You are currently viewing مابه التفاوت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد ماه پرداخت می شود

مابه التفاوت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد ماه پرداخت می شود


در ادامه جدول اضافی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت 1403 را مشاهده می کنید شایان ذکر است که این جدول مختص کارکنان تامین اجتماعی نیست و شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می شود.

براساس اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اجرایی می شود و مابه التفاوت آن در خرداد ماه پرداخت می شود.

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1403

هر ساله در فروردین ماه افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی محاسبه می شود که با توجه به افزایش 35 درصدی حقوق کارگران، مستمری مستمری بگیران نیز به میزان آن افزایش می یابد.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: هر ساله محاسبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می شود و امسال نیز همین روند ادامه خواهد داشت و با توجه به افزایش 35 درصدی دستمزد کارکنان سازمان تامین اجتماعی. کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش خواهد یافت.

به گفته حسن ایزدان، بازرس مرکز مستمری بگیران بیمه اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع ضوابط خاص آن است و ممکن است بیش از افزایش دستمزد کارگران شاغل مصوب شورای عالی کار باشد. / روز جدید

یکسان سازی حقوق بازنشستگان قبل از اعدام

در روزهای پایانی دی ماه سال گذشته سخنگوی شورای نگهبان همسان سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کرد.

بر اساس اعلام شورای نگهبان، مصوبه برنامه هفتم توسعه مبنی بر تناسب حقوق بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی به رسمیت شناخته نشده است و بر این اساس مستمری بگیران باید 90 درصد حقوق بازنشستگان را دریافت کنند. کارگران ظرف 3 سال این خبر بارقه امیدی را در دل بازنشستگان می تاباند اما حواشی مستمری بازنشستگان در سال های اخیر به پایان نرسیده است، معضل برقراری مستمری بازنشستگان که بیش از 5 دهه از عمر آن می گذرد اعتراض آنها را برانگیخت. بسیاری از بازنشستگان به این ارقام معترض بودند و معتقد بودند که باید به تاخیر در بازنشستگی رسیدگی شود.

با پیگیری مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش های اساسی پیش روی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ تاخیرهای بعضا چند ماهه در صدور حکم بازنشستگی مستمری بگیران کشور که ناشی از عدم ارسال مدارک از سوی موسسات بود، رفع شد.

زمان افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان اعلام شد

بر این اساس در بخشنامه صندوق بازنشستگی کشوری مقرر شد کلیه واحدهای تابعه و ادارات استانی در صورت وجود نقص در مدارک مستمری بگیران، در صورتی که ایرادات مربوط به مواردی از جمله؛ تاخیر در انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات خدمت و اشتباه در زمان معافیت از کسر سنوات، به مدت چهار ماه و به میزان 75 درصد از میانگین حقوق و پاداش مشمول انصراف. کسورات بازنشستگی در دو سال آخر کار به نسبت سنوات خدمت به عنوان انتقال موقت به بازنشسته پرداخت می شود.

با این اقدام مشکل تاخیر پنجاه ساله برقراری حقوق بازنشستگان در کشور که با اعتراض شدید بازنشستگان مهربان مواجه شده بود، حل شد.

همچنین در راستای اعتراض مستمری بگیران کشور مبنی بر عدم ارسال به موقع پرونده خدمت کارکنان توسط برخی دستگاه های اجرایی قبل از صدور حکم بازنشستگی از سوی مرجع مربوطه؛ با اقدامات بعدی سازمان بازرسی کل کشور، بازنگری موضوع توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامه ای خطاب به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره زمان افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: افزایش دستمزد از اردیبهشت ماه برای مستمری بگیران و بازنشستگان اعمال می شود و مابه التفاوت فروردین تا خرداد به این افراد پرداخت می شود.

وی افزود: افزایش حقوق بازنشستگان بیمه هنوز به طور دقیق و نهایی مشخص نشده است و این افزایش با نحوه پرداخت مستمری بگیران کشوری و صندوق بازنشستگی متفاوت است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه چارچوب سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و پس از تصویب هیات وزیران اجرایی می شود، گفت: مابه التفاوت پرداختی به بازنشستگان در فروردین ماه به حساب بازنشستگان واریز می شود. حساب بازنشستگان در خرداد

منبع: آکونگار