You are currently viewing محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content چیست؟

محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content چیست؟


بارگذاری…

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می توانید از آن برای استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟ به زبان ساده، محتوای سبز محتوایی است که ارتباط خود را با کاربران حفظ می‌کند و مدت‌ها پس از اولین انتشار به افزایش ترافیک ادامه می‌دهد. در واقع محتوای همیشه سبز هر چیزی است که برای وب سایت، وبلاگ یا رسانه های اجتماعی خود ایجاد می کنید که در طول زمان مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با ویژگی‌های محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content چیست به صورت کامل آشنا کنیم.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز هر چیزی است که برای وب‌سایت، وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد می‌کنید و همیشه مورد بازدید کاربران قرار می گیرد. در واقع محتوای همیشه سبز محتوای بهینه شده برای جستجو است که به طور مداوم مرتبط است و برای خوانندگان در مدت زمان طولانی همیشه به روز می ماند. فرقی نمی کند که شما چه تاریخی محتوا را منتشر کرده اید، در هر صورت آن محتوا همیشه کاربران زیادی را به سمت سایت شما می کشاند و باعث می شود که ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: وردپرس یا جوملا؛ کدام CMS بهتر است؟ 

چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟

شرکت‌ها از راهنماهای گام به گام، آموزش‌ها، ویدئوها، روش‌ها، چک ‌لیست‌ها و پادکست‌ها برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها استفاده می‌کنند تا ترافیک وب‌سایت‌های خود را افزایش و در نتیجه اعتبار و فروش خود را بالا ببرند. با این حال، نوشتن مقالات معمولی که با واقعیت های یک زمان خاص مطابقت دارند، نمی تواند موفقیت آینده یک تجارت را تضمین کند. توانایی یک بازاریاب برای نوشتن پست های وبلاگی که همیشه مورد تقاضا خواهد بود.

با انتشار محتوای ارزشمند و جذاب، کسب و کارها می توانند نرخ پرش وب سایت خود را کاهش و فروش خود را افزایش دهند. استفاده از کلمات کلیدی و لینک ها همچنین به شرکت ها این امکان را می دهد تا از استراتژی سئوی خود حمایت کنند و در پیشرو باقی بمانند.

  • بهبود سئو سریعتر: از آنجایی که موضوعات همیشه سبز اغلب جستجو می شوند، محتوای شما احتمالاً به سرعت در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود و اگر کیفیت بالایی داشته باشد در نتایج رشد خواهد کرد و ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت می کنید.
  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید: محتوای همیشه سبز باعث می شود که کاربران بیشتری سایت و محتوای شما را مشاهده و به شما مراجعه کنند.
  • سرنخ تولید می کند: با نشان دادن تخصص خود از طریق انتشار محتوای همیشه سبز مرتبط، می توانید بازدیدکنندگان وب سایت خود را که هنوز محصول یا خدمات شما را امتحان نکرده اند تشویق کنید تا این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: لید (Lead) یا سرنخ چیست؟ راه های ایجاد لید با کیفیت چیست؟

مزایا و ارزش محتوای همیشه سبز یا محتوای اورگرین

استفاده از مقالات با کیفیت که با اصول کلیدی سئو مطابقت دارند، برای کسب و کار شما می تواند بسیار ارزشمند باشد. محتوای همیشه سبز دارای مزیت های مختلفی است که برخی از آنها عبارت هستند از:

  • رتبه بندی جستجوی بالا
  • افزایش ترافیک سایت
  • ارائه ارزش بیشتر برای بازدیدکنندگان
  • بک لینک بیشتر
  • وفاداری مشتری

