You are currently viewing انواع لینک در سایت و تاثیر آن بر سئوی سایت

انواع لینک در سایت و تاثیر آن بر سئوی سایت


یکی از راه‌های افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت، استفاده از لینک در قسمت‌های مختلف سایت به ویژه در محتوا است. لینک‌سازی باعث می‌شود که ربات‌های گوگل به سایر صفحات نیز انتقال داده شوند و آن‌ها را ایندکس کنند. گوگل اعلام کرده که لینک‌سازی و ارائه محتوای باکیفیت دو مورد از مهمترین فاکتورها برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوگر است. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع لینک در سایت و تاثیر لینک بر سئوی سایت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از انواع لینک در سایت چیست؟

در معرفی انواع لینک باید گفت که لینک یا همان پیوند، یک کلمه، عبارت یا تصویر قابل کلیک است که در اینترنت از یک صفحه وب به صفحه دیگر منتهی می‌شود. به طور کلی، سه نوع لینک وجود دارد:

  • لینک داخلی: لینک‌هایی که از یک صفحه به صفحه دیگر در وب‌سایت شخصی شما منتهی می‌شوند.
  • لینک خارجی: لینک‌هایی که از وب‌سایت شما به منبع دیگری منتهی می‌شوند.
  • بک لینک: لینک‌هایی که از سایت دیگری به سایت شما منتهی می شوند.

تمامی این لینک‌ها برای بهبود سئو مناسب هستند و به شما کمک می‌کنند تا رتبه و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم؟ راهنمای انتخاب بهترین سایت رپورتاژ آگهی 

انواع لینک ها در سایت

در حال حاضر شما می‌توانید از 4 نوع لینک در سایت خود استفاده کنید که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • لینک Follow: لینک‌های فالو به خزنده‌های موتورهای جستجوگر می‌گویند که لینک را دنبال کنند. این نوع لینک ورودی یک لینک مرتبط و مفید برای خزنده‌ها را نشان می‌دهد.
  • لینک NoFollow: این لینک‌ها دارای یک ویژگی “نوفالو” در برچسب HTML هستند که به خزنده‌ها می‌گویند که از این لینک پیروی نکرده و آن را دنبال نکنند و اعتباری برای آن در نظر گرفته نشود.
  • لینک UGC: این لینکی است که توسط کاربر در سایر سایت‌ها اضافه می‌شود و مدیر وب‌سایت هیچ‌گونه نقشی روی تولید آن ندارد.
  • لینک Sponsored: اینها لینک‌هایی هستند که با هدف مالی در سایت درج می‌شوند. در واقع به ازای قرار دادن آنها پول دریافت می‌شود.

تاثیر انواع لینک بر سئو

تا اینجای مطلب شما را با انواع لینک در سایت آشنا کردیم. حال در ادامه قصد داریم شما را با تاثیر لینک روی سئوی سایت آشنا کنیم. همراه ما باشید.

  • افزایش دیده شدن محتوا: ارتقاء قابلیت کشف محتوا از طریق لینک داخلی بسیار مهم است زیرا به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا وبسایت را با کارآمدتر کشف کنند. با افزودن لینک‌های داخلی مناسب به صفحات مربوطه در وب سایت، کاربران می‌توانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
  • معرفی سایر محتوا: با اضافه کردن لینک به سایت خود شما می‌توانید محتواهای مختلف دیگری را نیز به کاربران معرفی کنید تا آنها را مشاهده کنند.
  • نمایش مطالب مرتبط: همچنین می‌توانید درون محتوای خود از مطالب مرتبط استفاده کنید، این می‌تواند میزان ماندگاری و بازدید از سایر صفحات سایت شما را افزایش دهد.
  • افزایش اعتبار صفحات: با لینک‌سازی شما می‌توانید اعتبار صفحات خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: پوش نوتیفیکیشن چیست و چطور آن را در وردپرس فعال کنیم؟ 

سوالات متداول

تفاوت لینک فالوو و نوفالوو چیست؟

لینک فالوو لینک‌هایی هستند که به موتورهای جستجوگر اطلاع می‌دهند که لینک را دنبال کنند. اما در لینک نوفالو به خزنده‌ها می‌گویند که از این لینک پیروی نکرده و آن را دنبال نکنند.

چه زمانی از هر لینک استفاده می‌شود؟

شما باید متناسب با نوع محتوا از لینک‌های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید یک محتوا تولید کنید، سعی کنید از لینک‌های مرتبط با آن محتوا لینک دادن به صفحه اصلی سایت خود استفاده کنید.

جمع‌بندی

لینک‌سازی یکی از استراتژی‌هایی است که می‌تواند روی بهبود رتبه و سئوی سایت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. از این رو گوگل آن را به عنوان یک عامل تاثیرگذار نیز در این خصوص معرفی کرده است. ما در این مطلب شما را با انواع لینک در سایت و تاثیر لینک بر سئوی سایت آشنا کردیم. امیدواریم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.