You are currently viewing ظرفیت تکمیل ظرفیت متقاضیان اکسپو 2024 / امسال اکسپو توسط 80 کشور میزبانی می شود

ظرفیت تکمیل ظرفیت متقاضیان اکسپو 2024 / امسال اکسپو توسط 80 کشور میزبانی می شود


مدیرکل دفتر آمد و پشتیبانی بازرگانی سازمان توسعه تجارت، رویداد ایران اکسپو را نقطه عطفی برای تجارت خارجی عنوان کرد و گفت: این رویداد از امروز به مدت 5 روز برگزار می شود.

سیدعلی امامی، مدیرکل دفتر آماده سازی و پشتیبانی کسب و کار سازمان توسعه تجارت ایران در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ششمین نمایشگاه فرصت های صادراتی ایران اکسپو 2024 امروز 18 اردیبهشت ماه برگزار می شود، گفت: ایران اکسپو در نظر گرفته شده است. نقطه عطفی در تجارت خارجی است زیرا در این رویداد ظرفیت صادراتی ایران مشخص می شود و بسترهای اصلی تجارت خارجی ایران به سایر کشورها نشان داده می شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از مهمانان دعوت شده نمایشگاه برای بازدید از زیرساخت های تجاری ایران در این رویداد شرکت می کنند. گروه های تجاری علاوه بر آسیب شناسی زیرساخت های تجاری کشور، پتانسیل ها و فرصت های ما را شناسایی می کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها از ظرفیت های تجاری ایران بی اطلاع هستند، افزود: ایران اکسپو می تواند ظرف یک رویداد 5 روزه توان تولید و صادرات کشور را به تجار خارجی ارائه کند و زمینه ساز افزایش صادرات و تعاملات تجاری خارجی شود.

مدیرکل دفتر آماده سازی و پشتیبانی کسب و کار سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ایران اکسپو باید به عنوان یک حرکت ملی مورد توجه قرار گیرد، گفت: دبیرخانه دائمی اکسپو ایران در سازمان توسعه تجارت ایران در طول سال بر اساس توافقات، قراردادها و نتایج مذاکرات با کشورهای دیگر در اکسپو بوده و به نظر می رسد با برنامه ریزی های انجام شده امسال تعداد مهمانان دعوت شده به این رویداد افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گفته وی، اکسپو 2024 هدفمندتر از سال گذشته برگزار می‌شود و گروه‌های پژوهشی برای شناسایی مشکلات در طول برگزاری بررسی کرده‌اند تا بتوانیم در سال‌های آینده اکسپوی ایران قوی‌تری داشته باشیم.

امامی با تاکید بر اینکه اکسپوی ایران 1403 یکی از مهمترین رویدادهای تجاری دولت سیزدهم است، گفت: ایران اکسپو پرچم برافراشته تجارت خارجی است که می تواند شعار سال یعنی اکسپو را محقق کند. جهش تولید با مشارکت مردم اگر صنعت پتروشیمی و فرآورده های نفتی را از حوزه صادرات و تجارت خارجی کشور جدا کنیم، 50 درصد صادرات کشور مصرف کننده است و هر چه دولت تلاش کند صادرات کشور را در این حوزه ها افزایش دهد، در واقع مشارکت مردم در تولید را افزایش می دهد. و تجارت.

وی تصریح کرد: ایران اکسپو زمینه هایی را برای توسعه اشتغال، تولید با مشارکت مردم فراهم می کند. اکسپو توانایی افزایش صادرات را دارد. البته انجام چنین اتفاقی نیازمند زمان و حوصله است.

امامی ابراز امیدواری کرد که هر استانی با توجه به استعداد و توانایی خود در به نمایش گذاشتن ظرفیت صادراتی استان خود چنین رویدادی را در منطقه خود برگزار کند.

رئیس سازمان تجارت و توسعه از ثبت نام حدود 2800 نفر در ششمین نمایشگاه فرصت های صادراتی ایران اکسپو 2024 خبر داد که از این تعداد 2600 نفر پذیرفته شدند.

اما به دلیل محدودیت ظرفیت هتل ها در کشور، امکان پذیرایی از همه متقاضیان وجود نداشت و تنها 2000 ثبت نام کننده توانستند در نمایشگاه حضور یابند.

به گفته مهدی زیگمی، 33 کشور از قاره های آسیا، 25 کشور از اروپا، 34 کشور از آفریقا و 4 کشور از آمریکا در این دوره ثبت نام کرده اند و با این شرایط 80 کشور مختلف را در این دوره می پذیریم.

منبع:

پژواک ایران

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)