You are currently viewing ایران بازار ونزوئلا را نمی شناسد روابط این دو کشور کاملاً حاکمیتی است

ایران بازار ونزوئلا را نمی شناسد روابط این دو کشور کاملاً حاکمیتی است


امیر مهرپوریان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو (ایران اکسپو) در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: در اکسپو امسال تولیدکنندگان بیشتری نسبت به سال گذشته شرکت کردند تا قدرت خود را در عرصه صنعتی شدن به جهانیان نشان دهند.
رئیس اتاق ایران و ونزوئلا افزود: بخش خصوصی به عنوان برگزارکننده نمایشگاه نتوانسته مهمانان ویژه کشورهای مختلف را به این نمایشگاه دعوت کند و با آنها ارتباط خوبی برقرار کند.
وی بیان کرد: این گونه اتفاقات باید از قبل برنامه ریزی شود و گلوگاه ها برطرف شود تا شاهد اتفاقات بی برنامه نباشیم.
وی با بیان اینکه به ندرت شاهد حضور تیم های خارجی هستیم، گفت: وجود اتاق های مشترک در نمایشگاه می تواند در سال های آینده نتایج خوبی داشته باشد و شبکه سازی در این حوزه را به دنبال داشته باشد.
مهر پوریان ادامه داد: در اکسپوها ارتباطات تجاری بین کشورهای مختلف شکل می گیرد و می توانند بسترهای تجاری ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه ونزوئلا از نظر مواد آلی، مواد معدنی و نفت غنی است، گفت: این کشور برای ایران استراتژیک و برای ما پایگاه سیاسی و اقتصادی خوبی است.

ارتباط با ونزوئلا حفظ نشد
مهرپوریان تصریح کرد: ارتباط با این کشور در زمان احمدی نژاد برقرار شد اما حضور شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا مورد حمایت این کشور نبود.
وی یادآور شد: ونزوئلا تورم سه رقمی خود را به دو رقمی تبدیل کرد و می تواند تا دو سال آینده در آمریکای لاتین حرفی برای گفتن داشته باشد.
رئیس کاخ مشترک ایران و ونزوئلا گفت: ایران به دلیل اینکه بازار را نمی شناسد نتوانسته سهمی در رشد اقتصادی این کشور داشته باشد.
به گفته وی، رابطه این دو کشور حاکمیتی است و بخش خصوصی وارد نشده است، بنابراین وزارت دفاع باید آنچه را که لازم است برای خدمات همگن تر انجام دهد.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)