You are currently viewing تراشه Kirin 9000 در گوشی های ارزان قیمت هواوی استفاده خواهد شد

تراشه Kirin 9000 در گوشی های ارزان قیمت هواوی استفاده خواهد شد


Kirin 9000S و دیگر اعضای این خانواده چیپست به هواوی اجازه داده اند جایگاه از دست رفته خود را در چین بازیابند. اما برای حفظ این موقعیت، هواوی باید به طراحی و ساخت پردازنده های پیشرفته تری ادامه دهد. به همین دلیل، شایعاتی مبنی بر کاهش عرضه تمامی چیپست های Kirin 9000 توسط این شرکت و سرمایه گذاری زمان و منابع در فرآیند 5 نانومتری وجود دارد. هواوی در نظر دارد برای موجودی باقیمانده این پردازنده ها از آنها در گوشی های قیمتی استفاده کند 300 دلار تحویل

گوشی های هوشمند و تبلت های میان رده دریافت کنندگان چیپست های Kirin 9000 خواهند بود.

سال گذشته هواوی 30 میلیون میت 60 فروخت. این موضوع نشان می دهد که Kirin 9000S عملکرد خوبی در جلب رضایت کاربران هواوی داشته است. با توجه به اینکه SMIC فرآیند 5 نانومتری خود را با موفقیت توسعه داده است، تراشه بعدی هواوی احتمالاً با این لیتوگرافی به تولید انبوه خواهد رسید. علاوه بر این، این شرکت قصد دارد با معرفی «پردازنده رایانه شخصی» خود، وارد بازار محصولات ویندوزی مبتنی بر معماری Logo نیز شود.

از آنجایی که هواوی تمرکز خود را بر روی پردازنده های جدید و بازار رایانه های شخصی متمرکز کرده است، این شرکت به ظرفیت تولید تراشه بیشتری نیاز دارد SMIC برای پردازنده‌های جدید و سفارش‌های خانوادگی مرتبط استفاده کنید Kirin 9000 كاهش دادن. با این حال، یک افشاگر در X به نام jasonwill101 وی در مورد تصمیم هواوی برای حفظ موجودی باقیمانده این پردازنده ها، گفت که چینی ها قصد دارند تراشه های موجود را در دستگاه هایی با قیمت کمتر از 300 دلار بفروشند. به یاد داشته باشید که در سال گذشته، مدل‌های مختلف میت 60 با موتور Kirin 9000S قیمتی بیش از 1200 دلار در چین، بنابراین انتظار می رود هواوی با این تصمیم به موفقیت چشمگیری دست یابد.

حساب jasonwill101 می گوید:

در واکنش به تحریم های آمریکا، هواوی قصد دارد پردازنده های سری Kirin 9000 را در محصولاتی با قیمت 300 دلار عرضه کند. علاوه بر این، تراشه‌های موبایل هواوی N+3 (5.5 نانومتری) و پردازنده‌های رایانه شخصی نیز اواخر امسال عرضه خواهند شد.

متأسفانه در این شایعه اشاره ای نشده است که چیپست های Kirin 9000 را در چه دستگاه هایی خواهیم دید. با توجه به اینکه هوآوی با فروش گوشی های هوشمند و تبلت ها به موفقیت چشمگیری در بازار داخلی خود دست یافته است، نسل قبلی تراشه های این شرکت می تواند در هر دو دسته استفاده شود. Kirin 9000 از نظر عملکرد نمی‌تواند با شرکت‌هایی مانند کوالکام و سامسونگ رقابت کند، اما این واقعیت که هواوی علی‌رغم تحریم‌های آمریکا توانست این سیلیکون را تولید کند، نشان‌دهنده نگرش این شرکت به نام «هرگز نامیده نشود» است.

نظر شما درباره تصمیم هواوی برای ذخیره سازی بقیه پردازنده هایش چیست؟