You are currently viewing لایحه مالیات ایالتی برای سرمایه گذاری بیشتر در تولید

لایحه مالیات ایالتی برای سرمایه گذاری بیشتر در تولید


جعفر قدری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اهمیت لایحه اصلاح مالیات های مستقیم اظهار داشت: سال گذشته دولت اصلاحی را تصویب کرد. لایحه قانون مالیات های مستقیم برای تشویق مشارکت در جهش تولید تقدیم مجلس شد که بهتر است هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد و با توجه به اهمیت موضوع تعیین تکلیف شود. .

وی کاهش مالیات بر سود تولیدی را فرصت بیشتری برای سرمایه گذاری تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: کاهش مالیات بر نتایج تولید، تغییر قوانین مالیاتی کشور با تاکید بر افزایش جذابیت مشاغل موجود و همچنین آغاز تولید از جمله اهداف دولت برای تدوین طرح مذکور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس کاهش مالیات بر سود یا بهره‌وری واحدهای تولیدی را می‌تواند فرصت‌ها و فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم کند و ادامه داد: با این لایحه مالیات از سمت تولید به سمت تولید سوق داده می‌شود. مالیات بر مصرف و این روش باعث کاهش مالیات تولید و افزایش انگیزه سرمایه گذاری می شود.

کادری تصریح کرد: در حال حاضر دولت این رقم را از 25 درصد به 15 درصد کاهش داده است، اما بهتر است این میزان کاهش یابد تا بتوانیم انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در کشور داشته باشیم و مشارکت مردم را در تولید افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه لایحه مذکور به افزایش مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی کمک می کند، گفت: با تصویب و اجرای صحیح این لایحه مالیاتی، سود واحدهای تولیدی کاهش می یابد و علاوه بر آن مالیات بر فعالیت های غیرمولد افزایش می یابد. منابع فعالیت ها افزایش خواهد یافت. فعالیت‌های غیرمولد به سمت فعالیت‌های مولد سوق داده می‌شوند و این انگیزه سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مولد را افزایش می‌دهد.

نماینده شیراز در مجلس تصریح کرد: با توجه به شعار سال (جهش تولیدی با مشارکت مردم) لازم است لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در اسرع وقت در مجلس تعیین و اجرا شود. توسط دولت

انتهای پیام