You are currently viewing لیست افزایش اولیه حقوق مستمری بگیران با همسان سازی منتشر شد!

لیست افزایش اولیه حقوق مستمری بگیران با همسان سازی منتشر شد!


تصحیح حقوق این یکی از مطالبات جدی مستمری بگیران است و باید محقق شود. با 9 هزار میلیارد تومان در صدد رفع مشکلات مستمری بگیران و پرداخت مطالبات آنها هستیم.

وی ادامه داد: در مجموع 9 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 1401 برای این پروژه در نظر گرفته شد و دولت سهام شرکت را به این منظور به صندوق واگذار کرد و در تلاش هستیم با انحلال این سهام تناسب اعمال کنیم.

عباسعلی سلطانی نیا رئیس اتحادیه عالی بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی در اعتراض به تناسب حقوق مستمری بگیران بر اساس قانون تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده 77 قانون تامین اجتماعی اولین مستمری بازنشستگی از مشمولان بازنشسته بیمه ای قانون تامین اجتماعی، تناسب و ضریب حقوق هر یک از مستمری بگیران نسبت به حداقل دستمزد سال تعیین مستمری تعیین می شود. این موضوع دائمی است و باید در مصوبه مجلس تاکید شود که تناسب دائمی است.

و افزود: با این سخنان تایید فرمول 90 درصد مستمری بگیران در صندوق بازنشستگی کشوری ناعادلانه و البته اشتباه است. زیرا حقوق مستمری بگیران از صندوق ملی در یک مرحله به میزان 90 درصد کارمند معادل تعیین می شود که معادل 90 درصد حقوق در آخرین سال سابقه کار فرد بازنشسته می باشد.

سلطانیکیا ادامه داد: به عبارت دیگر حقوق سال آخر کار هر بازنشستگان از محل صندوق ملی 10 درصد کاهش می یابد اما با تصویب مجلس در عمل. حقوق بازنشستگی طبق قانون تامین اجتماعی دو برابر کاهش می یابد. ابتدا طبق ماده 77 قانون دائمی تامین اجتماعی تناسب ثابت و ضریب تناسب ثابت تعیین می شود و حقوق یک ماه اول بازنشستگی معادل حقوق متناسب و میانگین حقوق 2 سال آخر کار می باشد.

سلطانی کیا ادامه داد: در نوبت دوم بر اساس بند دوم الحاقی ماده 29 لایحه برنامه هفتم، دستمزدهای تعیین شده قبلی مجدداً 10 درصد کاهش می یابد. هر مستمری بگیر نسبت به حداقل حقوق از سال تاسیس مستمری دارای ضریب می باشد و حقوق هر مستمری بگیر در تمام دوران بازنشستگی باید بر اساس این نسبت تعیین شود که قانونگذار محترم با ماده 11 مقرر کرده است. 96 قانون بیمه های اجتماعی دائمی.

وی تصریح کرد: متاسفانه مجلس گذشته علیرغم اینکه حقوق بازنشستگان و ضرایب تناسب بر اساس ماده 77 قانون تامین اجتماعی تعیین شده است، فرمول یکسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق ملی تامین اجتماعی را تصویب کرد. از بازنشستگان . عملاً مجدداً بر اساس این مصوبه از همان ماه اول بازنشستگی 10 درصد دیگر از حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی کاسته می شود و این برخلاف حقوق بازنشستگی تعریف شده هر فرد است که طبق ماده 77 تعیین و تناسب شده است. لذا اصلاح مصوبه به استثنای 2 بند الحاقی ماده 29 قانون هفتم برنامه توسعه ضروری است. از اولی حقوق بازنشستگی بر اساس ماده ۷۷ قانون دائمی تامین اجتماعی، هر مستمری بگیر متناسب و دارای ضریب حداقل دستمزد و ضریب ثابت است و باید همیشه حفظ شود.

سلطانی نیا گفت: در واقع مصوبه تناسب مستمری سازمان تامین اجتماعی نه تنها عقب ماندگی حقوقی 15 سال تورم بازنشستگان را جبران نمی کند، بلکه با کاهش 10 درصدی حقوق تناسبی این مستمری بگیران و نادیده گرفتن مستمری بگیران تاسیسات حقوقی، آن را جبران می کند. به حقوق آنها لطمه می زند

منبع: ایران فری

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)