You are currently viewing روند عجیب بازار ارز و سکه/ تاثیر اعتصاب بانکداران طلا بر معاملات

روند عجیب بازار ارز و سکه/ تاثیر اعتصاب بانکداران طلا بر معاملات


قیمت دلار و سکه با وجود گرانفروشی به کاهش ادامه داد. بازار ارز و سکه روز یکشنبه کانال دیگری را از دست داد. قیمت دلار هرات از 60 هزار و 650 تومان آغاز شد و با باز شدن درهم که گپ منفی داشت، 60 هزار تومان کاهش یافت. قیمت دلار هرات کاهش بیشتری یافت و به خط حمایت 59 هزار و 400 تومان رسید و در این سطح حمایت شد. در معاملات عصرگاهی و پشت خط شاهد نوسان رفت و برگشتی بین کانال 59 تا 60 هزار بودیم که در نهایت به قیمت دلار در هرات پشت خط 59 هزار و 700 تومان پایان داد.

قیمت درهم امارات با فاصله منفی 190 تومانی 16 هزار و 600 تومان کار خود را آغاز کرد و به 16 هزار و 400 تومان کاهش یافت. در نیمه دوم معاملات یکشنبه قیمت درهم با این حد حمایت شد و به 16500 تومان رسید.

قیمت تخمینی به دلار 60 هزار و 550 درهم برآورد شده است که با دلار پشت خط هرات 850 تومان تفاوت دارد که رقم قابل توجهی است. به گفته معامله گران، اگر امروز قیمت درهم 16 هزار و 500 تومان را حفظ کند، به این معناست که تزریق بازارساز متوقف شده و ممکن است قیمت دلار هرات نیز وارد کانال 60 هزار تومان شود.

قیمت تتر از 61600 تومان شروع شد و با نزول این کانال را از دست داد. تتر در نیمه دوم معاملات یکشنبه از مرز 50 هزار و 300 تومان حمایت کرد و نتوانست این سطح را از دست بدهد.

به گفته تحلیلگران، یکی از دلایل کاهش روز یکشنبه بازار ارز و سکه، اعتصاب بانکداران بوده است. روز یکشنبه خبری در بازار پیچید که طلافروشان به مصوبه مالیاتی مجلس اعتراض کردند و مغازه های خود را بستند. با اعتصاب بانکداران طلا از عمق این بازار کاسته شد و قیمت نقدی طلای مذاب با قیمت فردا فاصله گرفت و قیمت نقدی طلای مذاب مسیر نزولی قوی تری در پیش گرفت. با کاهش قیمت طلای مذاب در معاملات پشت پرده، سایر بازارها نیز از این روند پیروی کردند و به سطح حمایت بازگشتند. از نگاه این دلالان با بازگشایی سنخداران بازار طلا دوباره زنده می شود.

معامله گران فنی معتقدند بازار به شدت گران فروشی است و از اینکه بازار ارز و سکه رو به کاهش نیست تعجب می کنند. از منظر فنی می توان بازار ارز و سکه را با محدودیت های فعلی حمایت کرد و برای کاهش گران فروشی به سمت سقف های مقاومتی حرکت کرد. سقف دلار هرات در صورت حمایت 60 هزار و 800 تومان است. اما اگر قیمت دلار خط حمایتی مهم 59 هزار و 200 تومانی را از دست بدهد، طبقه بعدی 57 هزار و 800 تومان را می توان در بازار ارز محک زد.