You are currently viewing افزایش قیمت بنزین در عراق از فردا/ قیمت هر لیتر تومان چقدر است؟

افزایش قیمت بنزین در عراق از فردا/ قیمت هر لیتر تومان چقدر است؟


به گزارش اکو ایران، شرکت پخش فرآورده های نفتی روز سه شنبه (9 فروردین) اعلام کرد که افزایش قیمت بنزین از فردا چهارشنبه (اول اردیبهشت) اعمال می شود.

به گزارش شفق نیوز، بر اساس سندی که به امضای حسین طالب عبود، رئیس هیئت مدیره شرکت پخش فرآورده های نفتی عراق رسیده است، قیمت بنزین اصلاح شده (اکتان 95) از 650 دینار (0.50 دلار) به 850 دینار افزایش یافته است. 0.65 دلار) در هر لیتر، و بنزین سوپر از 1000 دینار (0.76 دلار) به 1250 دینار (0.96 دلار) در هر لیتر خواهد رسید.

قیمت بنزین عراق نسبت به قیمت ایران چقدر است؟

قیمت هر دلار در عراق 1300 دینار است و با فرض قیمت هر دلار 60 هزار تومان، قیمت هر لیتر بنزین در عراق به تومان حدود 39 هزار تومان و هر لیتر بنزین سوپر حدود 58 هزار تومان است.

پیش از این در 26 مارس، هیئت دولت عراق از افزایش 30 درصدی قیمت سوخت برای بنزین و 25 درصدی برای بنزین فوق العاده خبر داده بود.

به گزارش الشرق الاوسط، پس از تصمیم برای افزایش قیمت سوخت خودرو، نشانه هایی از موج عظیم خشم در عراق مشاهده می شود. برخلاف توضیحات دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت برای کمک به کاهش ازدحام در بغداد، کارشناسان عراقی معتقدند که این تصمیم پس از زیان هایی که دولت در نتیجه پرداخت یارانه به قیمت سوخت متحمل شد، اتخاذ شده است.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)