You are currently viewing ترفندهای کاربردی برای استفاده از ChatGPT در وردپرس

ترفندهای کاربردی برای استفاده از ChatGPT در وردپرس


استفاده از ChatGPT در وردپرس به شما کمک می کند تا وب سایت وردپرسی خود را با ایجاد محتوا و سئوی رایگان توسعه دهید. این روزها چیزهای زیادی در مورد هوش مصنوعی و فرزند تازه متولد شده آن ChatGPT و توسعه دهنده آن OpenAI می شنویم. ChatGPT مخفف Generative Pre-trained Transformer است و در واقع نوعی مدل متنی از پیش آموزش دیده است. با این حال، این ابزار همچنین می تواند اطلاعات جدیدی را بیاموزد. هر ابزار تکنولوژیکی جدید معمولاً برای خدمت به بشریت طراحی می شود. همین عبارت در مورد OpenAI نیز صدق می کند. اما سوال اینجاست که چگونه می توانیم از این ابزار در رشد کسب و کار خود استفاده کنیم. در این مقاله وبلاگ پارس پاک نحوه استفاده از چت GPT در وردپرس را به شما آموزش می دهیم; تا آخر با ما باشید

معرفی کوتاه OpenAI

گاهی اوقات اصطلاحات OpenAI و ChatGPT به جای یکدیگر استفاده می شوند. اما این دو یکی نیستند. OpenAI یک آزمایشگاه تحقیقاتی است و متخصصان این آزمایشگاه مفاهیم ChatGPT و یادگیری عمیق و مدل تولید تصویر DALL-E-2 را پیاده سازی کرده اند.

در واقع OpenAI متشکل از یک تیم بسیار متخصص است که موفق به ایجاد ابزار ChatGPT شده اند و اکنون می توانید از این ابزار برای ساده سازی گردش کار خود و در نتیجه صرفه جویی در زمان استفاده کنید. این ابزار می‌تواند خبرنامه‌های ایمیلی را برای شما ارسال کند، ایده‌های پست وبلاگ را پیشنهاد کند، کلمات کلیدی را برای بهبود سئوی وب‌سایت‌تان بررسی کند، گردش کار شما را برای شما خودکار کند و خیلی چیزهای دیگر.

برای بهبود گردش کار وب سایت وردپرس خود با کمک هوش مصنوعی، ابتدا باید یک حساب OpenAI ایجاد کنید. ثبت نام در این وب سایت محدود به ایرانیان می باشد. اما به طور کلی رایگان است. تنها چیزی که برای ثبت نام نیاز دارید یک ایمیل و رمز عبور به همراه یک شماره تلفن است.

حال این سوال پیش می آید که با استفاده از OpenAI چه کارهایی را می توان در وب سایت وردپرسی انجام داد؟ در زیر شما را با پنج روش استفاده از ChatGPT در وردپرس آشنا می کنیم، این ابزار می تواند وب سایت وردپرسی شما را متحول کند.

ChatGPT چیست و چرا به عنوان بهترین ابزار چت هوش مصنوعی محبوب است؟ در مقاله زیر بخوانید.

ChatGPT چیست؟

پنج راه برای استفاده از ChatGPT در وردپرس

قبل از اینکه نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید از ChatGPT برای بهبود وب سایت وردپرس خود استفاده کنید، به شما ارائه دهیم، باید بدانید که اگرچه ChatGPT یک ابزار رایگان است، اما افزونه هایی که از آن برای انجام کاری برای شما استفاده می کنند معمولا رایگان نیستند.

1. ایجاد عناوین و توضیحات متا با استفاده از افزونه AIOSEO

افزونه AIOSEO (مخفف All in One SEO) را می توان یکی از افزونه های کارآمد بهبود سئو سایت دانست که در نسخه جدید خود با هوش مصنوعی ارتقا یافته است. پس از افزودن کلمات کلیدی مورد نظر به پست های وبلاگ خود، می توانید به AIOSEO و OpenAI اجازه دهید محتوای شما را برای موتورهای جستجو بهینه کنند.