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content

حال که می دانید منظور از محتوای سبز چیست، باید نحوه نوشتن آن را نیز یاد بیگرید. در اینجا چند نکته خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبز وجود دارد که به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  • کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید: قبلاً به طور خلاصه اشاره کردیم که کلمات کلیدی می تواند به بهبود سئوی سایت کمک کند. پس در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق و در محتواهای خود از آنها استفاده کنید.
  • بهینه سازی برای سئو: هنگامی که کلمات کلیدی خود را پیدا می کنید، استفاده از بهترین شیوه های سئو را برای بهینه سازی در صفحه فراموش نکنید. متن جایگزین را به تصاویر اضافه و کلمه کلیدی را در عنوان، آدرس و در سراسر متن قرار دهید. همچنین باید مقالات همیشه سبز مرتبط را به یکدیگر لینک داده شوند تا رتبه بندی سئو را بهبود ببخشید.
  • برای مبتدیان بنویسید: ممکن است نیاز داشته باشید که تخصص خود را به اشتراک بگذارید، اما این کار را به گونه ای انجام دهید که برای مبتدیان پاسخگو باشد. به احتمال زیاد کارشناسان در مورد موضوعات گسترده جستجو نمی کنند و شما می خواهید محتوای همیشه سبز را برای مخاطبان بزرگ و تکراری تولید کنید.
  • از زبان بیش از حد فنی اجتناب کنید: همانند یادداشت قبلی، مبتدیان اغلب زبان بیش از حد فنی را درک نمی کنند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از استفاده از آن اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: شوک محتوایی چیست + راه‌های مقابله با شوک محتوا (Content Shock) 

نحوه ایجاد محتوای همیشه سبز

برای اینکه بتوانید یک محتوای سبز ایجاد کنید، نکات و مراحلی وجود دارد که در ادامه مطلب به آنها می پردازیم:

1- آنچه را که مخاطبان شما می خواهند بدانند را پیدا کنید

محتوای همیشه سبز حول کلمات کلیدی می چرخد. در نظر بگیرید که کدام موضوعات مرتبط با فروشگاه یا برند شما هستند و چگونه می توانند به مخاطبان شما کمک کنند. همچنین متوجه شوید که مخاطبان شما در سایت شما بیشتر به دنبال چه موضوعاتی هستند، سپس آن موضوعات را دسته بندی و برای هریک از موضوعات کلمات کلیدی خاص و منحصربفردی را مشخص کنید.

2- محتوایی ایجاد کنید که با کلمه کلیدی مرتبط باشد

وقتی کسی مقاله شما را می خواند یا تصویر اجتماعی شما را پیدا می کند، باید دقیقاً آنچه را که برای حل مشکل خود نیاز دارد را پیدا کند. در غیر این صورت ممکن است سایت شما را ترک کند. این به آنها کمک می کند تا اعتماد خود را به برند شما جلب کنند و آنها را تشویق به بازدید مجدد نمایند. همچنین، از ذکر زمان یا تاریخ هایی که محتوای شما را به یک دوره زمانی خاص پین می کند، خودداری کنید.

3- مطالب خود را مجدداً بازبینی کنید تا پس از انتشار، به روز شوند

بعد از انتشار محتوا و به روزرسانی آن ممکن است کاربران زیادی برای خواندن آن به سایت شما وارد شوند. همیشه سعی کنید محتوای خود را به روز کنید، زیرا آپدیت شدن محتوا باعث می شود که کاربران بیشتری برای خواندن آن به سایت شما مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: تکنیک‌ها و اهمیت داستان سرایی در بازاریابی محتوایی و فروش

سوالات متداول

هدف از تولید محتوای سبز چیست؟

مهم ترین هدف از تولید محتوای همیشه سبز افزایش ترافیک، بهبود برند و رسیدن به فروش بیشتر می باشد.

جمع‌بندی

محتوای همیشه سبز اصطلاحی است که توسط بازاریابان دیجیتال به منظور توصیف محتوایی که همیشه مورد توجه خوانندگان خواهد بود استفاده می شود. این اصطلاح به عنوان اشاره کردن به درختان همیشه سبز ایجاد شد که برگ های خود را در تمام طول سال حفظ می کنند. محتوای همیشه سبز حاوی اطلاعاتی است که در مدت زمان طولانی مرتبط باقی می ماند و تا مدت ها پس از انتشار، ترافیک را افزایش می دهد. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.