You are currently viewing بار برنامه های اقتصادی ترامپ بر دوش آمریکایی هاست

بار برنامه های اقتصادی ترامپ بر دوش آمریکایی هاست


به گزارش اکو ایران، مطالعه اندیشکده پترسون نشان می دهد که سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ به طور نامتناسبی به فقیرترین خانوارهای آمریکایی ضربه می زند، بنابراین اگر دونالد ترامپ برنده شود و بر همه کالاهای وارداتی آمریکا تعرفه وضع کند، آنها بیشترین ضرر را خواهند دید هزینه خسارت 500 میلیارد دلار

به گزارش فایننشال تایمز، ترامپ قصد دارد بر تمامی کالاهای وارداتی آمریکا تعرفه 10 درصدی و بر کالاهای وارداتی از چین 60 درصد مالیات وضع کند. این تعرفه ها برنامه های او را برای تمدید یک سری کاهش مالیاتی که در دوران ریاست جمهوری خود در سال 2017 معرفی کرده بود، تامین می کند.

بر اساس نتایج این تحقیق، هر دو سیاست به شدت قهقرایی هستند، زیرا بار مالیاتی را از دوش ثروتمندان برداشته و آن را به سمت افراد کم درآمد جامعه منتقل می‌کنند.

این مقاله هزینه تعرفه های موجود به اضافه تعرفه های جدید پیشنهادی ترامپ برای دور دوم ریاست جمهوری خود را معادل 1.8 درصد از تولید ناخالص داخلی برآورد می کند. محققان پترسون همچنین هشدار دادند که این برآورد خسارت اضافی ناشی از تلافی دزدی دریایی تجاری ایالات متحده و همچنین عوارض جانبی مانند کاهش رقابت را در نظر نمی گیرد. این محاسبات نشان می‌دهد که هزینه‌های تعرفه‌های جدید پیشنهادی ترامپ تقریباً پنج برابر هزینه‌های شوک تعرفه‌های او در پایان سال ۲۰۱۹ خواهد بود و تنها از طریق این کانال، سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه اضافی برای مصرف‌کنندگان به همراه خواهد داشت.

متوسط ​​هزینه برای یک خانواده با درآمد متوسط ​​1700 دلار در سال خواهد بود. فقیرترین خانوارهایی که سهم بیشتری از درآمد خود را خرج می کنند، شاهد کاهش درآمد واقعی خود به طور متوسط ​​3.5 درصد خواهند بود.

تعرفه های تجاری، به ویژه علیه پکن، یکی از ویژگی های اقتصادی دوره اول دونالد ترامپ بوده است. با این حال، جو بایدن این تعرفه ها را نیز تغییر نداد.

هفته گذشته، بایدن تعرفه های جدیدی را بر صادرات فناوری سبز چین اعلام کرد، از جمله تعرفه 100 درصدی بر خودروهای برقی چینی. دولت استدلال کرد که یارانه های تولیدی پکن باعث ایجاد سیل عرضه می شود که شرکت های آمریکایی را مجبور به ترک تجارت می کند.

به گفته یکی از محققان پترسون، از آنجا که تعرفه های بایدن سهم کمتری از واردات را پوشش می دهد، اقدامات او تأثیر منفی بیشتری بر آمریکایی های فقیرتر نخواهد داشت. با این حال، وی هشدار داد که حرکت به سمت پیچیدگی های هر دو نامزد ریاست جمهوری کشور نگران کننده است.

اما اقدامات بایدن و برنامه های ترامپ ممکن است برای رای دهندگان جذاب باشد.

اگرچه تعرفه ها قیمت های ایالات متحده را افزایش می دهد، نظرسنجی فایننشال تایمز نشان داد که اکثریت قابل توجهی معتقدند که تعرفه ها برای حفظ مشاغل ایالات متحده ضروری است. اکثر آنها همچنین با افزایش تعرفه ها بر چین موافقت کردند.

اقتصاددانان به طور فزاینده ای نگران هزینه برنامه های ترامپ برای تمدید قانون مالیات و مشاغل هستند که در سال 2017 معرفی شد و قرار است در سال 2025 منقضی شود.

به گفته دفتر بودجه کنگره، هزینه تمدید تمامی مفاد این قانون طی 10 سال آینده حدود 5 تریلیون دلار خواهد بود. در حالی که تیم ترامپ استدلال می‌کرد که دور دوم تعرفه‌ها می‌تواند هرگونه خلأ مالی باقی‌مانده در تمدید «برنامه کاهش مالیات» را ببندد. با این حال، مقاله موسسه پترسون تخمین زده است که درآمد حاصل از این هزینه ها در بهترین حالت به 2.75 تریلیون دلار می رسد.

حتی اگر تأثیرات آن بر رشد اقتصادی، اثرات افزایش کشش تجاری در طول زمان، نیاز بالقوه به پرداخت یارانه به کسانی که از تلافی جویانه آسیب می بینند، و هزینه های رانت جویی، نادیده گرفته شود، درآمد تعرفه ای بسیار کمتر از درآمد مورد نیاز است طبق قانون خواهد بود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)