You are currently viewing لزوم ارتقاء کلاس ایران اکسپو.  مشارکت خارجی ها کم بود

لزوم ارتقاء کلاس ایران اکسپو. مشارکت خارجی ها کم بود


عدنان موزی پور در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرصت های صادراتی ایران (ایران اکسپو 2024) در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کشور ما کشوری با پتانسیل بالا است و بسیاری از کشورهای اطراف به محصولات ایرانی به ویژه محصولات با کیفیت ما نیاز دارند.
رئیس اتاق مشترک ایران و قطر با تاکید بر اینکه نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی های یک کشور است، افزود: اکسپو یک ضرورت است که باید هر ساله برگزار شود، اما باید مشارکت خارجی ها را در آن افزایش دهیم و به این مهم پی ببریم. باید موانع موجود را برطرف کرد.
وی گفت: این نمایشگاه یک نمایشگاه واقعی است اما باید کلاس خود را بالا ببرد و جهانی و منطقه ای شود.
به گفته وی، تجار ایرانی باتجربه هستند زیرا در شرایط سختی رشد می کنند.
موسی پور با بیان اینکه باید موانع داخلی برطرف شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین موانع، قانون رفع بدهی ارزی است که دست و پای صادرکننده را بسته است.
وی افزود: اگر فشار زیادی برای اجرای چنین قانونی وجود دارد، بهتر است ابتدا در شرکت های دولتی و بخش خصوصی واقعی که صادرات آنها زیر 10 تا 15 میلیارد دلار است و بانک یا هلدینگی پشت آن نیست، اجرا شود. آنها و با سرمایه خود از این قانون مستثنی هستند.
موسی پور گفت: فردی که به مرحله کارآفرینی می رسد این سوال را مطرح می کند که قدم بعدی من چیست و فردی که به مراحل بالاتر رسیده است می خواهد کارآمدتر باشد و برای رسیدن به آن تلاش کند.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)