برای این منظور ابتدا باید افزونه AIOSEO را در وب سایت خود نصب کنید. سپس، در ویرایشگر پست، می‌توانید OpenAI را برای ایجاد عناوین و توضیحات متا که کاملاً با محتوای شما مطابقت دارند، با کلیک یک دکمه پیکربندی کنید. برای انجام این کار، به بخش تنظیمات AIOSEO در پایین صفحه بروید و قسمت “عنوان پست” را پیدا کنید:

استفاده از پلاگین AIOSEO برای ایجاد عنوان و توضیحات متا

سپس بر روی آیکون ربات کلیک کنید. اگر ماوس را روی این نماد نگه دارید، می توانید کلمات Use AI Generator را ببینید. این در تصویر بالا نیز نشان داده شده است. پس از کلیک بر روی این نماد، می توانید پنج عنوان پست پیشنهادی را مشاهده کنید. با کلیک بر روی علامت +، هر یک از عناوین را که بیشتر دوست دارید در عنوان پست خود وارد کنید:

5 عنوان پیشنهادی توسط هوش مصنوعی

اگر هیچ یک از عناوین را دوست ندارید، روی گزینه Generate New Titles کلیک کنید تا عناوین پیشنهادی جدید به شما نمایش داده شود. حال با کلیک بر روی آیکون متا توضیحات، همین روند را این بار برای توضیحات متا تکرار کنید. این بار AIOSEO عبارات پیشنهادی برای توضیحات متا را به شما پیشنهاد می کند و می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

2. کپی آگهی و توضیحات محصول ایجاد کنید

می دانیم که GPT-3 ابزار بسیار مفیدی برای سئوی وب سایت است. بنابراین جای تعجب نیست که این ابزار بتواند نیازهای سئوی وب سایت شما را تا حد زیادی برطرف کند. می‌توانید از OpenAI برای ایجاد متن تبلیغاتی کوتاه و مؤثر که با نام محصول یا توضیحات نوشته شده برای آن در WooCommerce مطابقت دارد، استفاده کنید. استفاده از چت GPT در وردپرس برای نوشتن توضیحات کاربر پسند و تخصصی محصول و ارائه توضیحات ویژگی بسیار رایج است.

به عنوان مثال، در آزمایشی از ChatGPT خواستم تا نیاز به کفش های کتانی را با استفاده از الگوریتم Problem-Mix-Solve توضیح دهد. این الگوریتم یکی از متداول ترین روش ها در بازاریابی است. در این الگوریتم ابتدا فرد را با مشکلی آشنا می کنید که از آن اطلاعی ندارد. سپس در مرحله دوم که تحریک نام دارد، بیشتر با آن مشکل درگیر می شوید. وقتی فردی دقیقاً متوجه شد که حل این مشکل چگونه می تواند بر زندگی او تأثیر بگذارد، اکنون زمان مرحله سوم و ارائه راه حل است. در این صورت احتمال فروش محصول یا خدمات شما چندین برابر افزایش می یابد. اکنون پاسخ ChatGPT به این مشکل را ببینید:

نوشتن توضیحات محصول با JPT Chat

حتی اگر اعلام کنید که پاسخ داده شده برای شما صدق نمی کند، ChatGPT پاسخ دیگری را برای شما ارسال می کند. همچنین می توانید تعداد کلمات استفاده شده در متن را محدود کنید.

3. پست های وبلاگ را طوفان فکر کنید

یافتن ایده برای محتوای وبلاگ وب سایت برای بسیاری از افراد کار دشواری است. خوشبختانه OpenAI می تواند در این زمینه نیز به شما کمک کند. در حالی که می توانید مستقیماً از ChatGPT بخواهید که در ایده های پست وبلاگ به شما کمک کند، گزینه بهتر این است که افزونه هایی را انتخاب کنید که از OpenAI استفاده می کنند و آنها را در وب سایت خود نصب کنید. افزونه Uncanny Automator یکی از افزونه های مفید طراحی شده برای اتوماسیون وردپرس است که به شما امکان می دهد OpenAI را به وب سایت وردپرس خود متصل کنید.

هر آنچه را که باید در مورد سیستم مدیریت محتوای وردپرس بدانید به زبان ساده در مقاله زیر بخوانید.

