You are currently viewing بخشنامه وام استخدامی کمیته امداد و سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

بخشنامه وام استخدامی کمیته امداد و سازمان بهزیستی ابلاغ شد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه 03/29248 مورخ 02/11/1403 به منظور مساعدت به بانک ها ابلاغ کرده است. استخدام در مصوبات هیأت امنای حساب پیشرفت و عدالت، مبلغ 300 هزار میلیارد ریال برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و 120 هزار میلیارد ریال برای سازمان بهزیستی کشور از قسمت (6) منابع بند (الف) تبصره 2 قانون بودجه سال 1403 برای پرداخت وام اشتغال زایی به مددجویان توسط این دو نهاد توزیع شد.

بر اساس این بخشنامه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به پست بانک ایران اجازه داد تا از اشتغال، اعطای وام تا سقف 1500 میلیون ریال و سقف تعیین شده برای کارفرما برای استخدام تعداد متقاضیان به نسبت سقف انفرادی تا سقف 40000 میلیون ریال با بازپرداخت هفت ساله به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور تعلق می گیرد.

بر اساس این گزارش، سقف انفرادی تسهیلات برای دسته‌های اعلامی در صورت احتساب موسسات ذی‌نفع، در صورت تایید رده‌های شغلی توسط کمیسیون پولی و اعتباری بانک مرکزی، 3000 میلیون ریال و سقف جمعی این تسهیلات تعیین شود. دسته بندی باید 40 درصد از کل منابع تخصیص یافته به موسسه تعیین شود.
همچنین بر اساس تصمیم کمیسیون عملیات پولی و اعتباری، پرداخت وجوه تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال با اعتبار، سفته و ضامن معتبر تا سقف دو میلیارد ریال براساس ماده هفت دستورالعمل اجرایی تسهیلات خرد. و اعطای تسهیلات تا سقف 3000 میلیون ریال یکی از موارد صحت، سفته و یک ضامن یا دو ضامن معتبر است.