You are currently viewing ماکت های سری آیفون 16 را ببینید: طراحی جدید ماژول دوربین و مدل غول پیکر پرو مکس!

ماکت های سری آیفون 16 را ببینید: طراحی جدید ماژول دوربین و مدل غول پیکر پرو مکس!


با وجود امنیت بالای اپل (که مطمئناً بسیار بهتر از گوگل است)، حتی غول فناوری کوپرتینویی نیز نمی تواند به طور کامل از افشای اطلاعات جلوگیری کند. همین الان تصویری از ماکت های سری آیفون 16 منتشر شده است که این مدل ها نشان می دهد سری آیفون 16 چه شکلی خواهد بود؟

ماکت‌های سری آیفون 16 فاش شدند: تاکید مجدد بر طراحی مجدد ماژول دوربین

تصاویر ماکت سری آیفون 16 توسط یکی از کاربران X (توئیتر سابق) به نام سانی دیکسون منتشر شده است. ممکن است تفاوت هایی بین این دستگاه های تقلبی و نسخه های نهایی و آماده فروش آیفون 16 وجود داشته باشد اما باز هم این تصاویر طراحی کلی را نشان می دهد.

ماکت های سری آیفون 16

اولین چیزی که احتمالا متوجه خواهید شد این است که ماکت های آیفون 16 و 16 پلاس دارای یک ماژول دوربین بازطراحی شده هستند. به نظر می رسد طراحی جزیره دوربین این دو گوشی آینده اپل ترکیبی از طراحی ماژول دوربین آیفون X (دو لنز دوربین به صورت عمودی روی هم قرار گرفته اند) و سری آیفون 15 فعلی می گوید که آیا این طراحی زیبا است یا خیر نه اما مطمئنا شاهد تغییر مهمی در طراحی قاب پشتی گوشی های اپل هستیم.

با کمی دقت بیشتر متوجه تغییرات بیشتری می شویم. در مرحله بعد، متوجه خواهید شد که چگونه آیفون 16 پرو مکس در سمت چپ از دیگر خواهران و برادران خود برتری می‌یابد. گفته می شود که این گوشی هوشمند آینده اپل دارای صفحه نمایش بزرگ 6.9 اینچی خواهد بود. این بزرگترین پرو مکسی است که تاکنون تولید شده است. آیفون 15 پرو مکس که در سال 2023 معرفی شد دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی بود. پس این تغییر کوچکی نیست.

پسندیدن منبع این گزارش حاکی از آن است که به جز دو نکته فوق، تفاوت محسوس دیگری در این ماکت ها مشاهده نمی شود. البته دکمه جدیدی (احتمالا برای کنترل دوربین) در برخی مدل ها پیش بینی می شود. البته به نظر نمی رسد که این دکمه در ماکت های دستگاه موجود باشد. از طرفی انتظار داریم از تراشه های جدید در مدل های پرو استفاده کنیم. احتمالاً برخی از ویژگی های هوش مصنوعی نیز وجود دارد iOS 18 وجود خواهد داشت. مانند هر سال، برخی از مشخصات دیگر نیز ارتقا خواهند یافت.

آیفون 16 پلاس در هفت رنگ مختلف عرضه خواهد شد

انتظار داریم سری آیفون 16 در ماه سپتامبر رونمایی شود. بنابراین زمان زیادی تا رونمایی از این گوشی های هوشمند پرچمدار آینده اپل باقی مانده است. احتمالا تا زمان رونمایی اطلاعات بیشتری را شاهد خواهیم بود.

نطر شما چی هست؟ آیا این طراحی جدید ماژول دوربین آیفون 16 و 16 پلاس را دوست دارید؟