وردپرس چیست؟

4. شناسایی و تحلیل عواطف

در زمان نگارش، هوش مصنوعی هنوز احساساتی ندارد. اما او می تواند احساسات شما را تشخیص دهد. می توانید از OpenAI برای تجزیه و تحلیل احساسات مشتریان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، ما از ChatGPT خواستیم که چندین نمونه از نظرات مشتریان ارسال شده در وب سایت را در سه دسته مثبت، منفی و خنثی دسته بندی کند. پاسخ ChatGPT را ببینید:

استفاده از ChatGPT در وردپرس برای تجزیه و تحلیل احساسات مشتری

اگر فرم های تماس شما به افزونه Help Desk متصل هستند، می توانید اولویت را برای پاسخ دادن به پیام ها بر اساس فوریت آنها تنظیم کنید. علاوه بر این، با استفاده از OpenAI، می توانید به طور خودکار نظرات مثبت ارسال شده در وب سایت خود را بررسی کنید و به طور خاص نظرات منفی را بررسی کنید و در ساختار کسب و کار خود برای اصلاح آنها اقدام کنید. همه این موارد باعث می شود مشتریان نظر بهتری نسبت به شما و برند شما داشته باشند.

5. پیش نویس ایمیل های تجاری

همه ما می دانیم که بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی ترین و در عین حال قدرتمندترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال است. نوشتن ایمیل بر اساس اصول بازاریابی دیجیتال همیشه یک کار وقت گیر بوده است. البته قبل از اینکه OpenAI به روی این صنعت باز شود!

فرقی نمی کند که بخواهید یک ایمیل داخلی برای کارمندان خود ارسال کنید یا به ایمیل ارسال شده توسط کاربر پاسخ دهید یا حتی یک ایمیل تجاری در مورد یکی از محصولات خود به مشتریان ارسال کنید. زیرا OpenAI می تواند ایمیل های شما را در کمترین زمان نقشه برداری کند. سپس فقط باید چند اصلاح کوچک در متون نوشته شده انجام دهید.

به عنوان مثال، برای استفاده از ChatGPT در وردپرس و نوشتن ایمیل های تجاری حرفه ای، از ChatGPT خواستم که یک متن ایمیل 300 کلمه ای در مورد فروش تی شرت های نخی برای من بنویسد. با این حال، زمانی که ChatGPT از من در مورد جنسیت، سن و سبک ترجیحی مشتریم پرسید، کاملاً متوجه شدم که با یک ابزار بسیار حرفه ای سروکار دارم. متن گفتگوی من با ChatGPT را در تصویر زیر بخوانید:

یک ایمیل تجاری با چت GPT بنویسید

آموزش نحوه استفاده از ChatGPT برای نوشتن ایمیل

نتیجه

استفاده از ChatGPT در وردپرس کار سختی نیست و هر کسی می تواند از این چت ربات هوش مصنوعی برای بهبود وب سایت خود با روش صحیح سؤال کردن استفاده کند. اگر به فناوری های جدید علاقه دارید، حتما حداقل یک بار نام ChatGPT یا OpenAI را شنیده اید. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی در واقع یک مدل متنی است که می تواند در بسیاری از زمینه ها به شما کمک کند. در این مقاله وبلاگ پارس پاک راه حل های جذابی برای استفاده از ChatGPT در وردپرس ارائه کرده ایم تا بتوانید از ChatGPT برای وب سایت وردپرسی خود استفاده کنید و در نتیجه کسب و کار شما رونق بیشتری پیدا کند.

سوالات متداول

1. آیا می توان از ChatGPT برای وب سایت های وردپرس استفاده کرد؟

بله، افزونه های زیادی وجود دارند که با ChatGPT کار می کنند و خدمات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند.

2. آیا می توان از ChatGPT برای ایجاد محتوا استفاده کرد؟

بله، ChatGPT توانایی نوشتن مقالات وبلاگ یا سایر قسمت های وب سایت شما را دارد.

3. چگونه ChatGPT می تواند به ما در بهبود سئو در وب سایت های وردپرس کمک کند؟

بیشتر اوقات، افزونه هایی مانند AIOSEO که توضیحات متا و عناوین مقاله و کلمات کلیدی را ارائه می دهند، ایده های نوشتن محتوا و غیره را پیدا می کنند، می توانند سئوی وب سایت را بهبود بخشند.

4. آیا استفاده از ChatGPT برای وب سایت های وردپرس رایگان است؟

ChatGPT یک ابزار رایگان است که همه می توانند از آن استفاده کنند. با این حال، پلاگین هایی که از این ابزار برای کارهای مختلف استفاده می کنند معمولا رایگان نیستند.