You are currently viewing تاکید سرلشکر صفوی بر دیپلماسی علمی دانشگاه های سپاه

تاکید سرلشکر صفوی بر دیپلماسی علمی دانشگاه های سپاه


به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم ، سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در سومین نشست اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام با بیان اینکه آنچه در آینده شاهد خواهیم بود، گفت: کاملاً متفاوت از آنچه تاکنون در مقیاس ملی رخ داده است. رویدادهای منطقه ای و جهانی متفاوت است.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: امروز شاهد تغییرات عمده ای در تأثیرات فناوری پیشرفته در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی، امنیتی و رسانه ای هستیم. وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کشور عزیزمان ایران و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی ایران و به‌ویژه مراکز تحقیقاتی نظامی مانند دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) نحوه برخورد با دیپلماسی علمی و نهادهای هدفمند علمی، فنی است. و تعاملات پژوهشی با سایر دانشگاه‌ها و دولت‌های دوست، با مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و خارجی و تبادل دانش می‌تواند ظرفیت یکدیگر را در تحقق رسالت و مأموریت‌های انقلاب اسلامی به‌نفع خود فراهم کند. سپاه پاسداران در سطح ملی و منطقه ای به ویژه کشورها و دولت ها و کشورهای جهان اسلام مانند اندونزی و مالزی و قاره هایی مانند چین، هند و روسیه از آن استفاده می کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به برخی ابعاد دیپلماسی علمی و تعاملات دانشگاهی گفت: برگزاری یا شرکت در نشست ها و همایش های بین المللی، نمایشگاه های بین المللی و جشنواره های بین المللی با موضوعات مورد نیاز سپاه و کشور و … طراحی و اعطای جوایز و نشان علمی بین المللی که به نام یکی از چهره های شهدای بین المللی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، یکی از ارکان دیپلماسی علمی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حتی نیروهای مسلح یا کشور برای تدریس در دانشگاه‌های کشورهای جبهه مقاومت یا سایر کشورهای 15 کشور همسایه بر ایجاد بازار مشترک علم و فناوری های نوظهور با کشورهای همسایه تاکید کرد.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جذب افراد فرهیخته مؤمن و چندزبانه شایسته برای ایجاد ارتباط با اساتید و اندیشمندان جهان اسلام و ایجاد اتاق فکر و مراکز تحقیقاتی و یا حداقل مراکز و گروه های پژوهشی مناطق و کشورهای دوست و دشمن مانند اندیشکده ضد صهیونیستی. محورهای دیگر دیپلماسی علمی است.

سرلشکر صفوی گفت: اساتید این دانشگاه باید در حوزه نظریه پردازی در علوم مختلف توجه کنند.

سرلشکر صفوی انجام بازدیدها و سفرهای تحصیلی و فرصت های آموزشی برای دانشجویان و معلمان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جذب دانشجویان خارجی و یا برگزاری دوره های آموزشی میان مدت در دانشگاه های مختلف نیروی دریایی، نیروی هوایی، حفاظت اطلاعات، دافوس و …. از جمله محورهای دیپلماسی علمی و تعاملات، دانشی است که دانشگاه امام حسین (علیه السلام) می تواند از آن بهره مند شود.

انتهای پیام/+