You are currently viewing آموزش بکاپ گیری در دایرکت ادمین DirectAdmin و بازگردانی آن

آموزش بکاپ گیری در دایرکت ادمین DirectAdmin و بازگردانی آن


بارگذاری…

ایجاد یک نسخه پشتیبان یک راه عالی برای محافظت از داده‌های وب‌سایت شما در برابر تهدیدات امنیتی و خطاهای انسانی محسوب می‌شود. اگر شما از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، در صورتی‌که با مشکل مواجه شوید می‌توانید به سادگی نسخه ذخیره‌شده سایت خود را بازیابی کنید. روش‌های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از هاست است. به همین منظور ما در این مطلب از نوین وردپرس قصد داریم شما را با آموزش بکاپ گیری در دایرکت ادمین آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چرا از سایت خود نسخه بک‌آپ تهیه کنیم؟

به عنوان یک مالک وب‌سایت وردپرس، باید از داده‌های خود در برابر رویدادهای غیرمنتظره محافظت کنید. ایجاد یک نسخه پشتیبان از وب‌سایت یکی از راه‌های محافظت از داده‌های مهم شما است. با گسترش روز‌ افزون دنیای دیجیتال، تهدیدات امنیتی زیادی وجود دارد که می‌تواند سایت شما را به خطر بیندازد و منجر به از دست رفتن اطلاعات شود. به عنوان مثال، هکرها، بدافزارها و حملات فیشینگ می‌توانند داده‌های سایت شما را آسیب‌پذیر کنند. به همین ترتیب، خطاهای انسانی، تداخل بین افزونه های وردپرس، قالب‌ها یا خرابی سرور می‌تواند باعث خرابی سایت شما شود.

تهیه یک نسخه پشتیبان وردپرس یک کپی از فایل‌ها، پوشه‌ها و پایگاه‌داده‌های مهم سایت شما را ذخیره می‌کند. این شامل محتوا، افزونه‌ها، قالب‌ها، تصاویر، ویدیوها، تنظیمات و سایر اطلاعات شما می‌شود. سپس در صورتی که با مشکل مواجه شدید و یا اینکه سایت شما از کار افتاد، می‌توانید به راحتی از نسخه پشتیبان برای بازیابی وب‌سایت خود استفاده کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که وردپرس گزینه داخلی برای پشتیبان‌گیری خودکار از سایت شما به طور منظم ارائه نمی‌دهد، بنابراین شما باید خودتان به صورت دستی و با استفاده از یک افزونه وردپرس و یا سرویس میزبانی یا یک سرویس گیرنده FTP نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش قالب آسترا پرو + راهنمای نصب و کار با قالب Astra Pro 

مزیت‌های پشتیبان‌گیری از سایت وردپرس

  • پیشگیری از از دست دادن داده‌ها: یکی از مزایای اصلی پشتیبان‌گیری منظم از داده‌ها، محافظت در برابر از دست رفتن اطلاعات سایت است. در صورتی‌که بنا به هر دلیل مانند هک، خرابی سرور یا سایر مسائل فنی، سایت شما با مشکل مواجه شود، یک نسخه پشتیبان از داده‌‌ها به طور منظم تضمین می‌کند که یک کپی از داده‌های سایت را در اختیار دارید.
  • امنیت پیشرفته: امنیت سایت را نیز می‌توان با پشتیبان‌گیری معمولی از داده‌ها افزایش داد. اگر سایتی توسط بدافزار یا سایر مشکلات امنیتی آلوده شده باشد، می‌توان از یک نسخه پشتیبان اخیر برای بازگرداندن سریع آن به شرایط ایمن استفاده کرد.
  • کاهش هزینه: پشتیبان‌گیری مکرر از داده‌ها می‌تواند تا حدودی باعث صرفه‌‌جویی در هزینه‌های شما شود. در صورت عدم وجود نسخه پشتیبان، ممکن است نیاز به استخدام یک توسعه‌دهنده یا متخصص فناوری اطلاعات برای بازیابی سایت باشد که هزینه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. داشتن پشتیبان به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی وب‌سایت را بازیابی کنند و در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند.
  • انتقال ساده سایت: پشتیبان‌گیری منظم از داده‌ها نیز می‌تواند انتقال سایت را برای شما ساده‌تر کند.
  • بهبود سئو: سئوی سایت را می‌توان با پشتیبان‌گیری معمول از داده‌ها نیز افزایش داد. در صورت هک شدن یا در معرض خطر قرار گرفتن سایت ممکن است بازدیدکنندگان و رتبه‌بندی خود را از دست بدهید. بنابراین داشتن یک نسخه پشتیبان امکان بازیابی سریع سایت را فراهم می‌کند و در عین حال اثرات منفی روی سئو سایت وردپرس را به حداقل می‌رساند.

