You are currently viewing دلیل خشک شدن برگ کامکوات + روش نگهداری

دلیل خشک شدن برگ کامکوات + روش نگهداری


به گزارش سایت تلنگر، با بررسی دما، میزان کود دهی، روش آبیاری و نور می توانید به علت خشک شدن برگ های کامکوات پی ببرید. کامکوات درختی کم ارتفاع با برگ های کوچک است. ارتفاع کم این درختچه رشد آن را در گلدان آسان می کند.

میوه های کامکوات به قطر 2.5 سانتی متر هستند. این میوه رنگارنگ و خوش طعم در دسته زودرس تا اواسط رسیدن طبقه بندی می شود و میوه های آن را می توان برای مدت طولانی بدون کاهش وزن قابل توجه روی درخت نگهداری کرد.

دلیل خشک شدن برگ بوته کامکوات

در این مقاله به علت خشک شدن برگ بوته کامکوات می پردازیم. پس از دریافت بوته کامکوات، برای جلوگیری از ریزش برگ یا میوه آن در اثر جابجایی؛ برگ ها و میوه های گیاه را خیلی زود با آب اسپری کنید.

نهال کومکوات به سرما و افت دما بسیار حساس است، اگر نهال کومکوات را در زمستان یا پاییز سرد خریداری کرده اید، حتما از یخ زدن خودداری کنید. گیاه را در گاراژ یا در ضلع جنوبی پنجره آپارتمان جایی که حداقل نصف روز نور خورشید دارید، نگهداری کنید. همچنین از قرار دادن گیاه در معرض بادهای سرد زمستانی خودداری کنید.

روش های نگهداری کامکوات

در مطلب بعدی از سایت تلنگر به شرایط رشد و نحوه نگهداری از کامکوات که نوعی درختچه پرتقالی زینتی آپارتمانی است می پردازیم.

نحوه آبیاری درخت کامکوات

کامکوات نارنجی نیاز به رطوبت و آبیاری متوسط ​​و کافی دارد. معمولاً بسته به شرایط محیطی هر روز یا هر یک تا دو روز یکبار به آبیاری نیاز دارد. همچنین می توانید انگشت خود را در خاک گلدان فرو کنید و اگر خاک تا نوک انگشتتان رطوبت نداشت، وقت آبیاری است.

در صورت امکان روزانه (به طور منظم و در ساعاتی که آفتاب شدید نیست) برگها، میوه ها و تنه گیاه را با آب اسپری کنید. این عمل برای رشد و شادابی گیاه بهتر است.

دمای قابل تحمل کامکوات

حداقل دمای قابل تحمل کامکوات 7- درجه سانتیگراد است.

حداکثر دمای قابل تحمل کامکوات 37 درجه سانتیگراد است.

در مناطق با تابستان گرم؛ بهتر است با پارچه کنفی سایه درست کنید. تا در سالهای اول به گیاه آسیبی نرسد.

مقدار نور مورد نیاز درخت کامکوات

مرکبات اغلب به نور زیادی نیاز دارند، اگرچه کامکوات ها می توانند در آفتاب جزئی رشد کنند. اما تأثیر بزرگ آن در تولید میوه است، بنابراین گیاه را در جایی قرار دهید که بیشترین نور خورشید را دریافت می کنید.

در همین حال، برای رشد بهتر، می توانید کامکوات را در فصل بهار و تابستان در باغ خود نگهداری کنید. و با نزدیک شدن به فصل سرما دوباره آن را به گلدان منتقل کنید و در آپارتمان یا گاراژ تا پایان فصل سرما از آن مراقبت کنید.

هرس درخت کامکوات

مانند سایر مرکبات، کامکوات نیز نیاز به هرس دارد. اما می توانید برگ های اضافی آن را کوتاه کنید تا از رشد بیش از حد آن جلوگیری کنید. همچنین کنترل ارتفاع گیاه برای برداشت میوه آسانتر است.

کود دهی بوته کامکوات

بعد از فروردین تا پایان تابستان از کودهای کامل و مناسب استفاده کنید. هر دو هفته تا یک بار در ماه از کودهای کامل که حاوی عناصر کمیاب نیز هستند استفاده کنید. مثلاً هر سال سه بیست کود (20+20+20) تکرار شود. حتما از کود آهن به عنوان مکمل مناسب استفاده کنید.

خاک مناسب

مخلوطی از خاک باغچه، پیت ماس، پرلیت به نسبت یک به یک و مقدار کمی ورمی کمپوست می تواند رشد بهتری را برای این درختچه فراهم کند.

آفت

یکی از بیماری های رایج در مرکبات و همچنین در درخت زیبای کامکوات، شانکر باکتریایی است.

منبع: سایت فلیپ

برچسب ها: گل و گیاه ، گیاه ، گل ، کامکوات

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)