می توانید به سایت هایی مانند راست چین، ژاکت، ابزار وردپرس و … مراجعه کنید. صدها قالب با ظاهر و ویژگی های مختلف در این سایت ها وجود دارد که با فیلتر کردن می توانید آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید و یک قالب زیبا برای خود خریداری کنید.

مرحله سوم: قالب میزبان را نصب کنید

در این بخش شما 2 انتخاب دارید. 1- قالبی که خریداری کرده اید را می توانید به صورت بسته نصبی در مدت 5 دقیقه بر روی هاست خود نصب کنید تا سایتی دقیقاً مانند دمو قالبی که خریداری کرده اید داشته باشید. می توانید برای آن تمرین کنید نصب آسان بسته نصبی وردپرس در 5 دقیقه 2- یا وردپرس را جداگانه روی هاست نصب کنید و قالب آماده خود را در وردپرس خود نصب کنید و از ابتدا شروع به طراحی صفحات و ایجاد محتوای سایت کنید.

مرحله چهارم: تبریک! سایت شما راه اندازی شد…

پس از نصب قالب میزبان، مراحل ساخت سایت با وردپرس تمام است و شما آماده مشاهده و مدیریت سایت خود هستید. برای ورود به بخش مدیریت، کافی است کلمه wp-admin/ را در انتهای نام دامنه خود تایپ کنید (به عنوان مثال: websoft3.com/wp-admin). قسمت کنترل شما چیزی شبیه به تصویر زیر است که در قسمت های مختلف بعدی به آن خواهیم پرداخت.

لازم….! فراموش نکنید که پس از راه اندازی سایت این کار را انجام دهید

تا حالا مراحل طراحی سایت وردپرسی آماده. هنگامی که سایت خود را راه اندازی کردید، قبل از انجام هر کاری حتما موارد زیر را انجام دهید. این کارها بسیار ضروری هستند و حتما انجامشان دهید و یا نادیده بگیرید.

1- سایت را از موتورهای جستجو ببندید

وقتی برای اولین بار سایت را راه اندازی می کنید، تمام عناصر و نوشته های آن در قالب پیش فرض قرار دارند. بنابراین، موتورهای جستجو تا زمانی که همه چیز را سفارشی نکنید، نباید از سایت شما بازدید کنند (زیرا در این صورت آن را یک سایت بی اهمیت در نظر می گیرند که نیازهای کاربر را برآورده نمی کند).

برای بستن سایت از دید موتورهای جستجو، به Settings > Reading رفته و گزینه Ask engines search to not check the content of the site را علامت بزنید. البته فراموش نکنید که بعد از تهیه سایت تیک این گزینه را بردارید تا صفحات سایت شما توسط گوگل ایندکس شوند.

2- عنوان و ارائه سایت

عنوان نشان دهنده هویت و برند شماست. همچنین باید در چند کلمه رسالت خود را بیان کنید و به مخاطب و گوگل بگویید که هدفتان چیست.

برای این کار به Settings > General رفته و فیلدهای مربوطه را پر کنید.

نکته: علاوه بر این، در این بخش می توانید تنظیمات دیگری مانند تنظیمات محلی را انجام دهید یا به کاربران اجازه ثبت نام در سایت را بدهید.

3- تعریف ساختار پیوند یکتا

لینک منحصر به فرد آدرس سایت شما است که در مرورگر نمایش داده می شود. برای اکثر سایت ها، بهینه ترین حالت ممکن تنظیم این عنصر روی نام متن است. بنابراین، به عنوان مثال، زمانی که شما مقاله ای با عنوان می نویسیدآموزش وردپرس“شما منتشر می کنید، آدرس در مرورگر “WordPress training/websoft3.com” خواهد بود، که گوگل این ساختار را به خوبی درک می کند.

این را می توان از تنظیمات > پیوندهای منحصر به فرد کنترل کرد.

آشنایی با قسمت های مختلف کنترل پنل

پس از پایان مراحل طراحی سایت وردپرسی و برای انجام موارد لازم ذکر شده در بالا، باید سایت خود را کاملا شخصی سازی کنید تا کاربران بتوانند سایت صحیح را ببینند. تمامی قسمت هایی که در سایت شما قرار دارند و برای عموم قابل مشاهده هستند از کنترل پنل قابل کنترل هستند. مخاطبان مواردی مانند صفحات (مانند صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، وبلاگ، فروشگاه و غیره)، وبلاگ و مقالات، محصولات و غیره را می بینند و در زیر به طور مختصر نحوه مدیریت این قسمت ها را مورد بحث قرار می دهیم.

حتما این پست را ببینید: درآمد از طراحی وب سایت وردپرس

انتشارات

در این قسمت می توانید هر چیزی را بنویسید و منتشر کنید تا مخاطبان سایت شما از آن استفاده کنند. وبلاگ ها، مقالات، آموزش ها و هر چیزی که می خواهید با کاربران خود به اشتراک بگذارید بنویسید.

رسانه ها:

این قسمت عکس هایی را که می خواهید در قسمت های مختلف (مقالات، برگه ها، محصولات و غیره) استفاده کنید بارگذاری می کند.

برگها:

بخش ها یا صفحات شامل صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، خرید و غیره است. شما می توانید برگه ها را مانند پست ها مطابق با نیاز خود ایجاد یا ویرایش کنید تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

نظرات:

اگر به مخاطبان خود اجازه داده اید که در مورد مقالات، محصولات و غیره شما نظر دهند، می توانید آن نظرات را از این بخش مدیریت کنید.

نمایش:

در این قسمت می توانید قسمت های مهمی مانند لیست سایت یا منوها، فایل های اجرایی و سایدبار را کنترل کنید.

پلاگین ها:

اگر می خواهید قابلیت هایی را به سایت خود اضافه کنید، باید یک افزونه در سایت خود نصب کنید. به عنوان مثال، برای اینکه سایت خود را به یک فروشگاه تبدیل کنید و محصولات را برای فروش قرار دهید، می توانید افزونه WooCommerce را نصب کنید.

کاربران

مدیران سایت، نویسندگان و هرکسی که در سایت ثبت نام می کند از این قسمت قابل مشاهده و کنترل است.

آموزش طراحی سایت وردپرس به صورت ویدیویی

دنیای وردپرس بسیار گسترده است و نمی توان با نوشتن مقاله به همه جزئیات پرداخت. اگر می خواهید او را به صورت حرفه ای بیشتر بشناسید، دوره را پیشنهاد می کنم آموزش وردپرس به این نگاه کن این دوره به صورت رایگان برای شما آماده شده است و تمامی مراحل راه اندازی و مدیریت وردپرس را به صورت ویدئویی به شما آموزش می دهد.