You are currently viewing تاریخچه حرفه ماسونی – تاریخچه ما

تاریخچه حرفه ماسونی – تاریخچه ما


در این قسمت می خواهیم به تاریخچه کار ساختمانی و استفاده کارگران از دستکش ایمنی مانند دستکش ساختمانی، کلاه سخت، کفش ایمنی، لباس و تجهیزات ایمنی بپردازیم.

می دانیم که برای ساختن خانه باید از افراد مختلفی استفاده کرد و در کنار افرادی که جزو مهندسان هستند و وظیفه نقشه کشی و دستور دادن را بر عهده دارند، باید افرادی نیز باشند که بیشتر کارهایی را که بخشی است به عهده بگیرند. نام همه آنها بنا است.

ساخت و ساز در واقع شامل گچ کاری، کاشی کاری، سیمان کاری، سنگ کاری و … می باشد. و همه آنها را کارهای ساختمانی و ساختمانی می گویند.

تا آنجایی که ما به یاد داریم، ساخت و ساز از یک خانه کوچک تا آسمان خراش های امروزی پیوسته بوده است، بنابراین از زمان خلقت انسان، سابقه کار ساختمانی وجود دارد.

معرفی مشاغل ساختمانی

تاریخچه کارهای ساختمانی به طور دقیق به 8000 سال قبل از میلاد برمی گردد، زمانی که مصالح ساختمانی آن خشت یا خشت بوده که امروزه نیز از سیمان، آجر، سنگ، بلوک های بتنی و غیره استفاده می شود.

همانطور که در بالا گفتیم، امروزه یک ساختمان برای آسیب رساندن به خود و دیگران باید از وسایل حفاظتی مانند لباس، کفش، دستکش و به خصوص وسایل حفاظتی در ارتفاع استفاده کند.

به عنوان مثال در گذشته تمدن های مصر از سنگ های بزرگ یا سنگ های گل خشک شده بزرگ برای ساختمان ها استفاده می کردند و ملات که گلی بود برای چسباندن آنها به هم و افزایش مقاومت استفاده می کردند.

تعهدات ایجاد شغل

بعد از اینکه با کار و تاریخچه کارهای ساختمانی آشنا شدید، در این قسمت می خواهیم بگوییم که یک سازه چه وظایفی دارد و چه کارهایی باید انجام دهد.

  • در ابتدای امر باید بگوییم که یک کارگر ساختمانی باید تمام توصیه های ایمنی را رعایت کند و از تجهیزات حفاظتی مناسب برای کار خود استفاده کند تا سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازد.
  • پس از اتمام کار، هر ساختمان موظف است محل کار خود را تمیز و مرتب کرده و کلیه مصالح یا خاک، ملات و غیره را حذف کند. از سر راه شما و از سر راه دیگران.
  • بنا باید جرات و جرات کافی برای کار با تجهیزات خطرناک و قرار گرفتن در ارتفاعات و غیره را داشته باشد.
  • یک ساختمان باید سرعت عمل قابل قبولی داشته باشد تا بتواند پروژه را سریعتر و در عین حال تمیز و صحیح انجام دهد.
  • ساختمان باید سازگاری و انعطاف پذیری قابل قبولی داشته باشد تا بتواند در شرایط مختلف اقلیمی مانند: سرما یا گرما به فعالیت خود ادامه دهد.
  • ساختمان باید بتواند کار خود را به درستی و استاندارد انجام دهد تا مردم در دراز مدت دچار مشکل نشوند.

ابزار مورد نیاز برای ایجاد شغل

در قسمت قبل وظایف یک ساختمان را بررسی کردیم اما در این قسمت می خواهیم به طور مختصر ابزارهایی را که یک ساختمان با آن کار می کند توضیح دهیم که عبارتند از:

  1. چکش
  2. کرفس بنایی
  3. زنگ
  4. مرحله
  5. مته
  6. کمک
  7. چرخ دستی
  8. خط شاقول
  9. استانبول
  10. گلوله
  11. اره دستی
  12. غربال کردن

مهارت هایی که یک ساختمان باید داشته باشد؟

داشتن ابزار ذکر شده در بالا برای یک ساختمان حرفه ای کافی نیست، بلکه یک ساختمان خوب باید مهارت های مختلفی از جمله موارد زیر را نیز دارا باشد.

– دیوار چینی: با استفاده از ملات های مختلف مانند سیمان، آجرها را روی هم قرار می دهند و دیوار می کشند.

گچ بری: در این کار پس از تمیز کردن دیوارها و صاف کردن آنها با گچ آماده شده، دیوارها را با ملات گچ کاری می کنند.

– روکش کاری: پس از تمیز کردن دیوارها، کاشی هایی به ابعاد دلخواه با سیمان یا چسب به دیوارها چسبانده می شود.

سیمان کاری: پس از تهیه ملات سیمان، آن را با ماله به سمت دیوارها می کشد و سعی می کند سطحی صاف ایجاد کند.

سنگ تراشی: سنگ تراشی که شغل جداگانه ای نیز محسوب می شود، بیشتر برای نمای ساختمان هایی که با استفاده از ملات دیوارها را با سنگ می پوشانند، استفاده می شود.