You are currently viewing سهامداران عزادار سالگرد نزول بزرگ/ سیگنال اوز برای صندوق های طلا

سهامداران عزادار سالگرد نزول بزرگ/ سیگنال اوز برای صندوق های طلا


به گزارش اکو ایران، امروز بازار سرمایه در سالگرد سقوط بزرگ – 26 مرداد 1401 – در ماتم بود و نقشه بازار سرمایه قرمز شد.

یک سال پیش در چنین تاریخی، بازار سرمایه چندین ماه سبد معاملات سبز را بست و به یکباره سقوط کرد. در ابتدا این یک پدیده طبیعی در اذهان سهامداران بازار سرمایه بود و تصور بر این بود که کل شاخص بازار سرمایه پس از یک دوره رشد وارد یک روند منطقی شده است تا اینکه مدتی بعد بخشنامه افزایش نرخ خوراک صادر شد. پتروشیمی ها منتشر شد و مشخص شد که تصمیم افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها از سوی محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۲۶ مردادماه ابلاغ شده است. با توجه به همزمانی نامه با فروپاشی بازار سرمایه، فرضیه وجود اطلاعات مفسده در بازار سرمایه تقویت شد و بدبینی سهامداران به بازار سرمایه دامن زد.

پس از گذشت یک سال، بازار سرمایه هنوز نتوانسته مقاومت خود را در نیم کانال دو میلیون واحدی در اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته جبران کند و سهامداران نه تنها از تورم و رشد ارزش سایر دارایی ها عقب مانده اند. اما تعداد زیادی توکن زیر سقف 1402 معامله می شود. این در حالی است که دلار در بازار آزاد، طلای مسکونی، خودرو و سایر کالاها همگی در مقایسه با اردیبهشت 1402 سقف قیمت بیشتری داشتند.

متاسفانه در سال گذشته به اعتماد سهامداران توجه نشد، افزایش ناگهانی نرخ عرضه شرکت های پتروشیمی و پالایشی، افزایش تعرفه شرکت های معدنی، افزایش مالیات در بودجه، اجباری شدن قیمت گذاری کالاها و حفظ نرخ ارز پایین مواردی هستند که از بین خواهند رفت. اعتماد صاحبان سرمایه به بازار سرمایه منجر به افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی در منطقه، رشد بازدهی صندوق های با درآمد ثابت و موضوع شد. گواهی سپرده 30 درصدی به عقب ماندگی بورس نسبت به سایر بازارها دامن می زند.

تجزیه و تحلیل فنی شاخص کل تعادل

روز گذشته شاخص هم وزن بازار سرمایه مثبت بود اما امروز شاخص کل هم وزن همراه با شاخص کل بازار سرمایه سقوط کرد.

شاخص هم وزن بازار سرمایه روز گذشته در محدوده حمایتی صفر هیستوگرام MACD قرار داشت، اما امروز شاخص کل هم وزن به زیر این محدوده رسید و خط MACD در نمودار سیگنال بازار سرمایه در آینده نیز ادامه دارد. روز، نشانگر MACD سیگنال ادامه اصلاح را در قیمت تایید می کند.

همچنین در این روز شاخص کل هم وزن با پشتوانه صافی نمودار کیوژنسن به طور همزمان در نماگر ایچی کومو نفوذ کرده است که نشان می دهد در صورت ادامه روند اصلاحی در بازار سرمایه، تسریع در اصلاح هم وزن خواهد بود. شاخص سریعتر خواهد بود.

در حال حاضر محدوده 740000 واحد و 720000 واحد پشتوانه نزدیک شاخص هم وزن مشترک هستند.

مشاوره سهام

در کنار تمام آنچه درباره بازار سرمایه گفته شد، این روزها ناامیدی گسترده ای از آینده بورس وجود دارد. معامله گران بازار سرمایه همیشه می گویند که سهام در اوج ناامیدی و در جایی که انتظارش را ندارید شروع به افزایش می کند و در اوج خوش بینی سقوط می کند که با توجه به ارزش بازار سرمایه، این توصیه معامله گران باید در تصمیم گیری های معاملاتی لحاظ شود.

گروسی وارد تهران شد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز وارد تهران شد و با حسین امیرعبدلاخیان دیدار و گفتگو کرد. خبر سفر گروسی به تهران در هفته گذشته باعث کاهش قیمت دلار تهران شد اما چون این خبر به اصطلاح در هفته قبل قابل انتظار بود، بازار ارز تا رسیدن به نتیجه سفر گروسی به تهران واکنشی به ورود گروسی به تهران نشان نداد. تهران مشخص شد.

در آن روز دلار پیشتاز بود و با عبور از درهم و تتر جلو رفت. حباب دلار درهم در حال حاضر منفی است اما در محدوده معقولی است. در زمان نگارش این گزارش، تتر به دلار تهران متصل است، بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا تفاوت تتر و درهم دلار به دلار تهران متصل می شود یا خیر؟

سیگنال اونس جهانی به صندوق های طلا

در سالگرد ریزش بازار سهام، بازار سهام متحمل زیان سنگینی شد و شاخص کل بیش از 20 هزار واحد افت کرد و بازار سرمایه بیشترین خروج پول واقعی را در 11 روز کاری اخیر به ثبت رساند.

با وجود خروج 296 میلیارد تومانی پول واقعی از بورس، امروز صندوق های با درآمد ثابت مورد استقبال قرار نگرفت و ارزش معاملات خرد صندوق های با درآمد ثابت امروز کاهش و 91 میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت برداشت شد که نشان می دهد بازار او در حال حاضر وضعیت را زیر نظر دارد تا تصمیم دقیق تری بگیرد.

اگرچه ارزش معاملات صندوق طلا نسبت به روز گذشته 58 درصد افزایش یافته است، اما ذکر این نکته ضروری است که ارزش معاملاتی صندوق طلا کمتر از میانگین ماهانه است و این اختلاف بالا ناشی از ضعیف بودن ارزش معاملات صندوق طلا در گذشته است. روز E.

صندوق های طلا امروز با استقبال بهتری مواجه شدند و 186 میلیارد تومان پول واقعی وارد صندوق های طلا شد. افزایش قیمت اونس جهانی طلا سیگنال صعودی را به صندوق‌های طلا ارسال کرد و صندوق‌های مبتنی بر شمش امروز عملکرد بهتری از صندوق‌های مبتنی بر سکه داشتند. بررسی تاریخچه تجارت توسط اکو ایران نشان می دهد که پذیرش صندوق های طلا از افزایش استقبال از اقلام کوچک طلا مانند سکه گرم، ربع سکه و نیم سکه جلوگیری کرده و حباب این سکه ها نسبت به گذشته اصلاح شده است. .

طلای مذاب پیشتاز بود

از آنجایی که رشد اونس جهانی طلا امروز اهرم مهم تری برای رشد قیمت طلا محسوب می شود، امروز بیشترین افزایش قیمت در بازار ارز و طلا به طلای ذوب شده و افزایش بیش از سه درصدی رسید. در حال حاضر طلای مذاب پشتوانه 14 میلیون و 130 هزار تومانی دارد که همان محدوده فیبوناچی اصلاحی 38 درصدی است و اگر بخواهد به افزایش قیمت ادامه دهد، محدوده 15 میلیون و 200 هزار تومان مقاومت مهمی است.