بیشتر بخوانید: آموزش افزونه دکان پرو | نصب و کار با افزونه Dokan چند فروشندگی 

نحوه بکاپ گیری از هاست دایرکت ادمین

تا اینجای مطلب شما را با پشتیبان‌گیری و مزیت‌های آن آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم آموزش گرفتن نسخه پشتیبان در دایرکت ادمین را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید.

برای پشتیبان گیری با استفاده از هاست دایرکت ادمین، در اولین قدم وارد کنترل پنل هاست دایرکت ادمین خود شوید و سپس از بخش Advanced Features روی گزینه Create/Restore Backups کلیک کنید.

حال در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود می‌توانید مواردی که قصد پشتیبان‌گیری از آن‌ها را دارید علامت بزنید. در غیر این صورت علامت آن‌ها را بردارید. همچنین می‌توانید تمامی موارد را انتخاب کنید. پس از آن روی دکمه ” CREATE BACKUP” کلیک کنید.

در مرحله بعد گرفتن نسخه پشتیبان در دایرکت ادمین به شما اطلاع داده می‌شود که فرآیند پشتیبان‌گیری در صف قرار گرفته است. بنابراین باید چند دقیقه‌ای منتظر بمانید تا فرایند پشتیبان‌گیری به اتمام برسد. بعد از اینکه فرایند پشتیبان‌گیری به اتمام رسید، یک پیغام سبز رنگ به شما نمایش داده می‌شود.

برای اینکه مشاهده کنید که آیا پشتیبان‌گیری موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر، مانند تصویر زیر از بخش حساب کاربری خود روی گزینه Messages کلیک کنید. سپس اگر پیامی دریافت کردید که نسخه‌های پشتیبان شما آماده هستند، این یعنی نسخه پشتیبان  شما با موفقیت ایجاد شده است.

در ادامه طریقه بک آپ گیری از هاست دایرکت ادمین ، حال برای دانلود فایل پشتیبان‌گیری شده، از صفحه اصلی هاست وارد صفحه File Manager خود شوید. سپس وارد Backups شوید. پس از آن فایل پشتیبان خود را پیدا و در رایانه خود دانلود کنید.

آموزش بازگردانی بک آپ در هاست دایرکت ادمین

برای بازگرداندن فایل پشتیبان گیری شده، از بخش Advanced Features روی گزینه Create/Restore Backups کلیک کنید. سپس کافیست روی دکمه RESTORE BACKUP کلیک کنید.

در رابط بازیابی، نسخه پشتیبان را برای بازیابی انتخاب و سپس روی RESTORE کلیک کنید.

در مرحله بعد، اعلانی دریافت خواهید کرد که فرآیند بازیابی در صف قرار گرفته است.

زمان بازیابی پشتیبان به حجم داده‌های وب‌سایت شما بستگی دارد، برای اینکه مشاهده کنید که آیا فرآیند بازیابی موفقیت‌آمیز است یا خیر، مانند مرحله قبل از حساب کاربری خود روی گزینه پیام‌ها کلیک کنید. حال در این بخش اگر پیامی وجود دارد که فایل‌های کاربری شما بازیابی شده است، این یعنی نسخه پشتیبان شما به درستی بازیابی شده است.

بیشتر بخوانید: 10 تا از بهترین افزونه های کپچا (captcha) و کد امنیتی در وردپرس 

سوالات متداول

آیا برای بک آپ گیری از هاست دایرکت ادمین به افزونه نیاز است؟

خیر. شما با ورود به پنل دایرکت ادمین خود می‌توانید به سادگی فرایند پشتیبان‌گیری را طی کنید.

بازگردانی بک آپ در هاست دایرکت ادمین به چه صورت است؟

جمع‌بندی

پشتیبان‌گیری یکی از مهمترین اقداماتی است که شما به عنوان مالک سایت باید حتماً انجام دهید، در غیر این صورت سایت شما یک سایت امن محسوب نمی‌شود و هر لحظه ممکن است با خطر از بین رفتن اطلاعات خود مواجه باشید. ما در این مطلب آموزش بکاپ گیری در دایرکت ادمین را به صورت تصویری در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: azdigi