You are currently viewing راه جدید اوکراین برای دستیابی به بازارهای جهانی

راه جدید اوکراین برای دستیابی به بازارهای جهانی


به گزارش اکو ایران؛ اوکراین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان شناخته می شود، صادرات این کشور از زمان آغاز جنگ با روسیه با چالش های متعددی روبرو بوده و محدودیت های اعمال شده دسترسی به بنادر و مسیرهای صادراتی را با مشکل مواجه کرده است. قبل از این قرارداد روسیه برای مدت چند ماه غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه صادر می شد و با تعلیق قرارداد این مسیر بسته شد و اکنون این بندر به محلی برای صادرات اوکراین تبدیل شده است.

بر اساس پیش بینی ها، پایانه حمل و نقل غلات گروه گرامپت با ظرفیت سالانه 3 میلیون تن در رومانی، موقعیت این کشور را به عنوان مرکز راه آهن و لجستیک در اروپای مرکزی و جنوب شرقی تقویت کرده و به حمل غلات از اوکراین کمک خواهد کرد.

این ترمینال از طریق مشارکت دولتی و خصوصی با سرمایه گذاری 10 میلیون یورویی توسط گروه گرامپت، پیشرو در حمل و نقل ریلی رومانی، ساخته شد. این شرکت اعلام کرد که فن آوری و طراحی مدرن ترمینال اجازه کار شبانه روزی را می دهد. این ترمینال از تجهیزات مشابه بنادر دریایی رومانی استفاده می کند و انتظار می رود حمل و نقل به بندر کنستانتا را تسهیل کند.

ترمینال جدید، واقع در مرز اوکراین در شمال غربی رومانی، می تواند به تسهیل حمل و نقل غلات از اوکراین، تامین کننده عمده گندم، ذرت، جو و روغن آفتابگردان، به بازارهای جهانی کمک کند.

رومانی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که پس از حمله روسیه در فوریه 2022 به مسیرهای ترانزیتی جایگزین برای غلات اوکراینی روی آورد تا صادرات کندتر از طریق بنادر دریای سیاه را جبران کند.

گروجا استویکا، رئیس گروه گرامپت در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: امکان حمل همزمان هشت واگن غلات گیج عریض اوکراینی و هشت واگن غلات گیج استاندارد رومانیایی وجود دارد. تمام پایانه های دیگر در اروپا امکان حمل و نقل حداکثر دو واگن را به طور همزمان فراهم می کنند.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)